MB 300d suuttimien vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Batmobile, 17.2.2011.

  1. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Eli kuulin tuossa että suuttimet pitäisi esipaineistaa? Miten se tällainen tapahtuu, ja onko pakollinen toimenpide? En oo koskaan aikasemmin suuttimia joutunu vaihtelemaan, niin pakko nyt kysästä...
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Näin dieselasentajan koulutuksella en ole moisesta koskaan kuullutkaan, joten ei liene kovin tärkeää. :-?
     
  3. Caideman

    Caideman 1st gear

    Mahtaakohan olla joku oma nimitys avautumispaineen tarkastukselle? :)
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Minä en kuule tiijä, vanha mersumies tämmöstä puheli, saatto tietysti keksiä omasta päästä. No pointti kuitenki, voiko ne sitte asentaa senku ruuvaa paikalleen?
     
  5. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    No olishan se hyvä nuo avautumispaineet tarkistaa, varsinki käytetyistä.
    Onnistuu joka diiselipajalla.
     
  6. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Uudet nuo on, mutta mistäs löytää lauantaina diiselipajan kun ite ajattelin ne kuitenni vaihtaa?
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jos kyse kakkosnelkkumursusta niin hommaan kannattaa varata ne uudet tiivisteet suuttimen pohjalle, maksaa jotain euron kpl. Ja tietysti myös passelia paluuletkua suutinten välille. Irrotus ja kiristys pitkällä 27mm hylsyllä.
    Jos suutinten ympäristössä on mustaa töhnää niin kannattaa tutkia vuotaako(myös) kannen ja etukammiopn välistä, jos vuotaa niin kannataa nekin laitella samalla remontilla eli putsata ja tiukata kunnolla. Ulosvedin-liukuvasara olis poikaa tossa hommassa. Niidenkin aukasuun/kiristykseen tarvitsee erikoistyökalun.
    Suutinten max kiristys oli muistaakseni 60nm, perustuu ulkomuistiin????
    Esipaineistuksesta ei kans mitään tietoa, pyydä tähdennystä siltä pitkänlinjaselta :odroll:
     
  8. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kiitoksia, täytyypä tutusta vaikka alfamerin kirjaan töissä huomenna...
     
  9. samppa78

    samppa78 2nd gear

    muista vaihtaa samalla jäykät tulpan johdot! Yhtä tärkeää kuin se esipaineistus! Sen esipaineistuksen voi tehdä vaikka ruuvvi penkissä tai painamalla eukkoa.....
     
  10. Ranex

    Ranex 3rd gear

    ei ne suuttimet lähe normi pitkällä 27 hylsyllä, hylsyä pitää keventää,siis sorvissa ottaa lastu sieltä sisältä, kohdasta johon yltää suihkussa paluu tötsät, tarkasta samalla onko ne tötsät kiinni, jonniin aikaa tiisselin hajua sietäneennä , ennenkuin löysin vuotokohdan.
     
  11. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ei kannata luottaa "vanhan"mersumiesten tarinoihin,ne on yleensä täyttä soopaa :rotfl:
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Toi hylsyjuttu unohtu, ite valmistin tarvittavan hylsyn lyhyestä hylsystä ja 100mm pitkästä putkenpätkästä. Samoin se etukammioiden avain tuli veisteltyä n. luokkaa 35mm akselista.
    Voikohan yhtään vaikeemmin yhtä paskaa diisseliä tehä :rotfl:
     
  13. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    No voi perkele. Huomenna pittäis palikat vaihtaa, ja tarttis rueta työkaluja tekemää. Voi päivänkakkara sanon minä.
     

Kerro tästä muillekin!