Meni hermo pösö käyttiksen kanssa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja textex, 26.9.2010.

  1. textex

    textex 1st gear

    Etujarrulevyjen vaihtohan ei onnistunut millään.
    Jarrusatulat torxilla kii ja tiukassa ku pirut,joten eipä auennu ja lämpöä ei tähän hätään ollu saatavilla...
    Alan ymmärtää japsien ja ranskalaisten sielua,nimittäin rauta aivan eri rautaa ku jenkeissä.
    Pösö 406 ikää muutama vuosi ja pultit ei aukene millään ja harrastepelinä yli 30vuotias jenkki ja ei yhdenkään pultin kanssa ole tarvinnu taistella kunnolla.
    Korjaamo kutsunee pösöä,jotta takakontissa olevat levyt saisi eteen paikalleen....piloille meni tämä sunnuntai
     
  2. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Jouduin vaihtamaan erääseen Pökäleeseen (ei ole minun) myös etujarruja, ja olipa kumma kun ei kiintoavain millään sovi pultinkantaan. Lähempi tarkastelu osoitti, että pultit ovat 5-kulmaisia! En tiennyt itkeä vai nauraa.

    Miksi näitä P***** ihmiset menee yleensäkään ostamaan?
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    Sitäkun autosuunnittelia vetää päivät pitkät homeista juustoo ja käynyttä mehua niin tulee tollasia älyttömiä "ideoita" :poff: :rotfl:
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ne tykkää erottua massasta sillä, että laitetaan kaikki piilossa olevat ja hankalasti tavoitettavat ruuvit ja pultit jollain ihan itte keksityllä kannalla.

    Onneks norjalaiset metallimuusikot ei tee autoja. Tulis torxeistakin viissakaraisia :lol:
     
  5. virta

    virta Gearhead

    ite porasin tuon torxin pois!Kanta hajos kun väänsi niin eipä ollut vaihtoehtoja.

    Kun on hyvä poranterä poraaminen on pikkuhomma.
     
  6. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mun isälläni on 2005 bösö boxter.
    Siina on vikoja melkeen joka viikko .
    isäni (71v) sanoi vähän aikaa sitte että jos ostaisi viimeisen auton.
    Sanoin että sun ekahan oli -37 packard, niin viimeinenkin sitten tulee olla ameriikkalinen kun mä perin sen. Mainisin myös, että jos haluat auton, mitä ei tarvitse kokoajan korjailla = osta ameriikkalainen..

    Aaah mikä ajamisen ihanuus on ollut mun 99 STS cadillac. :lol:
    Ei tarvitse korjata pahemmin !
     
  7. textex

    textex 1st gear

    njjoo


    Normaali kierre kai sentäs,niin ideaahan olisikin korvata jotenkin pois torxin ku saa,niin normaali kantaisella pultilla?
     
  8. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Minusta tuo Pösö on ollut kyllä yksi niitä helpoiten huollettavia eurooppalaisia. Eikä osatkaan ole järin kalliita.
    Alustan pultteihin kannattaa aina antaa tälli vasaralla, niin irtoavat helpommin, kun ei autoja alunperin ole tarkoitettu suolapuurossa liotettaviksi.

    Vaimolla on 406:nen käyttöautona ja sitä on tullut muutamaan otteeseen korjattua ja huolettua. Viimeksi meni puolapakka, mutta sekin oli diagnooseineen aika helppo nakki ja uusi osa makso reilun satkun.
    Ajetut kilometrit on itse huollettuina olleet aika halpoja.

    Vaimo kun kesällä surkutteli, kun sanoin auton moottorin tihkuvan öljyä, että mikäs tuohon nyt auttaa, niin sanoin Keinäsen prässin olevan oikea korjauspaikka kaikille etuvetoautoille. Otti sen vähän liiankin tosissaan...

    Mutta tuossa se pihassa edelleen on.
     
  9. sbf

    sbf Gearhead

    Tiedä sitten kuka on saanu idean mutta kyllä viissakaraisia torxeja nykyautoista löytyy. :poff:
     
  10. tha022

    tha022 Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Onko tommosiakin olemas?

    Ittellä kyllä tapana ottaa pössöön alusta hommiin ihan ekana mukaan
    1. rälläkkä + hioma/katkaisulaikka
    2. mikkihiiri kartio terällä (oikeen hyvä mutterin halkaisuun)
    3. porakone + terät
    4. sitten tutkitaan mitä avaimia tarvii
     
  11. mke77

    mke77 3rd gear

    ne 5-kulmast pultit halkasee satulan!! niitä ei kuulukkaa aukoo, muutakun silloin kun haluu vaihtaa männän kumit helpoite...ja silloinki tuon sauman tiiveys jää vähä niin ja näin!!

    Ne tykkää erottua massasta sillä, että laitetaan kaikki piilossa olevat ja hankalasti tavoitettavat ruuvit ja pultit jollain ihan itte keksityllä kannalla.


    "Onneks norjalaiset metallimuusikot ei tee autoja. Tulis torxeistakin viissakaraisia "

    en tosiaan tiiä kuka o kehittäny mut muutaman vuoden o käytössä 5-kulmaiset "torksit" kin on ollu ,esim. mersuissa!! ja ne on ylensä juur kans semmosis paikois missä ei kuulu "normaali pulliaisen" käydä!!

    ei pösilöt sen paskempii oo kuin muutkaan euro autot!!! niis vaan o omat niksissä..kuten muiski euro-käkättimis!!! osat o huomattavast huonkeempii mitä muilla kilpailevill merkeil!!

    eikä tää oll mitään puolusteluu..itellä ei oll eikä tull pösilöö, kuin ehkä joku 50-60 lukune...tai 605 race :D
     
  12. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Itse myin pösön, sain siitä vieläpä 500€ enemmän kuin itse maksoin ja ostin sitten amerikkalaisen :pinup:
     
  13. shark

    shark 3rd gear

    Pitäkäähän nyt hauskaa Ranskisten kustannuksella :wink:

    Kyllä tosiaan noissa uudemmissa autoissa alkaa olla tosiaan mitä ihmeellisempiä virityksiä merkistä riippumatta.

    Muistan jo viime vuosituhannella kun Escortin jarrujen kaa paini,niin olivat käyttäneet 7 millin kuusiokoluruuvia :eek:

    Varmaan just ettei joka talonpojalla ole pakissa avainta:rotfl:

    Kaveri laittelee Volkkareita ja Audeja,uudempia, ja kyllä saa ostaa vaikka mitä jakopäänlukitustankovitkuttimia kun esim. vaihtaa nokkaremmejä :rotfl:

    Mitenkähän ne merkkiliikkeessä nuo vaihtaa :lol:

    Nimimerkki Pösöllä ajava,mutta ilman vikoja.

    Kyllä kun kuuntelee kavereitten huolia ,niin rahalle olen saanut vastiketta 307 SW...

    Taitaa kansa rakastaa Venäläisiä ja Ranskalaisia yhtä paljon :poff:
     
  14. pile

    pile Gearhead

    taitaa taas huudella ne jotka kaikkein vähiten tuntee pösöötä.
    itse ainakin olen 100% tyytyväinen pököttiin
     
  15. arrakis

    arrakis 1st gear

    Ovathan nuo erittäin käyttövarmoja autoja, ei siitä mihinkään pääse. Ja alkaahan 406:sella väkisin ikääkin jo olemaan, kun viimeiset on tehty 2004.

    Itse olen vaihtanut moniin pösöihin jarrulevyt, eikä nyt niin suurta tuskaa ole tuottaneet. Joskus on tuo torx jumissa ollut, mutta terävällä napautuksella siitä yleensä selviää. Kerran olen joutunut poraamaan.

    Ja varaosat ovat huokeita. Monet puolet halvempia, kuin muilla merkeillä vastaavat...
     
  16. VesQ

    VesQ 1st gear

    Niin, eikai se 7mm kuusiokolo sen ihmeempi ole kuin muutkaan, ei nyt joka sarjassa tule mukana mutta kuitenkin, 80-luvulta lähtien ainakin Sierran liukutapeissa tuntuu olevan, 5-kantasia pultteja on ollut jo ties kuinka kauan nimenomaan jarrusatuloiden puolikkaissa jotta ei rami-rassaaja pääse aukomaan

    11mm tähtipää (Zx?) urospultteja löytyy kannenpulteista jne, jne

    Jakopäätyökaluthan on helppo nakki kun sellaiset omistaa (merkkiliike), homma käy kivasti, kuten moni muukin remontti johon on olemassa oma sopivasti taivuteltu lenkki jne. Tälleen harrastelija-asentajana sitten joutuu kikkailemaan ja tekemään niitä erikoistyökaluja hihnanvaihtoihin ja muihin
     
  17. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Ei pidä mennä ronkkimaan jos ei osaa ??

    Yhdesti olen 300tkm ajettuun vaihtanut levyt eteen ja taakse enkä muista että asiaan olisi mitään kummallista liittynyt.

    Ylipäätänsä; rempat, mitä on tarvinnut tehdä, on ollut itsekin tehtävissä suurimmaksi osaksi. Toisin kuin monessa muussa "uudessa" autossa. Hammastangon vänkärin puoleisen suojakumin jätin huoltomiehen vaihdettavaksi. Muut on pystynyt tekemään pihalla tai omassa tallissa.
     
  18. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Vähän samaa kattelin... Ittelläkin ranskalaiset on ollut parempia kun mitkään muut...
     
  19. Piru

    Piru 1st gear

    Torx näyttäis olevan ihan ameriikkalainen keksintö http://en.wikipedia.org/wiki/Torx :wink:
    En tiedä millon on keksitty ihmisten kiusaksi, mutta ainakin - 79 Caminossa näitä jo oli...
     
  20. Razorass

    Razorass 1st gear

    Onko se auton vika jos asentajalta puuttuu työkalut ja/tai osaaminen? Noita suolavellissä uitettuja torxeja on tullut avattua melkoinen kasa, tälli päähän, kurat pois sieltä pohjalta ja laadukkaalla avaimella auki. no problemos.

    Ja hei kamoon se 7mm kuusiokolo löytyy vaikka ja kuinka monesta jarrusatulan liukutapista.

    ..mitä niihin pösöihin tulee niin hyviä vehkeitä lienevät.
     

Kerro tästä muillekin!