mb w123

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pontiac safari, 12.9.2008.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onko kukaan tehny itte työkalua jolla sais auki takapyörän laakerin kiristysmutterin jossa on ne 4 hahloa? 32mm hylsy oli isoin jos siihen hitsais jotain huonoja tasapääruuvareita hahlojen kohdille. tarttis olla parempaa kun putken pätkän materiaali.

    kun kuulemma pitää vääntää auki metrisellä jatkovarrella, tiheäkierteinen kun on ja krymppi sillä kiristetty :mad:
     
  2. onre

    onre 3rd gear

    Parikin kaveria on ton takapyörän laakerin työkalun valmistaneet itte. Kyselen myöhemmin tänään että mistä ja miten. Toisen näistä olen jopa nähnyt ja se tais itse asiassa olla nimenomaan isosta hylsystä jyrsitty.
     
  3. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Toisella voorumilla oli kuvakin tommosesta tehdastekosesta työkalusta, ja parista muustakin, halpa tuntui olevan, 75€ :eek: :eek: sehän ei ookkaan ku parin laakerin hintanen...
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    saisiks sää mittatietoja ku kävin yhes paikas hakemassa tarpeet tuohon työkaluun :lol:

    joo 75e, sillähän sai naftat dnakermalla käyntiin ja takasin... :oops:
     
  5. Damned

    Damned Gearhead

    240D, valkoinen porrasperä. Muuttoautona tullut, ja kuulemma lääkäri se eka omistaja. Alkuperäisen omistajan nimikin kyllä löytyy auton papereista jostain.

    Sain mersun vaihdelaatikko- & kytkinjumpan jälkeen sopivasti talviliukkaille liikenteeseen.
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Tämmönen? http://www.toolsource.com/wrench-socket-p-112953.html
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tein itte työkalun ja auki lähti mut en jaksanu vielä ruuvata irti asti...

    :odroll:
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ^ yritin tihruttaa korjausoppaann rasteroitua kuvaa ja onko sen 4hahlo "mutterin" ympärillä joku irtoholkki joka kaivetaan ruuvarilla pois. onnistuin kalvamaan syvemmälle sitä hahlojen välissä olevaa materiaalia kun olin taas nuuka ja en tehny niistä hakasista tarpeeksi korkeita...

    :mad:
     
  9. Damned

    Damned Gearhead

    Euron säästöllä kympin vahinko. Normiremontti.
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kun on savolainen ystävä ei vihollista tarvitse...

    ei se ollu säästönuukuutta kun laiskuusnuukuutta... kromivanadiinin hiomisesta katkasulaikalla tulee armoton pääkipu.
     
  11. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    noista työkaluista tuli mieleen, et miul on jossain jemmoissa automaattiaskin perässä olevan "käpälän" irrotukseen tekemäni työkalu. siis se käpälä johon tulee kiinni se kumilimppu, johon karsaani kiinnittyy.

    jos joku tarttee joskus, ni esimerkiks oluttuopin hinnalla lähetän.
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    hehee sainpas irtoomaan hahlomutterin kun hitsasin hakahylsyn kiinni mutskuun, ai sitä irtorissojen ropinaa... :rotfl: se laakeripesän sisäpuolinen stefan pelti pitänee rälläkällä kai siivota kun on syöpyny lujasti kiinni.
     
  13. Damned

    Damned Gearhead

    Hyvä homma. Oisko sulla tästä special toolista kuvaa? Niitä on aina niin kiva katella.
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    no se ny on vaan sellanen 41mm tavan hylsy jossa on rälläköity lovet tai siis jätetty 5mm pätkät rälläköimättä ja pultti hitsattu pystyyn.

    eipä olis raskinu jotain 75e hintasta erikoistyökalua hitsata kiinni mutteriin, noihan maksaa pilitemassa vaan 1:10 hinnasta
     
  15. Damned

    Damned Gearhead

    Tämä selevä. Pitää siis vaan jättää reilusti pituutta niille hampaille ettei siitä tule sorvi.
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    neljästä on vaan 2 jäljellä. keripukki iski. :poff:

    ja pitäis irrottaa uudelleen se mutsku ku stefaa ei saa jälkikäteen paikalleen. :oops:
     
  17. Damned

    Damned Gearhead

    Hampailla varustetut työkalut pitää AINA säilyttää ilmatiiviissä pussissa parin xylitol-purkan kera! :soosoo:

    Eikuvv*ttu/Ainii-mallin varaosille olisi kyllä monesti käyttöä. Semmosia että kun sen huomaa pöydällä remontin jälkeen niin asennus sujuu silti. Tai sitten semmonen aikakone jolla voi lähetellä itelleen muistilappuja esim. vartin päähän menneisyyteen. Varmaan Dealextremestä löytyy, tilaanpa ->
     

Kerro tästä muillekin!