matalaprofiilirenkaan irroitus vanteelta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja chevyjussi, 29.7.2023.

  1. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Painelen renkaan irti molemmin puolin vanteelta, näyttää olevan irti kauttaaltaan, kiinnitän vanteen koneeseen, alan nostamaan rengasraudalla työpäälle ja eipä nousekkaan, pompannut takapuolelta vanteelle osittain. Painan rengasta päältä apuvarrella ja samalla sudin saippuaa kumin ja vanteen väliin, vanne irti koneesta ja painan kumin takapuolelta pois vanteelta, tämän jälkeen taas kiinni koneeseen ja irtoaa hienosti.

    Mikä on oikea työtekniikka matalan kumin kanssa että ajan säästämiseksi menisi yhdellä kiinnityksellä koko irroitus. Tuntuvat pomppaavan aina takaisin vanteelle :)

    Paljonko menee ammattimiehellä aikaa keskimäärin 18-20" renkaiden irroitus/asennus ja tasapainoituksen kanssa.
     
  2. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Jotkut kumit on sellasia kovia et ne vaan tekee aina noin. Reilusti vaan rasvaa laittaa(itse en ainakaan autonrenkaiden asennuksessa käyttäisi saippuaa liukkarina). Ja kun painaa sen renkaan siihen ihan nipinnapin huulelle niin ne ei pomppaa takas niin helposti. Jos vanteissa on lippaa niin ne kuuluisi asentaa koneeseen sisäpuoli ylöspäin ja purkaa siis niin päin. Mitään yleispätevää ohjetta mahdoton antaa kun kaikki koneetkin on vähän erinlaisia
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Ebaystä tilasin vantaan reunaan laitettavat stopparit, mutta puristimillakin onnistuu.
     

Kerro tästä muillekin!