mekaanisen bensapumpun paine/Edelin tulviminen sammuksissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja laujok, 27.6.2011.

  1. laujok

    laujok 3rd gear

    Minkääslaisia paineita tommosen meksikolaisen? mekaanisen pumpun kuuluis tuottaa?
    Itsellä ei luonnollisesti ole mittaria millä asian vois todeta. Ei kai luulis tommosen mitään regulaattoria (vai oliko se inhalaattori?) tarvitsevan.. Onkelmia on meinaa ilmenny ihan uuden 600:sen Edelin kanssa.. Soitin SW:lle asiasta ja lupasivat soitella takaisin.. Kaasari tulvii koneen sammuttamisen JÄLKEEN.. Ensiöpuolen suuttimista tiputtaa.. Vent tubeista, joita tossa ei edes ole vaan aukot, ei tule pisaraakaan.

    Onko raadilla vastaavia kokemuksia/neuvoja asian suhteen?

    PS. Kaasari-laatikon kyljessä luki: Manufactured by Magneti Marelli. :eek:
    Olisko sittenki perkele pitäny ostaa Holley..
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Ei se mitään reguja tartte mekaanisella pumpulla, mulla taitaa paineet olla hp pumpulla tyhjäkäynnillä jossain 6-9 psi välillä, veikkaan että kaasariisi putsaus korjaa tilanteen nimittäin noissa rupee olee jo kaikissa putsattavaa vaikka olis kuinka uusia, itse just putsannu pari kertaa uuden holleyn, ensin tulvi etummaiset kurkut ja jonku ajan päästä taaemmat kurkut.
     
  3. laujok

    laujok 3rd gear

    All Sprite, kiitti vinkistä. Täytyy avata varmaan toiseen kertaan.

    Mielestäni aika erikoista että tiputtelu alkaa koneen sammuttamisen jälkeen... :eek:
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ihan normaalia kuumalla ilmalla, kaasri kuumenee ja bensa kiehuu kohokammiossa. Ei ole varsinaisesti vika vaan ominaisuus. Oiretta saa pienennnettyä lämpöeristeellä kaasarin alle.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Bensapintaa hiukka alemmas ja pakeliitti kaasarin alle.
     
  6. laujok

    laujok 3rd gear

    Juu, asiaa viety eteenpäin ja liikkeen toimesta vaihdetaan kaasari takuuseen. Tulviminen alkaa siis jo muutaman sekunnin käytön ja sammuttamisen jälkeen.. Ja bensaa ei tule tippaakaan kohokammioiden huohottimista vaan ensiöpuolen ventureista..
     

Kerro tästä muillekin!