MB 560SEC käyttöautoksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 13.6.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tollasta oon saksanmaalta katellu... Onko kuin luotettava vekotin....? Onko kellään mitään kokemuksia?
     
  2. Ede

    Ede 1st gear

    Enpä suosittele. Ihan kiva auto mutta jos jotain (sähköosaa) hajoaa, niin se maksaa..... Tämä pätee kaikkiin 80- ja 90-luvun ässiin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep ei taida olla ihan Corollan korvaaja tavanjannulle , vaikkei enää kovin kalliskaan olisi.

    Mutta jos tietää autosta paljon, perehtyy tekniikkaan, etsii edulliset osakanavat ja hyväksyy, ettei esim. takajousituksen osien uusiminen ole yhtä edullista, kuin Corollassa, niin mikä ettei.

    Mutta jos ei tunne S-sarjalaisia ja hyväksy, että vikojen korjaaminen voi maksaa $$$ osina, niin jätä väliin..

    sama se kyllä vaan on käyttöjenkeissäkin.. jos ei ole hivenen harrasutuneisuutta ja oikeaa asennetta, niin kyllä sitä itsensä kipeeksi saisi maksaa, jos autoaan korjauttaisi metrolla/korjaamoissa.
    Itse korjausmaniaali hansakaan, netissä pyörimistä, perustaidot autojen kanssa puljaamisesta ja edulliset kanavat osille, niin no problems..

    Mutta ei niin kivuttomasti kuin Corollalla..

    Eli auto voi olla ihan OK käyttöbiili, kun asennoituu oikein.. Mutta jos hjelppo korjattavuus ja edeullisuus on mielessä jätä väliin..
     
  4. AJ

    AJ Gearhead

  5. Aatu

    Aatu 3rd gear

    Mulla on käyttöautona tollanen 500sec vm-1983, mitään isompia vikoja ei ole ollut ja auto on 320tkm ajettu ainostaan alustaan on vaihdettu mm. camber kulman säätö "nivel", ainakin kaikki vaihtamani osat eivät ole olleet sen kalliinpia kun mun entiseen autoon(nissan), sähö osista en teidä. Todella luotettava auto varmasti sen 400tkm ilman suurempia murheita ajelee. 560sec on kyllä parempi hankinta saa muutaman extra hevosen ja kulutus aikalailla sama.

    tuolla kuvia mun autosta:
    http://www.olkkola.com/antero/mersu/
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Saksassahan ei ole yhtään alle miljoona kilsaa ajettua mersua ..LOL..
    Kaikista on ruuvattu mittareita
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    toi han ihan perus auto voi vielä kaiken korjaa itse ilman tiotokonetta. ja todella hiano alu motti.
     
  8. ilkka_83_

    ilkka_83_ 1st gear

    http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/5301600

    Vanha keskustelu mutta voihan paska että ois makia hakia tuo pois. TUlee vaan aivan liikaa kilometriä että olisi millään tavalla perusteltua. Harrasteautoksikkaan ei pysty ostamaan kun ei kerkiä camarollakaan ajeleen. :oops:
     
  9. vuke

    vuke 3rd gear

    oishan tuollanen oikein pirun komia pirssi. onneksi hinnat pysyy sen verran korkeina, ettei tarvii sen enempää perustella moisen tarvetta itselleen.
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ja kyllä ne jotkin kulutusosat on edelleen kalliita.. Vanha sanonta sopii:" Jos ei ollut uutenakaan varaa ostaa niin on se edelleen vanhanakin kallis auto." Eli ne huoltokulut voi lyödä näpeille. Jos siis omassa näpeissä ei viihdy työkalut.
     
  11. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Ei oo Secculaa ollut mutta W126-koppaisia sedaneita kyllä. Eipä tuo tekniikka nyt niin eksoottinen ole, alusta on he-le-ve-tin yksinkertainen kun miettii miten hyvä tuo on ajaa nykymittapuunkin mukaan...ei tarvi joka leimalle palloja/koiranluita vaihtaa. 560-kone lienee ylikokoon porailtu 500:nen. 1 ylänokka per lohko, Bosch K-jet ruisku + kärjetön jakaja eli periaattessa ei sen kummempi teknisesti kuin jos laittasi kaksi 900-Saabin konetta V-muotoon. Laatikko taas on 722-sarjainen 4-spd automaatti jossa ei ole mitään sen ihmeellisempää magiaa sisällä ( kuten turbiinilukkoa tms turhuutta)...en nyt äkkiä keksi mikä osa tuohon olisi erityisen kallis ja / tai sellainen jota ei Venetmäen purkaamosta tai Gunttereiden Ebaysta löydy. Vetopyörästön löytää Suomen jokaiselta romikselta ( jos ei oo niin nuukaa millä välityksellä)

    Ei oo boksien uudelleenohjelmointeja, ei marmoritiskin pikkupoikia kauluspaidat tärkättynä selittämässä että autoonnne pitää tilata osa x jostain Kuun pimeältä puolelta ja kuinka siinä menee vähintään 4 viikkoa... ei moottorin vikavaloja joista pompsahtaa leimalla eikä montaa muutakaan murhetta Bensastahan tuo tykkää mutta se kuuluu asiaan. Tietysti, jos on uusavuton ja joka homma teetetään Vehossa niin kaipa siitä kallista tulee

    Oikeasti W126 ( ja V126 ja C126 eli lyhyt, pitkä ja SEC) taitaa olla parhaiten rakennettu MB mitä on tehty. Yleinen laatu ( työn jälki, materiaalit, tekn ratkaisut) on sellainen ettei liene yhdessäkään US-autossa eikä kovin edullisissa euroautoissakaan.
    Ja on taatusti helpompi ylläpidettävä kuin esim e39-koppainen Bimmeri ( tästä on hyvinkin omakohtaista kokemusta)
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vilkaisin mielenkiinnosta mitä osat tuollaiseen Meseen maksaa.

    Jarrulevyt eteen (ECS): €122.69 (pari)
    Jarrulevyt taakse (ECS): €47.88 (pari)
    (Näille vielä rahti lisäksi Englannista, €76.05, ALV jo hinnoissa)

    Pyöränlaakeri eteen: €12.93
    Pyöränlaakeri taakse: €25,89
    Jakopäänketju (Febi Bilstein): €83.59
    Kannentiiviste, vasen: €43.55
    Venttiilinohjarin kumit, 16 kpl: €35.10
    Polttoaineensuutin (Bosch), 1 kpl: €37.66
    Raidetanko (useita erilaisia): €14.11...€35.33
    Sytytyspuola (Bosch): €63.57
    (Ylläoleville en tarkistanut rahtia, ALV jo hinnoissa)

    Aivan sikahintoja siis. Kyllä wanha automies vaan tietää.

    Laitetaas vielä yksi vähän harvinaisempi. Automaattisen korkeudensäädön (jousitus) hydraulipumppu: €661.88
     
  13. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Katsokaas sellainen kuin pakoputki... Kannattaa muistaa että noilla aikoinaan kalliilla peleillä on huomattavan vähän kilometrejä vieläkin takana.. Lisäksi onhan niitä paremmin pidetty kuin monia ikätovereita.Huollot sun muut tehty ajallaan. Ja takuuremontitkin hoidettu.
     
  14. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tai ne peltiosat,tai ne puskurin kromihilppeet..
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Katsokaapas saako alle tonnilla mihinkään nykyautoon pakoputkistoa. Tuskin.

    Entä mitäs se Xenon-umpio mahtaa maksaa? Riittääkö 500 euroa?

    No, Mesen takapönttö oli ainoa joka oli tarjolla tuolla mistä katsoin noita hintoja. VEGAZin valmistama maksaa €257.92 ja Eperspächerin valmistama €302.67. Edelleen ilman rahtia mutta ALV mukana.
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No nehän vasta kuluvia osia onkin.

    Unohdit tuulilasin. :)
     
  17. ilkka_83_

    ilkka_83_ 1st gear

    Jos ei ole mennyt kuukauden päästä niin pitää kyllä käydä ihailemassa. Harvoin on suomen kamrallla hyviä yksilöitä tarjolla.'


    Itsellä tämä tulis semomseksi semi käyttöautoksi, talvisin seisos.
     
  18. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Olisi tuo kyllä aika povno käyttis! Vanteet ei ole ihan tyyliin istuvat, oma suosikki tuohon on kasarihenkinen 5-spoke ( =penta) mustalla keskiöllä...kasariauto kun on.
    Mitä tulee oikeisiin kulutusosiin, suurin osa löytyy ihan Motonetista ja loput KL-varaosista tai ebay.de:stä. Jarrut ( pyörän päässä) on jostain syystä herkät jumittamaan talviseisonnan aikana...sinänsä kumma juttu kun ovat tavalliset ATE / Girling - kaksimäntäiset.
    Tosiaan, selvittelin mitä omaan kesäleluun ( 61 Tbird) maksaisi peltisarjat ( FPA) ja tulleineen taitaa olla jotain 900Eur. Tuohon rahaan saa koko 560-moottorin tai toimivan laatikon...
     
  19. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Joko näihin saa etulokareita tarvikkeina? Muutamia vuosia sitten ei ainakaan saanut kun vehollta ja hinta oli silloin noin 500,-/kpl. Eikä käytettyjä tunnu oikein liikkuvan.

    nim. -87 420 sec ilman lokareita.
     
  20. karra

    karra Double Gearhead

    http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=108176

    560SEC on todella mukava mersu. Tuon kulutus on kovempi kuin 500 mallien johtuen tehosta ja perävälityksestä. Etenkin jos on 1985-1987 ECE versio (ei lambdaa, ei kattia) niin vie pari litraa enemmin tasaisessa ajossa kuin RUF/KAT versio. Kaverilla on 1989 KAT versio josta katit poistettu ja tehty virtaava putkisto, se menee vähemmällä kuin omani. Tosin siinä alunperin on ollut vähemmin tehoakin kuin omassa 300 hv versiossa. Loppupään autoihin MB oli taikonut tosin KAT versioihinkin 300 hp.
     

Kerro tästä muillekin!