menikö MAP-Sensor?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja KajS, 21.8.2002.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Hyvä kun löytyy asiantuntijoita, itse ajattelen noita vehkeitä lähinnä bolt-on periatteella eli ruuvaa ja vaihda, jos ei toimi.

    Se Dodgen Throttle Body on Holleyn valmistetta ja on ihan hyvä. Ne tarvikehärpäkkeet sen sitten pilaa. Mun autossa alkuperäisiä on MAP ja TPI-sensorit ja bensanlämpötilan haistaja.

    Se tyhjäkäynnin säätömoottori oli rikki kun auton ostin kesäkuussä 2001. Innoissani ostin tarvikemoottorin assembled in Mexico, joka siis kesti vuoden. (Kestäisi pidempäänkin, jos ei se viiden pennin messinkiliuska olisi katkennut).

    Maadoitukset noissa vehkeissä pitää toimia. Dodgessa (vm 1988-1991) kun yksi kompuutteri hoitaa kaiken; siinä 60-way connectorissa muistaakseni nasta 4 on maa, jos se on hapettunut, ei kompuutteri oikein hyvin juttele. Lisäksi sensoreiden madoitusliittimet pitää olla kunnossa.

    No joo, kun ei alunperin mun pulmassa ollutkaan vikaa MAP-sensorissa, aloitan uuden aiheen "Tyhjäkäynnin säätömoottorin asennus".
     

Kerro tästä muillekin!