Meijän perän B-body Plymouthit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MJF, 13.1.2008.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    No juu, kattoluukku on nyt kuitenkin unohutettu :) Ihan tässä lähiaikoina lähtee maalarille, kunhan saa työnalla olevan -70 Runnerin siihen malliin että pääsee toista työstämään. Tähän asti on hankattu ja hinkattu ovenvälejä yms paikkoja. Maalit on jo ostettuna sisälle ja päälle, ulos tulee alkuperäinen F3 ja sisälle ovesta mallin mukaan katsottu alkuperäinen tummanvihreä.
    Cuda69:ltä sainkin ehjän tehostajanpumpun, viimeisessä katsastuksessa tuli jo huomautus öljyvuodosta. Ja kuoret kun oli hitsattu kiinni niin aika huono oli korjatakaan entistä...

    Osia tipahtelee pikkuhiljaa tontille, uudet puskurit, kattoverhoilu ja kynnyslitat tuli jo. Vinyylikatto ja lattiamatto on tulossa vihreinä, penkinpäälliset valkoisina :poff:

    Jos tämä nyt ens kesän aikana valmistuu liikenteeseen, niin Belvederen kunnostusta on taas herätelty ainakin ajatustasolla. 3/4 lattiat on jo tulossa tännepäin, takapalat ja kontinpohja vielä etsinnässä. Historiaakin rupesin penkomaan enempi, aika paljon siitä oli jo tiedossakin. Ekalla omistajalla (Suomen Pankki) on ollut vuodet 69-74, toisella 74-89, kolmannella (Isä) 89-99 ja mulla siitä eteenpäin. Toinen omistaja onkin tästä lähistöltä kotoisin vaikka on asunut ikänsä Helsingissä. Soittelin hänellekin viime viikolla, ei ollut valokuvia löytänyt autosta. Jotain kaitafilmiä muisteli kuvanneensa ja aikoi katsella niitä kevään aikana. Helmalistat ja penkinverhoilut kuitenkin sain selville, eli kapeat listat on ollut ja kangasverhoilut penkeissä. Tuon yhden kuvan löysin toisen topicin kautta, justiin samanlainen ainakin on jos ei sama auto...
    Illalla pistin Suomen Pankkiin sähköpostia ja vastauskin tuli heti aamupäivästä:

    Jännä nähdä mitä sieltä löytyy :) Ja mikä hauskinta, Mopar on Parsa myös tuossa artikkelissa, otsikkona Buickeja ja parsoja – pankin autoaarteita 1940–50-luvuilta. :rotfl:
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    No nyt on mustaa valkoisella tuosta Ahtin käyttäjyydestäkin :D
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ollut siis lauluautona heti uudesta lähtien!
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Totta :rotfl: Penkit on verhoiltu uusiksi heti 70-luvun puolivälissä, Ahti istunut takapenkin puhki.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Siitä se nyt lähti Satellite toiseen osotteeseen jatkokäsittelyyn, tää olis pitäny tehä jo 5 vuotta sitten :poff:
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hienoa Matti !!!

    Maalaamoonko menossa?

    Terveisin, - AMBi -
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Morjens Tero!

    Maalarille meni, pikemmin tulee valmista kun joku muu tekee :D
     
  8. 2dht

    2dht 3rd gear

    Onpa hieno auto ja hienoa vuosikertaa. :D
    Nimimerkillä oma lehmä ojassa :p

    Bongasin oman autonikin tuolta sun albumien kätköistä. Vanhoja vorssan kuvia. Nää on siis semmosia kuvia joita en oo ikuna ennen nähnykkää. Entisten omistajien ajoilta...
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kyllähän tuota sun autoa on tullut kierrettyä joskus Forssassa :) Ei oo tainnu ainakaan huonommaksi päästå nykyään, onko enempää kuvia nykytilasta? Jossain rengastopikissa näin jonkun. Olikohan nuo mun road wheelsit sen auton alta kulkeutunut tuohon...
     
  10. 2dht

    2dht 3rd gear

    Oiskai tossa jo jotain pientä tekemistä, mut ei nyt mitään akuuttia. Maalipinta ei oo enää mikään liian hyvä, mut onha tosta maalauksesta jo aikaa. Etupuskurin kromi on ihan haaleentunu, ja etupenkkiin tuli viime kesänä repeemä, perkll. Ei oikeen oo kuvia, ja renkaiden tarinaa en tunne....

    Jaa, OT, näyt olevan Oulaisista päin. Mun on isäukko kotosin Haapavedeltä, ja mummo asustaa siellä mokissään edelleen. Ja mun täti asuu perheineen Oulaisissa. Eli sielläkin päin on tullu käytyä....Täytyy ottaa yhteyttä ja tulla kattoo projekteja kun taas sielläpäin käyn...
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Täällähän sitä Oulaisten laidalla, tervetuloa vaan :D
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    B-bodyn perän alta...

    Nyt tukeudun "välimalli" harrastajiin. A ja C pötköttää tallissa. Polaran tankin täyttöputken tiiviste pitäisi uusia. E-paylla ameriikan jimmyt myy etenkin B-koppaan tiivistettä. Olisikos jollakin mittoja / halua mitata tankin reikää ja täyttöputken ulkohalkaisijaa B-kopasta. Kun tuo luotto kauppamieheen hieman ohut... :lol:

    Saisi kerralla oikean sen oikean osan.
     
  13. coronet-65

    coronet-65 3rd gear

    Re: B-bodyn perän alta...

    Huomenna käyn mittaamassa, ilmoitan sitte mitan. 80-luvun euro Fordeissa on ihan samanlainen tiiviste samassa paikassa. Näitä Sierran tiivisteitä on laitettu täälläpäin useampaan Mopariin, -65C-body -65-66-69B-body 77-vani passasi.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    täälä kerran tiivisteistä joristaan,niin lainataan vähä.Tietäskö kukaan mistä saiisin -73 chargerin ovien tiivisteet?En tiiä onko mitään väliä mutta autossa on sähkölasit.
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eiköhän niitä tiivisteitä saa vaikka Us-partsinkin kautta jos Suomesta haluaa.
     
  16. coronet-65

    coronet-65 3rd gear

    Re: B-bodyn perän alta...

    Kävin mittaamassa, 2 tuumaa eli noin 51 mm. on tuon road runnerin täyttöputken ulkohalkaisia. Noita Fordin tiivisteitä olen ostanut Viescar Ylivieskasta, 4 eur. kipaleelta maksoivat.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    Meinaisikko näin? en oo tosiaan vielä mistään niintä kyselly..eilen vaan itku silmäsä niitä entisiä hipelöin...
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Re: B-bodyn perän alta...

    Kiitos :D

    Luotetaan siihen että Lahden / HML:n voortistakin saa tiivarin.
     
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jaahas, jatketaan "peräpään" Plymouth harrastajien kanssa... :lol:
    Oliko havaintoja millaista sähkösäätöistä mekanismia B-koppaisissa on 66-69 välillä penkeissä.

    Täytyy alkaa haeskelemaan paria solenoidia C-kopan sähkötuoliin...

    Tuossa linkki E-bäyn kuviin. ko jakkara mm Polarassa. Kolme pientä mokkulaa ovat solenoidit jotka vetävät "vaihteen" päälle ja jakkara liikkuu.
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/68-Drive ... 500wt_1182
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulle on jääny sellanen käsitys, että noi sähkötuolit on ollu vaaan isojen luksus vaunujen yksin oikeus noihin aikoihin. Lue C-koppa.
    Ainakaan en koskaaan oo törmänny B-koppasissa. Olisko joku muu?
     

Kerro tästä muillekin!