mb w123

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pontiac safari, 12.9.2008.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

  2. hlappis

    hlappis Gearhead

    on joo..häijy vehje..oli vissiin top gearin nettisivuilla jotain juttua tuosta. 8)
     
  3. Lassard

    Lassard Gearhead

    Mahtaako olla Mesen orginaalijakkarat tai ensiasennus-Recarot? Mitä oon 123 C:n etupenkit nähny, niin ne on ollu reippaasti tuhdimpaa mallia.
     
  4. hlappis

    hlappis Gearhead

    tuossa coupessa noi jakkarat taitaa olla jostain gsi kadetista lainatut..ehkä..ainakin niin samannäköiset/muotoiset..
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    hauskaa, toi edellinen viesti oli sadaskahdeskymmeneskolmas vastaus tähän ketjuun..

    hmm.. pitäiskö sanoa jotain aiheeseen liittyvääkin...

    no, keli vaikuttais olevan sellanen et pian saattas saada edullisen kutos-automaatti-ykskakskolmosen aaveekoolta.. tai sit mie en kolhikaan sitä odotuksista huolimatta.
     
  6. ohc205

    ohc205 1st gear

  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vielä olisin mittoja vailla!
     
  8. onre

    onre 3rd gear

    Jos ei kukaan muu iltaan mennessä jouda niin mä voin käydä mittaamassa.
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mikä oli viimeinen 123 vm /malli jossa oli hanikkastartti? oliko rattivaihteet loppuun eli vuoteen 85 asti?
     
  10. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    79 tai 80. -81 ainakin avainstartilla. Saihan w124 kopppastakin rattikarahkalla :rotfl:
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Vm -77 tais olla viimeinen vuosi vetostartilla.

    6 hengen mallit oli rattikarahkalla. Taksit saattoi olla jommalla kummalla, mut se matkamittarin kolo/peitelevy/kotelo siinä kojelaudan keskimmäisten raitisilmasuuttimien paikalla kertoi viimeistään ostajalle, että taksiversio kyseessä.

    Faijalla oli 80-luvun lopulla 220d -78 taksimalli (kojelaudassa kotelo) lattiakepillä ja mulla oli samaan aikaan itellä 240d -77 matkamalli ilman taksamittarikoteloa lattiakepillä. Mulla vetostartti ja faijalla avainstartti.

    Pärryytin tuolla omallani 2 vuodessa noin 200 000 kilsaa... Se on vielä tänä päivänäkin opiskelijan ajamiksi kilsoiksi aika paljon se.
    Ainut suurempi vika tuli Viitasaarella, kun nokkaketju katkes kaasupohjassa yhtä Audia ohittaessani. Romua tuli ja remppa maksoi osineen, lohkon porautuksineen noin 4500 mk, kun itse koneen purin ja kasasin.
    Halvat oli mersun osat silloinkin.
    Vaihtui aika pian rempan jälkeen vm -83 280e malliin, joka olikin kulultansa jotain muuta kuin noi kieselit. Siinä oli absit, airbagit, kattoluukut, alupallot ja paljon muuta lisävarustetta. Tehdas lupas kulutukseksi 27 litrtaa sataselle raskaalla kaasujalalla ja sen se yleensä myös mun ajolla vei.

    300 kieselinä ostasisin tollaisen harrastepeliksi, jos hyvän vielä jostakin löytäisin. Velipojalla oli samoihin aikoihin sellainen vuosimallia -79. Työkaverilla samaan aikaan vm -80 3,5 litran mersun kasilla...
     
  12. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tommonen 1982 300D tuli kesällä entisöityä, naapuri halusi rakkaan, 8 vuotta seisseen aarteensa takaisin ajoon. Joutuihan sitä jonkin verran askartelemaan, lattioita hitsailtiin, takatukivarsien vaihtoa, jarrut uusiks jne. Mutta hyvä tuli, ja sisäänajo saa jatkua pienen tauon jälkeen (mittarissa 273tkm). Jonkinverran tuli kyseisellä laitteella sitten ajeltuakin, ja täytyy kyllä myöntää, että sitä oikeaa henkeä siinä laitteessa on reilusti, kyllä tollasella vois arkiajonsa hoidella helposti. Äsken juuri netissä poistettiin mersu väliaikaisesti liikenteestä talven ajaksi..
     
  13. onre

    onre 3rd gear

    No mullehan on käynyt niin, että myin harrastepelin pois ja sitten hommasin tuollasen käyttikseksi. Näköjään en oo vieläkään ostanu uutta harrastepeliä.
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eilen ajelin raumalla keltasen 200d orggiskuntosen perässä. harrastekäytössä 80 valkosesta lätkästä päätellen... :D
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tällä viikolla tuli ajettua 1400km ja naftaa meni 100L. muulikärry ylikuormassa ja farmari täynnä kattoa myöten. eli 100-110 nopeuksilla kulutus on 1,5L enemmän kuin raskaasti kuormitettuna 80-90km/h vauhdissa
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    motonetin listassa lukoo notta:

    Raidet pää MB Ok 17-2058 W123 8.82->1985 Raidetangonpää V/O/U (oikeak. M14) [1982 - 1985] 8.80 €
    Raidet sisäpää MB Vk 17-2059 W123 8.82->1985 Raidetangonpää V/O/S (vasenk. M14) [1982 - 1985] 8.80 €

    ruuvasin ulomman kaidetangon pään irti ja totesin että sehän oli vasenkätinen kierre autossa kiinni ja uus osa kädessä jossa oikeakätinen kierre... :mad:

    onko motonjetin listassa matoja :eek: vai onko jollain käyny kämmi ja ollu raidetanko irti ja laitettu nurinpäin paikalleen? :odroll:

    onnex ei tullut kovin voimallisesti purettua. kierre otti pikkusen itteensä rälläköin vauriokohtaa pois kai se pari päivää kestää ajella... :soosoo:
     
  17. mke77

    mke77 Gearhead

    "se o fifti-siksti"....eli väärin päin jo tehtaalt....kyl noi ja 124:sen päät täytyy ain ostaa molemmat...ei kukaan tiiä mikä karvakäsi o maanantain rapulois noit lätkiny paikkas.....
     
  18. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mul oli seisontajarru kumpikin pyörä 1,4 ja katsuri valitti heikkotehoisuutta. saako niistä pikkurummuista enempää tehoa mitenkään?
     
  19. Damned

    Damned Gearhead

    Jaa kattos, täällä tämmönenkin ketju.

    Mulla onkin oikee jenkkiharrastajan märkä uni W123 kun on ehta ameriikan vientimalli. Isot puskurit, ilimastointi, vakionopeudensäädin, kääntyvät etupyörät ja kaikkee!

    Vähän siinä jo ajetut mailit näkyy, ja mietinnän alla onkin, että palauttaako alkuperäiseen loistoonsa vaiko pitää reilusti käyttökuntoisena. Kattoo ny. Perinteisellä menolla ensin teen hirveet suunnitelmat, hommaan palikoita ja myyn sitten eteenpäin jonkun vielä mielenkiintoisemman rakkineen tieltä.
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ihan mielenkiinnon vuoksi, onkos kyseessä bensiini/diesel/mikä korimalli? Entinen lukionaikainen opettajani (tai oikeastaan miehensä) toi aikoinaan Kuopioon muuttoautona jenkeistä W123 240D Mercedeksen. Itse en ehkä olisi juuri sitä valinnut.
     

Kerro tästä muillekin!