Mb:n laatikko mopariin??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sleepercooler, 14.1.2021.

  1. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Jonkun vuosimallin mb:n vaihteisto kävisi suoraan sb mopariin,
    onko kellään varmaa tietoa asiasta??
     
    Muokattu: 14.1.2021
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    on 722.6 sarja eli siis 5vaihteinen sähköautomaatti, vaatii toki moparin "kytkin"kopan.

    edit: hieman myöhästyin
    NAG1 on kylläkin ersun koodi nimi tuolle vaihteistosarjalle
    tulee sanoista Neu automatisch getriebe
     
    Muokattu: 14.1.2021
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jeepin hemistä löytyy kytkinkoppa pikkulohkoon jossa on startti kuskinpuolella niinkuin pikkulohkoissa. Henkilömallin hemeissä startti vänkärinpuolella. Yhden tuollaisen kopan ostin joskus ebaysta, siihen sopii Mersun laatikko jatkoksi
     
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tattis nopeista vastauksista, mut ei tollanen sähköautomaatti hotsita ja aivan liikaa hajoavia osia:(.
     
  5. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Sopiiko tohon kytkinkoppaan ainoastaan tuo sähkölaatikko vai manuaali myös?
     
  6. Itse laatikko taitaa olla hyvinkin kestävä, mutta sen ohjaaminen vaatii oman touhunsa. Mersufoorumilla on ollut jotain projektijuttua niiden ohjaamisesta Arduiniolla. Tässä:

    https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=35&t=164059
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    ohjaamiseen löytyy jo ihan toimivaa kaupallistakin tuotetta.
    https://ofgear.dk/ On varsin toimiva laite vaihtokohtien ja muiden säätely hieman vaivalloista sen pienen näytön nappuloilla, mutta muuten ei pahaa sanottavaa. yhteen autoon olen ollut tuommoista purkkia asentamassa.
     
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tässä kylläkin haetaan lootaa, minkä ohjaus toimii vasemmalla jalalla sekä oikealla kädellä, ei tietokoneella ohjattua...
     
    Gary Grand ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  9. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Niin kuin @Kalu totesi, niin käypästä manuaali loota haetaan ;)...
     
  10. Katsopas tätä:

    http://forum.britishv8.org/read.php?6,15981,page=1

    Hi Art.
    I'm showing 94-99 Dakota 3.9L V6 bellhousing. That will bolt right up to the 87-92 Supra Turbo R154 5-speed. Be advised, this combo takes an 11" flywheel. If you have a 273-318-340, you can use the stock 3.9L V6 flywheel. The 360 requires the truck flywheel.


    Also, the R154 is quite wide. Some tunnel work may be required.
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    722.6 automaattiin siis käy hemin kopat, ei manuaaleihin. Eikö nuo Mersun manuaalit ole kiinteällä kytkinkopalla, hitsaushommiin siis joutuu.
     
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Vaihtoehto toki tuokin, rotken kytkinkoppaa saa melko edullisesti, mutta vaihdelaatikko on melko kallis, pikaisella googlauksella katsottuna..
     
  13. Juu, ne Supran laatikot on kalliita ja haluttuja. Tuossa jutussa oli halvempikin vaihtoehto. Chevrolet Coloradon MA5 laatikko on melkein sama kuin Supran R154.

    Ongelma on vain siinä, että ne on Amerikassa yleisiä, mutta täällä aika paljon harvinaisempia.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Maastoletukan ykkönen on aika tiuha. Tojotan välitykset sattuu paremmin alueelle.
     
  15. Colorado on pickup ja eikä se ykkönen edes tiuha. Colorado 3.75 vs. Supra 3.25.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No joo, mikä nyt kellekin on tiuha. Ainakin jaksaa sutia tommonen 3,75 tai 3,95, mitä niissä näytti olevan myös. Laajaa välitysaluetta kattelin olevan noissa monimonivaihteisissa euromanuaaleissakin riesana. Omaan käyttöön sopisi paremmin semmonen, että kaikki välitykset on 1:3 alueella.

    Edit: Ja siihen 3/4 loikkari päälle.
     
    Muokattu: 16.1.2021

Kerro tästä muillekin!