MB vito nykii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja forssu, 15.10.2008.

  1. forssu

    forssu Gearhead

    Osaakohan täällä joku viisata kun faijan Vito oli taas lainassa (112CDI autom) ja se nykii pienellä kaasulla 1500-2000 rpm:n välissä. Kieppikellossakin näkyy pieni nypytys. Kun antaa reilummin happea koneelle niin loppuu saman tien. Oisko koneessa vai lootassa vai missä ja mikä se oli..

    -Jani-
     
  2. NymiS

    NymiS Gearhead

    Turbiini kiukuttelee??

    Vaihdelaatikon huuhtelu ja uudet öljyt vois auttaa.
    Ainakin E-Sarjan mersussa tuttu toimenpide 60tkm välein.
     
  3. forssu

    forssu Gearhead

    Dodii. Faija vaihto sen 2-3 litraa mikä sieltä ulos tulee, ja nykiminen loppu. Omaa pitäs kanssa vaihtaa automaattiin öljyt ja ol tossa tosta huuhtelusta puhetta. Mitäs toi ihan käytönnössä tarkottaa? Imusta tyrkätään uutta öljyä ja lauhduttimesta vai öljypohjasta vaan vanha ulos? Vai miten kaikki öljyt sais vaihdettuu kerralla? Vitossaki tais koko tilavuus olla 7-8 litraa mutta öljypohjastahan ei saa kun sen 2-3L
     
  4. NymiS

    NymiS Gearhead

    Laatikin Öljyjäähdyttimen letkut irti ja laskee sieltä öljyt ulos,
    jos turbiinissa on tyhjennysproppu niin sieltä kans öljyt ulos, kaikissa ei ole.
    Kokonaan sitä ei taida tyhjäksi saadakkaan purkamatta.

    Huuhtelua en ole livenä nähnyt, kuullut vain että veholla näin tekevät.
    Eli toteutusta en tiedä.
     
  5. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Aikaa on kun olen tuon tehnyt viimeksi, että en muista tarkkoja määriä, mutta pääpiirteittään näin:

    Laatikosta öjyt pois.
    Lauhduttimen letku laatikon päästä irti.
    Laatikkoon muistaakseni 4l öljyä. Auto käyntiin ja lasketaan se 4l lauhduttimen letkun kautta pois. Laatikkoon taas 4l öljyä ja auto käyntiin ja lasketaan about 3l öljyä pois. Sen jälkeen letkut ja roput kiinni ja oikea määrä ölppää laatikkoon.

    Aivan noin ei mennyt määrät varmaankaan, mutta kun laittaa auton käyntiin niin sieltä tulee melko nopeaa se oikea määrä öljyä pois ja sitten hidastuu tuleminen..
     

Kerro tästä muillekin!