Mercury Monterey -62 alapallot, mistä uudet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja generalo, 6.10.2016.

  1. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Minulta löytyy shop manuaali 62 Galaxieen, sisältää 62-63 Galaxiet ja Montereyt.
    Cd levyllä oleva Shop manuaali sisältää myös avojen katto hässäkät ja 221 moottorin.

    Ford service handbook olisi kanssa tässä korin sähkökuvia, olisi vielä 1963 Galaxie/ Monterey assembly manual.
    Näillä itte tein avomuutokset ja todistelin mallierot katsurille, olipa helppo muuttaa runko x- runkoiseksi kun on kaikki mittakuvat.

    100€ voi alkaa tinkiä.
     
  2. generalo

    generalo Gearhead

    Kiitos tarjouksesta, mutta minulla on tällä hetkellä koko auto myynnissä :D

    Kävin konttorilla lapun kanssa, ei auttanut. Välystä saa olla kuulemma (rengas ilmassa) ylös-alas -suunnassa, mutta ei suurinpiirtein milliä enempää sivusuunnassa.

    Ebaysta tilasin uuden pallukat. Saa nähdä mikä show tulee entisten irroituksessa, ovat muuten perkele tiukassa... No prässissä jos ei muuten.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sen jälkeen kun >30v sitten vaihdoin yhdet (kantavat) alapallot kalliilla uusiin valmiiksi väljiin, olen oppinut pitämään konttorilla paremmin puoleni. Nuin vanhaan hoppaan mulla ei oo kirjallisuutta, mutta näyttäis Chiltonin 64-70 manuaalin taulukoissa olevan Fordiin, GM:ään ja Mopariin kaikkiin renkaasta mitattuna max sivuttais (horizontal) toleranssi 1/4" eli 6,35mm. Se tuntuu paljolta, mutta on sallittu. Pystyväljätkin noissa taulukoissa on mainittu, ne on eri autoissa kaikkea 0.05" ja 0.2" (!) välillä, mutta isoissa Fordeissa tasan NOLLA.
     

Kerro tästä muillekin!