Mercury Comet, jutustelua ja ajatusten vaihtoa em. mallista!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pm, 22.1.2012.

  1. JS78

    JS78 3rd gear

    Re: Mercury Comet, jutustelua ja ajatusten vaihtoa em. malli

    Ne pelaa eikä vikise ?!
     
  2. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Re: Mercury Comet, jutustelua ja ajatusten vaihtoa em. malli

    Meinaat että cometeihin tehty oma heikompi laatikko vai miten ne muitten foordien laatikot pelaa ihan hyvin? Välityksien puolesta tolla neljännellä vaihteella tuskin polttoainekulutuskaan laskee. Katsoin muuten että viimevuonna ollut rekisterissä 7kpl 64 4d cometteja.
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Re: Mercury Comet, jutustelua ja ajatusten vaihtoa em. malli

    Faija osti projektiksi v. -76 vm. 63 Cometin, otteessa Ford Mercury Comet. Autossa oli - yllätys yllätys,- loota rikki, eikä se siinä kerrostalon parkkipaikalla koskaan kuntoon tullut, siis piti olla mulla,ajossa kun kortin juuri olin saanut. Auto oli musta rek tov- 15, ja käsittääkseni muutti Kaarinaan, ja maalattiin valkoiseksi. Siihen aikaan oli esim. romiksilla samanlaisia Cometeja, mutta aina laatikko paskana. Kaverillani oli kullanvärinen -64 neliovi, tuli Hesasta us- autosta, mutta lienee jäänyt Turkuun. Mulla on kuva - 64 Calientestä, valk. musta konepelti. Turussa oli vuosituhannen vaihteessa nuorella naisella kaksiovinen, valkoinen 66/ 67 Comet.

    Hantta
     
    Eliminator tykkää tästä.
  4. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Re: Mercury Comet, jutustelua ja ajatusten vaihtoa em. malli

    Minun 64 Cometti on jostain Lapväärtin läheisestä romuttamosta. Olisiko ollut Karijoelta? Yksi kaverin sai 15v syntymäpäivälahjaksi isältään. Kone oli rempattu ja auto maalattuna, kunnes jäi seisomaan +20 vuodeksi. Ostin sen muutamiavuosia sitte. Kilvet ovat olleet YX-173 tai jotain sinnepäin ja olikohan alunperin ollut musta? Nuo 3 vaihteiset loodat eivät ole jostainsyystä olleet kestäviä hampaat tahtovat lohkeilla.
     
  5. aerosedan

    aerosedan Gearhead

    Re: Mercury Comet, jutustelua ja ajatusten vaihtoa em. malli

    -64 kutoscometin hyvät etujarrut + spindlet sekä uusi centerlink sopivasti tarvitsijalle.Sekä hyvä takavaimennin/putki Pasi 0500 254 889
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    Re: Mercury Comet, jutustelua ja ajatusten vaihtoa em. malli

    joo toi volvon loota sopii fordin kaaveliin lähes heittämällä, sen takia niitä vissiin on aikoinaan käytetty.. kamala sen kanssa on kyllä ajaa kun ykkönen liian harva ja 80kmh jälkeen kone huutaa kuolemaa.. ps ne mitään kestäviäkään ole mulla niitä hajos 2kpl,, mutta nyt tuloo automaatti ja volvon looda joutaa verkonpainoks.
     
  7. Ftw-

    Ftw- Gearhead

  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ei jutustelua eikä ajatusten vaihtoa, vain perkeleen komia kuva!

    [​IMG]
     
    TN, f100 stepside, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Ei suurta härdelliä Comet aiheissa . Eka autoni eli -65 Comet löysi tiensä takas mulle 30 vuoden erossaolon jälkeen. Vuos nyt rakenneltu ja kesä -22 liikenteeseen nykypäiväiseksi päivitettynä. Kuvan laittasin tänne jos kännykällä se oli jotenkin ees mahdollista ilman turhaa säätämistä.
     
  10. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuo rupeaa varmaankin etenemään. Vuosia etsitty kardaani löytyi sitten Ämerikastä ja on nyt seelaamassa Suomeen. Jäljellä vielä takaiskari palkin ehostus, pakoputken laitto ja käsijarru vaijerin kannakkeet.
     

Kerro tästä muillekin!