Mercury Comet 65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja herrakani, 4.9.2003.

  1. YhtäJuhlaa

    YhtäJuhlaa 1st gear

    Auto johon suunnittelin vaihtoo on -65 Komeetta. Osaatko kertoo mistä voi kysellä tarvittavia kiluja ja kaluja, ja arvioo mitä vois kustantaa? Vastaavasti jos on tiedossa edullinen kutonen vois miettii uudelleen koko koneen vaihto hommaa.
     
  2. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Jos kutosta havittelet niin kysäise tuolta: http://www.tuumacid.com
    Samaisesta paikasta voisi löytyä myös osia jos kasia alat nokalle sovittamaan.
     
  3. musse67

    musse67 3rd gear

    Haulla ei löytyny oikeen parempaa Cometti aiheista keskustelua, niin nostetaas vanha ketju ylös. 65 Cometteja on vissin suht paljon suomessa, mutta miten löytyy sitä vanhempia? Joitain jo tiedänkin, mutta lähinnä kiinnostas 63 vuoden mallit. Haku löysi yhden vanhan myynti-ilmotuksen 63 2d customista.

    Vuoden vaihtaan jälkeen tuli maahan 63 comet s-22 avo 260 koneella ja merc-o-matic laatikolla. Auto on ajokuntonen, mutta hitsattavaa löytyy. Ei onneksi mitään ylitsepääsemätöntä, niin saa kesäksi liikenteeseen. Eihän se oo mikää helmi, mutta eiköhän sillä ajele. :)
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Katsohan "Päivän autokuva" -keskustelun sivu 124, sinne on Shark pistänyt muutaman sinua ehkä kiinnostavan kuvan. Tai ehkä tämä linkki toimii:
    Sivu 124
    Harvinaine peli tuo, vain yhden olen täällä(kään) nähnyt. Taisi olla Custom Convertible.
     
  5. idiot

    idiot Gearhead

    heikillä yv:tä taasen ollu jo tobvin.. jos vilkaisisit niin ossais edetä asian suhteen. :wc:
     
  6. buddyfaro

    buddyfaro Gearhead

    Mites se Riihimäellä aikoinaan romuttamolla ollut 390cid isolohko cometin raato, muistaakseni ´64. Ehtikö joku hakee siitä etupalkin ja muut isolohko-osat ennen kun laani tyhjennettiin...???
     
  7. pm

    pm 1st gear

    Kesäkuussa hommattu ´64 Comet Caliente Convertible 289+aut., Espoossa ollut ja Espooseen jäi! Edellisen omistajan mukaan olisi ainut avomalli Suomessa!

    Jos jollakin löytyy tähän sopivaa sohvapenkkiä eteen niin sitä voi tarjota yv:llä, myös ehjä tankki on hakusessa, näitä kun ei tehdä uusia lainkaan ja omassa vuotoja ikävästi ja sattuu olemaan samalla takakontin pohja tuo tankin yläosa josta vuotaa bensat, ei parane laittaa tankkia täyteen saakka :mad:

    Myös alkuperäinen radio kiinnostaa, voi olle ehjä tai viallinen, pääasia että saisi tyhjän aukon täytettyä!
     
  8. myllylae

    myllylae 1st gear

    SAY-66 Helsingissä,hienoa olisi jos joku tietäisi auton historiasta enempi.
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Oli tutulla Kuopiossa varmaan noin parikymmentä vuotta sitten.
     
  10. Miki76

    Miki76 2nd gear

    Oli minulla 93-97.Sitä ennen niilä heikkisj tutuilla.Ne osti sen aikonaan Tohmajärveltä.Muutin sen kasille -95.Korihan siinä oli osittain no..Edellisten peltityöt..Lähti multa Lappeenrantaan,sitten en tiedä.
     
  11. myllylae

    myllylae 1st gear

    edellisten peltityöt joo.siinä olikin kanssa hommaa viime talvena.
     
  12. myllylae

    myllylae 1st gear

    saitko koskaan tietoon kuka auton on suomeen tuonut ja onko ollu taksi käytössä.minun tietojen mukaan auto on siirtynyt yksituiseen omistukseen 1970.aikaisemmat viisi vuotta on vielä pahasti kadoksissa.
     
  13. Miki76

    Miki76 2nd gear

    En tuon enempää SAYn historiaa selvitelly.Niistä pelleistä minun aikaan tehtiin kuskinovi,vänkärin takaovi,takalasin alanurkat ja kontin reunuksia.Takakyljethän siinä oli melko taiturin tekemät..samoin pohja aikalailla kokonaan.
     
  14. myllylae

    myllylae 1st gear

    mistäs autosta kone on ja laatikko?
     
  15. Miki76

    Miki76 2nd gear

    SAY lähti multa nokalla -66 Fairlanesta otetulla "viritetyllä" 289:llä.Olikohan .040 porattu.Seuraava omistaja tais laittaa koneen vakioksi.Laatikon tein kolmesta eri C4-askista 4 ja 5-levysillä kytkimillä ja street shift kitillä+10" turbiini.Kardaani lyhennetty Fairlanesta ja perä -65 Mustangin 3.5 välityksellä.Lukosta pysty vain haaveilemaan..Takajouset tuli aika jämyt..Vallilan takomat norrat ja loput lehdet jostain Bedford kuormurin etuakselilta.
    Persaukinen poikanen olin kun tuota harrasteltiin,osia piti haalia mitä halvalla sai.
     
  16. myllylae

    myllylae 1st gear

    askihan oli mulle aika murheen kryyni.se lähti viime talvena vaihtoon ja nyt on "kireä" aski kiinni mikä toivottavasti kestää vähän aikaan,Kardaani,viime talvena kun sitä rojektia oli vähän enemmän niin meni ristikko vaihtoon niin oli kyllä miettimistä mikä sinne sopii,mutta pienellä mittailuilla ja miljoonalla muulla ristokolla saatiin oikea sinne,mukuva tietää nyt mitä osaa siellä on.

    mites nuo takaiskarit,gabrilelin pumput siellä oli mutta ei edes numerosarjoilla löytynyt enään gabrieliltä.F-bodyn pumput sinne sit istahti.
     
  17. Miki76

    Miki76 2nd gear

    Muistelen että ilmaiskarit oli takana kun minulta SAY lähti.Otin ne -67 stw Fairlanesta,purin semmosen sillon -95.
     
  18. myllylae

    myllylae 1st gear

    kiitos että jaksoitte kertoa autosta vähän.jos kiinnostaa nähdä auto nyky kunnossa niin laita vaikkapa s.posti osoitetta niin voin laittaa muutaman kuvan.
     
  19. Miki76

    Miki76 2nd gear

    Pistin yv.
     
  20. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Olikos tämä SAY se joka oli joskus 90 luvun alussa Lähemäellä riistavedellä. Muistan joskus käytiin tieltä katsomassa kun oli joku jenkkiraato talon pihassa.
     

Kerro tästä muillekin!