MB 300D 1991 - Museoautoprojekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja EVO X, 9.10.2020.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ne on vähän sen oloisia nämä autosi, että sinun vanhan auton voisi ostaa melko turvallisin mielin :)
     
    EVO X tykkää tästä.
  2. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    ^ komppaan edellistä mutta myydä en tämän tason detaljoijalle uskaltaisi. Ainakaan saatesanoilla "on se ihan siisti" :rotfl: On sen verran tarkalla silmällä tämäkin mersu käyty läpi nimittäin. Vastaavasta paikkamaalailusta ottaisin kyllä vinkkejä ilolla vastaan ja vaikka web-kurssin muodossa kun meinaa norjan kromi japanin raudassa puskea pintaan jo kertaalleen fiksatuissa kaarissa :(
     
    EVO X tykkää tästä.
  3. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Ai stna, nuoruuteni W124! Itselläkin ollut E220 ja 300CE aikoinaan ja on makeita autoja omistaa sekä ajaa, siistikuntoisen näkeminen ulkomaailmassa saa heti kiinnostuksen heräämään sekä myös netin välityksellä.
    Muistaa pitää silmät auki järvenpään parkkiksella jos osuis silmään :D
     
    sepi-ukko, repas-90 ja EVO X tykkäävät tästä.
  4. NickeR

    NickeR 3rd gear

    Uskomaton hienoa työjälki taas kerran....ja väri on täys 10!!
     
    sepi-ukko ja EVO X tykkäävät tästä.
  5. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Komia peli, hienoa työtä...
     
    EVO X tykkää tästä.
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tuon ajan 124 mersu päihittää monet nykyautotkin ajo-ominaisuuksilla, ja hiljaisuudella. Miinusta tulee manuaalilootasta, Mersussa arvokkuus ja ajonautinto vaatii automaatin, mutta kaikkeahan ei aina saa :D
     
    repas-90 ja EVO X tykkäävät tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ehkä 300D:ssä riittää puhtia myös automaatin kanssa. Olen joskus lainannut samankoppaista 200D automaattia ja sitä ajellessa tuli vääjäämättä mieleen, miksi semmoinen malli on yleensä tehty. Se oli hi-das.

    Hieno "käyttis" tämä mersu.
     
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Sulla on edennyt tää entisöinti pahemmanlaatuiseksi sairaudeksi. Hienoa jälkeä.
     
    EVO X tykkää tästä.
  9. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Hyvää jälkeä!


    Miksi et lakannut koko konepeltiä?

    Nykyautot kerää kans kuraa varsinkin etulokasuojien sisään. Kannattaa raottaa sisälokarin takaosaa ja katsoa mitä löytyy.. On yleistä että sieltä tulee pari kiloa märkää savea.
     
  10. EVO X

    EVO X Gearhead

    Olen sekä samoilla, että eri linjoilla tuosta manuaalista. Uusissa tehokkaissa mersuissa kyllä, ehdottomasti automaatti, manuaali on niissä ihan vihoviimeinen ratkaisu ja niitä ei saa edes myytyä manuaalilla. Vanhoissa tehottomissa sen sijaan manuaalilla saa ne kulkemaan jouhemmin ja pirteämmin. Kulutukset pysyy aisoissa jne. Vaikka toki se on toisarvoista. Itselleni tän 300D:n kanssa oli enemmän niinpäin, että ei nyt haittaa jos se olisi ollut automaatti, mutta mielummin manuaali. Sitten taas joku yli 200hv moniventtiili-coupe, niin en huolisi manuaalilla ilmankaan.
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  11. EVO X

    EVO X Gearhead

    Kiitti!

    300DT:ssä riittää hienosti puhti automaatilla, vaparissa vähän niin ja näin. Eilenkin kun vedin tuolla 400km peräkärryä, niin automaatilla oli saanu vetää ranteet auki moneen kertaan.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  12. EVO X

    EVO X Gearhead

    se on kyllä totta :oops:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. EVO X

    EVO X Gearhead

    Jos ihan rehellisiä ollaan niin en vaan jaksanut. Auton peittely oli vähän puolitiessä ja tallikaan ei oikein ollut maalaus tilassa kun olin jo purkanut kaikki suojat. Alun perin siis en ollut ajetullut maalata tuota ollenkaan. Tuon lisäksi ruisku takkusi sen verran etten saanut niin hyvää tasaista pintaa ulos että olis viittiny koko pellin vetää yli. Ihan hyvä siitä kuitenkin siis tuli tolleenkin kun sain rajan kiillotettua kokonaan pois. Joskus kun sais ihan oikeat tilat niin toi maalailu olis vähän kivempaa. Yleensä toki lakkaan panelit yli.

    käyttiksestä maalasin keväällä helmat ja etupuskurin niin kyllä oli savea ihan riittävästi -14vm autossakin jo.
     
    jänis2 tykkää tästä.
  14. EVO X

    EVO X Gearhead

    Tämä kyllä tulee viihtymään varmasti useinkin Järvenpäässä kun emäntä uhkasi ottaa mun käyttis-farkun ajoon, niin ei mulla ole muutakaan kulkupeliä.
     
    Isamu tykkää tästä.
  15. speedy

    speedy Double Gearhead

    200D on kyllä laiskuudessa lähes ylivertainen, 250 jo menee ihan toisellalailla myös automaatilla.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olen loppujen lopuksi ajanut kovin vähällä sortimentilla autoja. Kaksi uutena ostettua koko elinaikanani ja melkein kaikki muut omistetut 64-66 mallisia early A-bodyja. Nippu teknisesti omistettuja lankkukylkiä ja muutama HD. Toki useita koeajoja mut silti pieni valikoima, koska ei se testailukaan ole koskaan kiinnostanut. Mut oli mulla hetken sauma olla "haltijana" 220D mersuun vuosimallia 1968. Paikallinen taksikuski landella ajoi itsensä oikeaan vankeuteen - oli poka päällä ja "ympäripäissään". Sai aikanaan vapauden, kortin ja jatkoi sillä vanhalla autolla. Mut kun keitto maistui, niin lainasi multa suuret setelit ja mä otin avaimet pantiksi. Sitten tuli kaveri kylään maan toiselta puolelta, ei keksitty tekemistä, lähdettiin ajelulle mersulla. Sattumalta auton "omistaja" nukkui takapenkillä. Ajeltiin siellä ja täällä, jopa hiekkarannoilla, vedessä. Jotakin se auton "omistaja" huuteli takapenkiltä välillä, mutta ei me annettu asian häiritä. Semmonen babyblue mersu se oli. Hyvin jaksoi 220D mennä 10cm vedessä mutta kuumana ei lähtenyt käyntiin. Oli loppuun ajettu kone.
     
  17. TBO552

    TBO552 3rd gear

    Hieno laite. Itellä on -91 124 3.0 td farkku. ja tästä kertomuksestasi sain pikku innostuksen jos tekisin itsekkin kevyen käyttö entisöinnin. auto on siis täysin vakio vanteita lukuunottamatta.
     
    EVO X tykkää tästä.
  18. speedy

    speedy Double Gearhead

    Sitten se Ainoa ja oikea omaan makuun oleva w124 on E500 tai E420 :p
     
  19. EVO X

    EVO X Gearhead

    Vielä kun olisi 500E, eli tuo vanhakeulainen, niin silloin ollaan herkun äärellä. 400E/E420 ei ole koskaan puhutelleet mua henkilökohtaisesti.
     
  20. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Taas saa yks mersu arvoisensa käsittelyn:cool:saispa omakin W124. Tuolla se vaan tallissa makaa odottamas että "joku" tekis jotain minä :odoops:
     
    EVO X tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!