Meitä ryöstetään!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tomimk, 25.1.2004.

  1. tomimk

    tomimk 1st gear

    Racersplace kauppaa kolmanneksen halvemmalla kuin muut vauhtikaupat Pistetääns vähän ryhtiä noihin ryöstäjiin. Ennenku ostatte mitää sanokaa racersplacehinta. Katsotaan mitä tapahtuu.

    _________________
    Kaikki pitää aina hiekkapuhaltaa!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: tomimk 2004-01-27 09:09 ]</font>
     
  2. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Ihmettelin kans noita hintoja kun on aika paljon halvempia? Taidanpa ruveta racersplacen asiakkaaksi :smile:
     
  3. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Tämähän on tuttua puhetta jo aikojen takaa. Make on aina tajunnut tyytyväisen asiakkaan olevan paras mainos mitä voi saada. Autetaan me nyt vuorostamme uutta yrittäjää saamaan firmalle tuulta purjeisiin! http://www.racersplace.fi

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: helppoheikki 2004-01-25 20:50 ]</font>
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Monilla on vanhaa varastoa kalliinmalla taalalla hankittuna.Siitä pitäis päästä eroon että voi hankkia uutta ja halpaa osaa meille kriittisille kuluttajille.
    Aulis toimittaa tavaraa suoraan jenkeistä samaan rahaan millä täällä ostetaan sisään ja välillä halvemmallakin.
    Racers Place myy halvalla niin kuin uuden firman pitääkin että huomataan.Onko tavaraa hyllyssä vai onko kaikki tilaustavaraa?Näillä katteilla ei kauaa toimintaa pyöritetä tai volyymit täytyy olla todella suuret eli ostajaia jonoksi asti.Ostakaa nyt että ensi vuonnakin on keltä ostaa.
     
  5. tomimk

    tomimk 1st gear

    Mutta herää! Pro matic 2 South West Tradesta 310eur ja RacersPlace 219eur. Ei ole kurssi heittänyt noin paljoa. Olis aika kattoa peiliin.
     
  6. tomimk

    tomimk 1st gear

    Mä en ainakaan vanhasta varastosta ota asiakkaalta hintaa senmukaan mitä minä olen maksanut vaan markkinahinnanmukaan! Yrittäjän täytyy tommonen PERUSASIA ymmärtää että varastonarvo riippuu kursseista! Koittakaa nyt hyvänenaika ymmärtää markkinatalouden perusperiaatteita! Ei me varmaan haluta kommunismin ikeille enää vai mitä?
     
  7. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Totta turiset.
     
  8. novi2000

    novi2000 1st gear

    kyllä nää vanhat kaupat on meitä jo tarpeeksi ryöstäneet nyt on aika uusien tuulien
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    US Parts sucks!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaikki kaupankäynti perustuu jonkinasteiseen kusetukseen,eihän hölmö ole se joka pyytää vaan se joku joka maksaa.
    Hinta seurantaa myös tälle alalle.
     
  11. ido59

    ido59 Gearhead

    Nykyään markkinahinnat näkee suoraan webbistä, esim summitista. Ja ne on jo jobber-hintoja, ei tukkuhintoja.

    Hyvä lähtökohta on laskea mitä ko osat maksaisi itse tuotuna suomeen vaikka summitista ja sen laskelman kanssa menet oman vauhtikauppasi myyjän kanssa neuvottelemaan. Esimerkkilaskelmia on täälläkin ollut.

    Make on oivaltanut tämän uuden nettiajan markkinatilanteen ja uskon, että hän saa vielä aimo siivun markkinoista. Tietysti tuo hinnoittelu edellyttää 0 varastoja ja pieniä kiinteitä kuluja = ei racersplacen marmoripalatseja :smile: ja joskus jotain osaa saa odottaa hieman kauemmin. Mutta hinta määrää, ainakin minun harrasteostokset. Ja lisäksi makelta saa erinomaista palvelua.

    Racers placen kassissa on talous vatupassissa , vai miten se meni.
     
  12. lesabre

    lesabre 1st gear

    Itse ostan kaikki vähänkään arvokkaammat(nykyään nekin,itseasiassa) osat suoraan jenkkidealerilta. Toimitusaika ainoa minus,ja sen kyllä kestää kun laskee paljonko säästöä tulee. En viitsi edes kertoa tiettyjä esimerkkejä,mutta räikein lienee se,kun eräs suomalainen,alansa suurimmista jenkkiautojen osien maahantuojista ehdotti eräälle aparaatille kovien alennuksienkin jälkeen 900(!) prosenttia kovempaa hintaa kuin mitä osa tuli minulle suoraan jenkeistä tilattuna,postimaksujenkin jälkeen maksamaan.

    Tohon Racers Placeen en ole tutustunutkaan,mutta tervettä että joku tuo hintakilpailua näihinkin kuvioihin mukaan.
     
  13. ido59

    ido59 Gearhead

    Joo viime kesänä jätin huvikseni tarjouspyyntöjä suomalaisille dealereille ja huvittavin taisi olla american parts pohjanmaalla, kun ehdotti $350 turbiinin hinnaksi €1200,- :grin: En siis ostanut turbiinia häneltä.

    Toisaalta eihän noita tarvii kuukaudessa montaa myydä tuolla katteella, niin saa jo lauantaimakkaraa leivänpäälle.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ido59 2004-01-25 22:12 ]</font>
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nimettömältä myös ääni Makelle. Taannoin puhelimessa luvattua osaa ollutkaan hyllyssä niin tarjoutui hommaamaan sen vielä samana päivänä ja toimittamaan illalla tallille ettei projekti jäisi siitä kiinni. Ei tarvinnut enää sen jälkeen miettiä missä asioi seuraavalla kerralla.
     
  15. tapio

    tapio Gearhead

    Haeskelin taannoin alkuperäistä LT-1 -nokkaa tulevaan moottoriini.

    Eräs helsinkiläinen, juuri uusiin tiloihin muuttanut osaliike olisi halunnut kyseisestä nokasta 300 €, lisäksi nostajat 11 € / kpl. Yhteensä paketin hinnaksi olisi tullut 476 € noin kuukauden toimitusajalla.

    Vastaavasti American Imports Jyväskylässä lupasi toimittaa minulle viikossa nokan plus mekaaniset nostajat sopuhintaan 260 €. Näin myös tapahtui, eli homma toimi loistavasti. American Importsin palvelu oli lisäksi erittäin ystävällistä.

    Eli kyllä kannattaa kysellä paristakin liikkeestä ennen ostopäätöksen tekoa.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin kauan on mahdollista tehdä suht pienellä katteella tota tuontia kun homma on riittävän pientä ja sitä pystyy yksin hoitamaan. Kasvaessaan kaikki tahtoo menettää tehokkuuttaan ja täytyy pitää huolta siitä, että on lakisääteisest korvaukset maksettavissa duunareille ajallaan jne.
     
  17. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jos haluaisi laajentaa tuommoista yhden hengen puljua, niin tulee mieleeni että eikös kannattaisi harkita vaikkapa kahden kaverin kanssa kahden samassa osoitteessa olevan firman perustamista.

    Eli joka jannu kyllä pyörittäisi omaa lafkaa mutta kirjanpidossa siirtäisi sitten tavaroita "lafkasta toiseen" tarpeen mukaan ja vaikka menekkiä tasoittaakseen, tällöin voisi ikäänkuin kolmekin jamppaa hoitaa hieman isompaa puljua ilman että kukaan henkilöistä on sen paremmin työntekijä-statuksella liikenteessä...jokainen olisi oma itsenäinen yrittäjänsä.

    Kuseeko jossain kohdassa? :grin:

    -JJ-

    PS. väsyneen ihmisen väsynyt ajatus
     
  18. caballista

    caballista 1st gear

    Ja kun kysytte tiettyä osaa Makelta niin laittakaa mukaan valmistaja, osanumero ja hinta Summitilla. Sellasen sivun tilauksen jossa kysellään hintoja epämääräisille tuotteille selvittämiseen menee pari tuntia, niitä tekee työpäivässä vain neljä. Työmäärä näkyy suoraan katteessa, harvinaisille osille on käytännössä vain päivän hinta (vaihtelee taalankurssista ja tukkureiden hinnoista).

    Make tilaa osat torstaina päivän jälkeen ja jenkkitukkurin varastossa olevat osat ovat lentorahdilla suomessa seuraavana tiistaina tai keskiviikkona. Käytännössä osat ovat siis sinulla viikossa. Make näkee suoraan koneelta onko tukkurilla osia varastossa, jos ei ole niin osat sitten kestävät muutamasta viikosta -> valmistajan seuraavaan valmistuserään.

    Toi on muuten jännä miten suuruuden ekonomia ei toimi käytännössä. Voisi helposti kuvitella, että kun vuokrakulut yms. kulut jakautuvat useamman tyypin kesken kulut laskisivat mutta käytännössä näin ei aina tapahdu. Ja mikä pakko sitä yritystä on kasvattaa jos nykyinen koko tarjoaa sopivasti makkaraa leivän päälle.

    Ja minulla ei ole mitään tekemistä Racer's Placen kanssa, olen tyytyväinen asiakas joka on jutellut aiheesta. Eli toisen käden tietoa kaikki mitä kirjoitin.
     
  19. C3 72

    C3 72 Gearhead

     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Pakko tulee käytännössä siinä vaiheessa jos kysyntää on enempi kun mistä yks selviytyy. Jos et sitten myy kaikill, niin se on huonoa palvelua, ja yleensähän siinä käy niin, että venyy kunnes ratkee. Eli rutiinit kerkee hoitaa mutta hallinta lähtee hansakasta helposti, sekään ei tee kovin hyvää. Kolmas ja aika tärkee juttu on kanssa toi varaston suuruus; toimitilat PK seudulla maksaa ihan oikeesti. Make siirty nyt vähän syrjempään, vaikka varmaan vieläkin riittävän hintavalle alueelle ja ideana on ilmeisesti pitää yllä jatkuvaa tilaustoismitusta ja käsivarastoa sitten vähän pienempänä? No sama se ja ainoastaan hänen asiansa; pääasia, että homma pelaa.
     

Kerro tästä muillekin!