meneekö liikennekäyttöönotosta tieto automaattisesti vakuutusyhtiölle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja z 900, 22.12.2017.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

    Nyt näyttäis olevan sellainen tilanne että auto käyttöönotettu trafilla ,mutta vakuutusyhtiön tiedoissa se on yhä liikennekäytöstäpoistossa...?
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Noinpäin tuntus toimivan mutta auta armias jos otat pois liikennekäytöstä, yleensä saa soitella perään aina kun uus lasku tulee täydellä summalla... Saatika sitten jos myyt auton, ei tunnu koskaan menevän vakuutusyhtiölle tämä tieto ilman omaa ilmotusta...

    Kumma juttu?
     
    jariha tykkää tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vuosi sitten kun liikennevakuutuslaki muuttui ja hintakilpailu oikeasti alkoi, siirtelin ajokkeja yhtiöistä toiseen. Siinä kohdassa seisovat ajokit menivät liikennekäyttöön enkä edes heti huomannut moista. Kyllä ne viestin jälkeen korjasivat kaiken.

    Mä otan aina paperitulosteen trafin muutoksesta jos on kyse liikennekäyttöön otosta. On se niin kallista jos jäisi kiinni seisonta-ajalla ajelusta, ettei viitti kokeilla toimiiko kaikilla tietokannat oikein.

    Avattaren auto kävi 6 päivää talviajossa. Tapiolasta tuli yhteensä neljä laskua jotka olivat toistensa korjauksia plus lopuksi jäin jotakin 4 euroa pystyyn seuraavaan laskuun. Trafi onnistui yhdellä laskulla ottamaan koko veron.
     
  4. z 900

    z 900 Gearhead

    Niin sitä mä nyt lähinnä mietin että onko mun auto vakuutettu vai ei.....
    Trafilla auto on liikennekäytössä ja siellä näkyy vakuutusyhtiö jotenka pitäis kai se vakuutus olla voimassa vaikka se näkyy vak,yhtiöllä että olis
    poistettu liikennekäytöstä.Jos jotain sattuu niin mitähän sitten tapahtuu..
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pistä sähköposti tai viesti vakuutusyhtiöön että sulla on tämmöinen huoli. Kyllä ne sen tilan ilmoittaa.
     
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Vakuutus yhtiöt sit tahtoo jättää kaskon päälle, vaik seisomaan laitat, se piti anankin miun erikseen soittaa!
     
  7. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Vakuutusyhtiöt kulkee aina jälkijunas...

    Mut se mitä oot ilmottanu Trafille, pitäs päteä. Jos vahinko sattuu ennenku kirjautuu vak.yht. järjestelmiin, he maksaa.

    Melkeen joka kerta ku ite oon ottanu jonku kaaran kesken talven käyttöön, vakuutukset on laahannu perässä...
     
  8. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ainut hyvä puoli tossa on jos vakuutus oikeesti korvaa varkaus/ilkivallan seisonnan aikanaa...
     
    Rotten tykkää tästä.
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    No korvaa se sen, jos maksat ja ne kuuluu siihen!
     
  10. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Juurikin nääin...
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä Lähi-Tapiolassa ainakin toimii 100%, on varmaan toistakymmentä poistoa / ottoa tullut tehtyä tänä vuonna. Tosin laskuja ja niiden korjauksia tulee sitä tahtia että en edes yritä pysyä kärryillä niistä. Parhaimmillaan menee puoli vuotta että ei tarvi mitään maksaa kun aina tulee uusi lasku ennen eräpäivää.
     
  12. Jsp

    Jsp Gearhead

    Ite olen tehny näin:

    Jos ostan auton, menen vaan papereiden kanssa vakuutusyhtiöön ja siellä kaikki tehdään mun puolesta ja ei tartte kun laittaa nimi paperiin ja cruisingille. <-- (Maksakoot mitä makso nopeaa ja helppoa)

    Jos laitan auton seisontaan ja otan takas käyttöön niin teen sen trafin sivuilla ja vakuutukset toimii automaattisesti.
     
  13. z 900

    z 900 Gearhead

    No niin nyt asia on selvinnyt.....
    Kun ottaa auton liikennekäyttöön niin trafilta pitäis siis!! pitäis mennä
    automaattisesti tieto vakuutusyhtiöön ja vakuutus on voimassa heti kun
    otat auton liikennekäyttöön!!!! Minun tapauksessa automaatti ei toiminut: Auto on otettu liikennekäyttöön jo noin½ vuotta sitten.
    Auto oli vakuutusyhtiössä liikennekäytöstäpoistossa kuitenkin yhä.
    kysyttyäni vakuutusyhtiössä että mikäli olisi jotain sattunut niin olisiko vakuutus korvannut/ ollut voimassa.
    vastaus oli että kun kerran olin ottanut sen Trafilla käyttöön niin
    sen pitäisi olla riittävä siinä tapauksessa.
    Hiukan kuitenki jäi mietityttämään että mitä olisi oikeasti tapahtunut
    jos olisi jotain sattunut!!!!! olisiko korvannut??????
    Välillä tää digitalisaatio tuntuu pettävän vähän väliä ja kaikki
    pitäis aina varmistaa.......
     
    Mokaman tykkää tästä.
  14. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Nii ja kaikki digitaali-ihannoijat luottaa täysillä tähän kaikkeen digi-skeidaan!
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Noh, sen pitäisi riittää...
    Ite käyn kyllä aina konttorilla tekemässä paperit. Mutta niin teen omistajan vaihdoissakin.
     
    rane58 tykkää tästä.
  16. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Mä oon tosiaan ite pannu merkille päivän parin viiveen ennenku trafilta siirtyny tieto vakuutusmestaan, mut että ei oo siirtyny ollenkaan... Sitä ei oo vielä tapahtunu.

    Hyvä ku toit asian esille, Z 900, pitääpä tarkistaa notta oma lotja on liikentees myös vakuutusten puolesta.

    Eipähä tarvi sit riidellä jos jotain sattuskin, eli oliko vakuutuksis vai ei.

    Ite oon siinä mieles tykänny tästä digiajasta notta jos on yhtäkkiä kesken viikonlopun tullu älynväläys - läyhy liikenteeseen! - niin pari klikkausta netissä ja menoks...

    Eipä onnistunu sillon ennen vanhaan muutenku virka-aikana.

    Tai sit ajelit syrän kylmänä syrjäteitä ja toivoit notta seriffit istuu koko ehtoon esson baarissa kaffilla...
     
    cdv70 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!