Mercruiser 454 330hp

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja roku65, 13.12.2006.

  1. roku65

    roku65 Gearhead

    Mitkä on orkkisnokan arvot tollasessa isolohkoseevyn marine versiossa?
    Vuosimalli jotain 80 luvun loppua ja hydraulinen laahurikeppi. Kannet peanut porttiset truck versiot ja ilmoitettu teho ilmeisesti 330hp.
    Pitäs löytää korvaavia osia tollaseen hiukka veneputiikin hintoja halvemmalla. Jos jollain on hyviä linkkejä venemoottorien maaillmaan voi laittaa...
     
  2. tapio

    tapio Gearhead

  3. roku65

    roku65 Gearhead

    Kiitosta vaan, noi aftermarket marine nokat oli tiedossa. Ois vaan kiinnostanut millaiset arvot orkkiskepissä on ku ei viittis alkaa astelevyn kanssa pyörittelemään. Viisain ratkaisu lienee kun ottaa tarvike marine- nenän jossa kierrokset rajautuu n4500-5000rpm lukemiin tohon kombinaatioon.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Löytyisiköhän Wihuri Power Productsin huollosta nokkakorttia noihin koneisiin?

    Aikoinaan niitä siellä huollettiin, että olisko jonkun remontin yhteydessä jäännyt kortteja arkistoon??????
     
  5. Moi , miulla olis tollanen kone autokäyttöön tulossa ja pakosarjat ja vaimennuskäyrät jäi ylimääräisiksi (ehjät) ,osta pois!
    0500-806067
     
  6. GMPP

    GMPP 1st gear

    Crane Cams

    Chevy Big-Block, Hydraulic, 396-454
    Part No. 969391
    Camshaft Hydraulic Lifter Factory Performance
    Dual pattern, blueprinted replacement for factory (P/N 3883986) 350 H.P. 396 cubic inch camshaft.
    Technical Notes: Basic RPM range is 1500-3800; cruse RPM at 60 MPH is 2600-3000; compression ratio 8.75 to 10.0. The duration at .050” lift (intake/exhaust) is 214°/218°; valve lift is .461”/.480”; lobe centerline is 115.

    Tässä orkkisnokan arvot.
     
  7. C3 72

    C3 72 Gearhead

    Terve,

    löytyisi uusi Sealed Power nokka SC 1093m tuollaiseen 454 marine 330 hp versioon,jäi käyttämättä kun viime viikolla möin lohkon ja muut osat pois,tuohon nokkaan löytyisi varmaan tarkat arvot netistä....katselin jo pikaisesti mutten löytänyt,varmaan joku vois jelpata.
    Hinnan saa ainakin Summitin luettelosta muttei tullut kuvaa eikä arvoja.
    Pelkkä nokka oli n 110 taalaa saat tästä 70 eurolla kun jäi ylimääräiseksi.
     
  8. roku65

    roku65 Gearhead

    Täytyypäs hieman kuulostella nokkavalintaa. Kone ei siis ole mun, vaan kaverin jolle hieman konsulttiapua... Pysyttelen ite mieluummin kuivan maan
    vempeleissä
    :D
    Vakionokka vaikuttas olevan sama ku gm tarjos 60 luvulla "hiperf" hydraulinokkana vaikkapa ls-5 454:ään. Paikallaan olevassa nenussa ei valitettavasti ole mitään osanumeroita näkyvissä mutta pikainen noston mittaus sattui aikalailla haarukkaan. Kai se on hyvä veneeseenkin, aika rauhallinen lsa gm:n omissa nokissa.
     

Kerro tästä muillekin!