Mercury sammuu kuin seinään ja käynnistyy vasta apuvirralla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Wolfheart, 3.10.2005.

  1. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Eli meiän '85 Colony Park on alkanu harrastamaan tollasta hauskuutta. Parina viikonloppuna jo tapahtunut seuraavaa: pyöritään kylillä, Auto toimii ku unelma. Pysähdellään liikennevaloihin, ei ongelmia. Liikkeelle lähdettäessä toisinaan täristää (mutta nää automaattilootan ongelmat ei varmaan liity tohon sammumiseen?). Sitten vaan ihan yhtäkkiä pysähdyttäessä se sammuu eikä lähe enää käyntiin, ei oikeestaan ees pyöritä tai pyörittää tod heikosti. Sisävalot, mittarivalot jne. palaa kyllä. Akku on mitattu: uutta vastaavassa kunnossa pitäis olla. Apuvirralla lähtee laakista, eli toisin sanoen eipä pahemmin tarvi ku kaapeleita näyttää ja taas käy.

    Voisko ton aiheuttaa joku hupaisa pikku oikosulku jossain? Piuhotukset näyttäis kyllä päällisin puolin just niin karmeilta virityksiltä ku ne vaan olla voi... Ja kun se meno tosiaan loppuu ku seinään, ihan yhtäkkiä ja toisaalta viime viikonkin broidi kävi sillä töissä, ajeli kaupungilla jne. ilman mitään ongelmia.

    Tai sit siinä on joku pirullinen alkolukko, joka ei hyväksy meikäläisen juomista (se meinaan tekee tota 99 prosenttisesti vaan silloin kun mä oon A) oluissa ja B) kyydissä. :rotfl:

    Tarttis meinaan ihan oikeesti tehä tolle jotain, uhkas jo viime viikonloppuna alkaa nolottaan kun oltiin just työnnetty se risteyksestä tien sivuun ja seistiin taas kaupungilla nokkapelti pystyssä, kaapelit käsissä ja paikalle sattu sama ladakuski joka anto meille just edellisviikonloppuna virtaa samasta syystä (isot kiitokset muuten tälle viitseliäälle Ladakuskille)... Eipä saanu oikein sekään enää nauruaan pidäteltyä. :oops:
     
  2. jylppy

    jylppy Gearhead

    Eli pyörittää hyvin, ku moottori on kylmä, ja huonosti kun lämmin? Startin puslat saattaa olla entiset. Mulla oli syslerissä sama vika joskus(eli lämpimänä ei oikeen tahtonu motti pyöriä tartilla), ja se auttoi ku uusi starttiin puslat.

    Toi sammuminen vois liittyä johonkin huonoon liitokseen sytkä systeemissä, tai kaasari osastoon. Esim bensan pinta niin matala että jarruttaessa loppuu sopansaanti? Niin ellei siinä sitte oo pruuttakone...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    tota.. voi olla aika tyhmä kysymys mutta mitä on startin puslat? Oon kyllä kuullut alustan puslista mutta gm:n startissa en kyllä tietääkseni ole sellasia nähnyt tai ainakaan tunnistanut vaikka niitä olen useita ottanut palasiksi ja joitakin myös onnistunut kokoamaan..l
     
  4. jylppy

    jylppy Gearhead

    Pronssiholkit etu ja takapäässä. Eli laakerit.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    kutsutaan myös nimellä helat.
     
  6. jylppy

    jylppy Gearhead

    Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
     
  7. petu54

    petu54 2nd gear

    Mulla oli vastaavanlainen vika samanikäsessä fordissa ja vika löyty kuljettajan puolelta konehuoneessa sijaitsevasta helevetin isosta (sähkö)liittimestä. sieltä löyty riittävästi hapettumaa.
     
  8. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Ruiskukone on kyseessä. Ja lämpimänäkin lähtee yleensä kevyesti käyntiin, paitti silloin kun se tekee ton stopin.

    Tuntuu vaan niin pirun vastenmieliseltä alkaa ettimään sitä vikaa niistä järjettömistä piuhahässäköistä... Mut ei kai tässä muukaan auta. :D
     
  9. pontso

    pontso Gearhead

    kokeileppa että vaihdat siihen toisen akun , meijän ukolla oli 80 äffä ja se teki sitä sama kaupunkiolosuhteissa , akku lämpeni latauksesta ja meni oikariin , ettei antanu virtaa ulos tarpeeksi käynnistykseen , ei edes 25asteen pakkasella . akkuliike mittas että akku oli hyvä mutta vika säilyi . tulipa jäätyä monta kertaa kylille
     
  10. niemikko

    niemikko 1st gear

    niin jos se apuvirralla lähtee heti niin vika on akussa tai akun kengissä.. heita ainaki akku ja kaapelit paksiin mukaan.
     
  11. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Samaten ton mittas akkuliike. Pitää jestata toisella akulla ja voishan niitä akunkenkiäkin vähän hioa...
     
  12. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Noh, itellä oli eräs mp-akku joka ei aina sitten pyörää käynnistänyt edes kylmänä vaikka oli huoltoaseman testerin mukaan ok ja kuormittui hyvin, uuden akun vaihto auttoi.
     

Kerro tästä muillekin!