Mercury racing 500EFI männänrenkaiden välys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RockHQ, 12.1.2009.

  1. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Löytyiskö ihan tietoa tai valistuneita arvauksia männänrenkaiden päittäisvälykselle mercuryn 500efi eli BBC 502 genVI lohkolle mercuryn orkkis-takomännille? Mä ajattelin jotain luokkaa 0.025" ylin, 0.002" vähemmän 2. rengas? Ollaanko ihan metsässä noilla arvoilla?
    Huipputehon kierrosluku osuu 4800-5200 rpm ja koneet kiertää täyskaasulla ton viitisen tonnia. Nää on merivesijäähdytyksellä.
    Tää pannu on vielä .03" ylikoossa eli poraus on tasan 4.5".
     
  2. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Joskus olen törmännyt nyrkkisääntöön 0.004" kerrottuna sylinterin halkaisijalla, eli tekisi tässä tapauksessa 0.018". Voin olla väärässäkin, mutta ei se haittaa :rotfl:
    Kuukleta hakusanalla "piston ring end gap"
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    JE:n suosituksessa oli toiselle puristerenkaalle isompi välys kun ylimmäiselle
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    varsin mielenkiintoinen aihe... ei niinkään ton välyksen takia vaan missä noi pannut on kiinni :wink:
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No se ei liene salaisuus. Nää on formula 382 fastechissä, tästä laitteesta taitaa löytyä aikaisempaa keskustelua OD:llä jos oikein muistan.
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ja tosiaan, tarkotin enemmän välystä 2. renkaalle. Tossahan lienee ideana se että 1. ja 2. renkaiden väliin ei muodostu painetta joka aiheuttais ylimmän renkaan elämistä urassa ja siten puristuksen laskua. Mut ne tehtaan arvot on vielä haussa?
     

Kerro tästä muillekin!