Max nosto vortec kansiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ttm, 13.3.2019.

  1. Ttm

    Ttm 1st gear

    Terse
    Nokkaa vaihtamassa 350 96 vortecciin ja tulikin hiukka tenkkapoo!

    Mikä on max nosto vakio kansilla 906 loppunen, kansia irrottamatta vakio keinuilla ja tikuilla

    Itse meinannut xe262h keppiä nosto 047"

    Jos jollain olisi kokemusta kyseisistä osista, lontookin taipuu niin huonosti etten ameriikan sivuilta saa mitään irti. Varmuus olisi kiva saada.
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    En just muista paljon nostoa on GM 395 tehdasrullanokassa mutta sen noston se kestää 1.6 vippasuhteella koska sellasta on sinne työnnetty ihan tehtaalla.
    Edit. .431/.451 näyttäs olevan vakiovipalla
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    XE nokilla menee jouset automaattisesti vaihtoon, noi vortec kansien jouset on jotain alle 100lb kiinni paine.

    Kun vaihdat jouset niin tohon saa retaineria joka antaa lisää korkeutta. Noilla modeilla pääsee yli puolen tuuman nostoihin.

    Valitettavasti en muista tarkemmin kun taitaa olla kohta 10 vuotta kun moista roplasin.

    Toisin sanoen siis vakio joset ja retainerit mennee vaihtoon kaikilla muilla kun gm tehdas nokilla.

    EDIT. Noihin menee muistaakseni jotkut ls koneen beehivejouset ja retskut suoraan, ei ollu muistaakseni kalliit.

    Tai sitten ihan perinteisiä jousia läytyy myös.

    EDIT EDIT. retskut ei käy
     
    Muokattu: 13.3.2019
  4. Ttm

    Ttm 1st gear

    Juu eli opiskeltavaa riittää ennen osien tilausta
     
  5. atobee

    atobee Gearhead

    Niitä alkuperäisiä retskuja pystyy hiomaan matalammaksi. 047" on maximi ilman kikkailuja.
     
  6. Ttm

    Ttm 1st gear

    No niin rupee siis asia selviimäänkiitos
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mulla on tallissa 062 vortecit vakio retskuilla ja edelin 9725 ohjurin kumeilla.
    Retaineri ottaa ohjurin kumiin kiinni .530" nostolla, joten vähän alle puolen tuuman nostolla ei ainakaan ole ongelmaa.
     
    kime2 tykkää tästä.
  8. Ttm

    Ttm 1st gear

    Mitkäs jouset sinne pitäis arpoa jos nuo vakiot liian lerput
    Ja nokka olis se xe 262h
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jotenkin niinhän se meni että kansiin koneistetaan ensin lisää tilaa jousille ja sitten LS-koneen Beehive jouset...jouset ja retainerit löytyy Comp:lta.
    Youtube videoissa laittelevat koneistamatta jousia, mutta jouset/venttiilit eivät pääse pyörimään vapaasti.
    Nimimerkki G20 tuon homman teki samoihin kansiin kun kysyjällä, nokkana LT4 Hot Cam.
     
  10. Ttm

    Ttm 1st gear

    Nyt on siis tarkoitus haalia nokka + pakolliset vermeet siiheen!
    Kone autossa kiinni ja koneistamolta voisi pysyä kaukana.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Siihen suositellaan 981-16 jousta, ja se käy suoraan vakioretaineriin ja jousipesäänkin, mutta asia johon kannattaa kiinnittää huomiota on se sisempi damperjousi, joka voi olla hieman ahdas leveään ohjurin alapäähän.

    Compin 26981-16 beehive jousetkin käy ilman koneistusta jousipesään ja sattuvat asennuskorkeudeltaan, retaineriksi 795-16 ja lukoiksi 611-16.
     
    peltsi tykkää tästä.
  12. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Onkos kukaan penkittänyt noita, että millä nostolla saa maksimivirtauksen.
     
  13. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  14. Ttm

    Ttm 1st gear

    Kysymyshän ei ollut mitä se kestää vaan mikä max nosto ja millä palikoilla työstämättä kansia... 062 ja 906 ei kait hirmu eroja ole.
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun laitat ne 981-16 jouset, ja poistat niistä ne sisällä olevat damperspiraalit. Näin ne mahtuu hyvin jousipesään, eikä ahdista levenevään ohjurin alaosaan.
     
  16. Ttm

    Ttm 1st gear

    Juu ne on tilattu.
     

Kerro tästä muillekin!