Mopar on käyttänyt Mersun 722.6 laatikkoa, Mutta ei se Mersun versio taida sopia suoraan Moparin perään. Sen lisäksi tuommoinen laatikko on sähköohjattu, joten sitä ei ihan helposti saa toimii vanhemmassa. Tässä lisää: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_5G-Tronic_transmission#Non_Mercedes-Benz_models Mopar nimellä tuo laatikko on NAG1.
on 722.6 sarja eli siis 5vaihteinen sähköautomaatti, vaatii toki moparin "kytkin"kopan. edit: hieman myöhästyin NAG1 on kylläkin ersun koodi nimi tuolle vaihteistosarjalle tulee sanoista Neu automatisch getriebe
Jeepin hemistä löytyy kytkinkoppa pikkulohkoon jossa on startti kuskinpuolella niinkuin pikkulohkoissa. Henkilömallin hemeissä startti vänkärinpuolella. Yhden tuollaisen kopan ostin joskus ebaysta, siihen sopii Mersun laatikko jatkoksi
Itse laatikko taitaa olla hyvinkin kestävä, mutta sen ohjaaminen vaatii oman touhunsa. Mersufoorumilla on ollut jotain projektijuttua niiden ohjaamisesta Arduiniolla. Tässä: https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=35&t=164059
ohjaamiseen löytyy jo ihan toimivaa kaupallistakin tuotetta. https://ofgear.dk/ On varsin toimiva laite vaihtokohtien ja muiden säätely hieman vaivalloista sen pienen näytön nappuloilla, mutta muuten ei pahaa sanottavaa. yhteen autoon olen ollut tuommoista purkkia asentamassa.
Tässä kylläkin haetaan lootaa, minkä ohjaus toimii vasemmalla jalalla sekä oikealla kädellä, ei tietokoneella ohjattua...
Katsopas tätä: http://forum.britishv8.org/read.php?6,15981,page=1 Hi Art. I'm showing 94-99 Dakota 3.9L V6 bellhousing. That will bolt right up to the 87-92 Supra Turbo R154 5-speed. Be advised, this combo takes an 11" flywheel. If you have a 273-318-340, you can use the stock 3.9L V6 flywheel. The 360 requires the truck flywheel. Also, the R154 is quite wide. Some tunnel work may be required.
722.6 automaattiin siis käy hemin kopat, ei manuaaleihin. Eikö nuo Mersun manuaalit ole kiinteällä kytkinkopalla, hitsaushommiin siis joutuu.
Vaihtoehto toki tuokin, rotken kytkinkoppaa saa melko edullisesti, mutta vaihdelaatikko on melko kallis, pikaisella googlauksella katsottuna..
Juu, ne Supran laatikot on kalliita ja haluttuja. Tuossa jutussa oli halvempikin vaihtoehto. Chevrolet Coloradon MA5 laatikko on melkein sama kuin Supran R154. Ongelma on vain siinä, että ne on Amerikassa yleisiä, mutta täällä aika paljon harvinaisempia.
No joo, mikä nyt kellekin on tiuha. Ainakin jaksaa sutia tommonen 3,75 tai 3,95, mitä niissä näytti olevan myös. Laajaa välitysaluetta kattelin olevan noissa monimonivaihteisissa euromanuaaleissakin riesana. Omaan käyttöön sopisi paremmin semmonen, että kaikki välitykset on 1:3 alueella. Edit: Ja siihen 3/4 loikkari päälle.