Merikontteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jarvay, 23.7.2006.

  1. jarvay

    jarvay 1st gear

    Onkos porukka ostellut käytettyjä merikontteja? ajattelin varastoksi 20 tai 40jalan kontteja pari, joten missä hinnoissa liikkuu ja missä kunnossa yleensä ovat? onkohan tietoa oulun lähistöllä firmoista jotka myy?
     
  2. 251265

    251265 1st gear

    Kysele Satamasta rahtiKonttorista.
    Sieltä saat tietää mistä saat käytetyn..
    veikkaan ettet tykkää hinnasta.. :cry:
     
  3. Nutlass

    Nutlass Gearhead

  4. jarvay

    jarvay 1st gear

    Juu no eipä nuo pahan hintaisia, mutta ei tahdo läheltä löytyä kyllä.. Oulussa olisi ollut yksi 20jalkainen mutta ei piisaa se. Kokkolassa seuraavat, ainakin mitä olen tähän mennessä löytänyt firmoja jotka noita myy.
     
  5. garagektc

    garagektc Gearhead

    itte otin raumalta kokkolaan joku vuosi takaperin, makso rahteineen pari tonnia. en sitte ruvennu valamaan kivijalkaa pihavarastolle...
    piti olla ruma ja kolhuinen mutta vesi pysyy ulkona ja ainut mitä piti tehdä oli hakea abloy oveen ettei kukaan "vahingossa" telkeä uteliaisuuttaan itteään sisälle.

    finncontainersin kautta tuli ja hienosti homma toimi. niillä on koppeja ympäriinsä.

    tietysti kun sopivasti sattuu olemaan sielä missä pitää niin saa halvemmalla, ite en koskaan ole, siksi tykkään näkkileivästä...

    niin 40-jalkainen hc toi mun kontti on elikkäs high cube, hiukkasen korkeampi kuin normaali.
     
  6. RB-440

    RB-440 1st gear

    Jos merikontti ei ole aivan must, niin kyselepä, jos löytyy tavallisia rahtikoppeja. Romiksilla ja kuorma-autoliikkeiden takapihoilla voi sellaisia olla, koppeja on monessa eri koossa, eikä välttämättä ihan sikahinnassa.
     
  7. garagektc

    garagektc Gearhead

    ite oon haaveillut jotain käytöstä poistettua puoliperävaunua tolle kontille kaveriks. olis hiukka inhimillisempi siirrellä eikä tarvis tunata pöllejä alle.

    ehkä ensi vuonna...
     
  8. jarvay

    jarvay 1st gear

    Noita rahtikontteja en ole tullut ajatelleeksikaan , onko ne millaista materiaalia? Villi suunnitelma olisi leikata 40 jalkaisesta yksi sivu pois ja pistää poikki ja pätkät kääntä vierekkäin jostan tulisi 6 metriä pitkä ja 5 metriä leveä talli.. kuulostaako mahdottomalta? kova leikkaaminen ja hitsaaminen, mutta ne onnistuu eikä ole kiire. Tuohon olisi kyllä se korkeampi malli hyvä.
     
  9. garagektc

    garagektc Gearhead

    no ne on semmoista "aaltopeltiä", ihan hiukan vaan paksumpaa värkkiä ku kattopellit :D
    ite meinasin tehdä kahdesta kontista aikanaan niin tallin ja varastot että olis pannut kontit vierekkäin, tai oikeastaan tallin levyinen tila olis jäänyt väliin ja siihen sitten takaseinä ja ovi. kattorakenteet voi hyvin kiinnittää konttien katolle, ei tarvis paaluttaa...

    mutta se nyt jäi kaikessa kiireessä.

    sahaamista ja heppailua on kyllä aika mojovasti, mutta onhan siinä sekin vaihtoehto että hommaat 2 20 jalkaista. tosin maksavat melkein yhtä paljon kuin 40-jalkaiset.
    mites ois 2 40 jalkaista...
    miten niin suuruudenhullu :eek: pieneks se talli aina käy sama kuin ison tekee!! :D
     
  10. pontso

    pontso Gearhead

    kaverilla on sellanen talli mikä on tehty kahdesta 40 ja väliseinä poistettu, sano että meinaa käydä ahtaaks , että pitää hommata yks lisää varastoks.se on tehny niihin harja katon niin ei ole lumi ongelmia
     
  11. garagektc

    garagektc Gearhead

    ja olisko vähä siisti kun pinoais siihen toiseks kerrokseks 2 konttia varastotilaa... :D
    toki moottorien yms nostamisia varten vois rakentaa nosturin, aika cool vai mitä. ja taas naapurit pudistelis päätään että voi helvetti, vajaa 100000 euroa lisää ja olisit saanut poliittisesti korrektin hallin :poff:
     
  12. nixon

    nixon 3rd gear

    On hyvä kuulla, että joku on oikeasti toteuttanutkin näitä budjettiratkaisuja. Tutut on lähinnä naureskellut kun olen kertonut suunnitelmiani, prkle. Ajattelin tehdä kesämökin halvalla kahdesta raksaboksista ja tallin viereen kahdesta kontista. Harjakatoilla & puujulkisivuilla tietenkin.


    Se nyt on ainakin varma, ettei 40ft kontti kahtia jaettuna riitä mihinkään, just ja just mahtuu auto sisään..
     
  13. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Juu, eihän sinne mahdu autokaan kunnolla...

    Itselläni on 6.5m "syvässä" pihavajassa etuvetoinen Skylark (=pienikokoinen), etupuolelta mahtuu juuri ja juuri kulkemaan, takapuolella jäi noin metri seinään, ja kun seinän vierille yleensä pakkaa kerääntymään kaikenlaista, niin ei siellä takapuolellakaan mitään mahdu tekemään.

    Tallin rakentaminen on itselläkin suunnitteluvaiheessa, ja totesin, että sitä syvyyttä pitää olla vähintäinkin luokkaa 8.5 - 9 metriä, ja harjan suuntaista pituutta joku 12 metriä nyt ensi alkuun :wink:
     
  14. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Mä oon kanssa harkinnut autotallin tekemisen tollasen 40 jalkaisen kontin, tai siis kahden sellaisen pohjalta. Tuolla www.varastokontti.fi :ssä olis myynnissä 2.9 korkea ja 2.5 leveä 40 jalkainen, verollinen hinta 1830€, ei mikään ihan paha.... Kaks sellaista vierekkäin niin riittäis ihan hyvin tila yhden auton räpeltelyyn. Ja toi 2.9 korkeuskin olis jo kohtuullinen.

    Eristetty varastokoppi mulla jo löytyy joten sen kun ymppäis konttirakennelman viereen ja tekis vaan kontin kylkeen sopivan oviaukon ja eristetyn kulun varastokoppiin niin olis helppo hakea työkalut varastosta + ei tarttis pitää lämpimänä kuin sitä varastokoppia.
     
  15. iso pepe

    iso pepe 1st gear

    Kysy transpoitilta käytöstä poistettuja kontteja. Ovat 7.7m pitkiä ja 2.5m leveitä. Ne on tehty vanerista ja lasikuitu pinnoite. Sitä en tiiä retkahtaako katto jos toisen sivun poistaa. Hinta luokka 500e-1000e kunnosta riippuen. Ainakin mitä ite oon kysynyt.
     
  16. ripo

    ripo 1st gear

    joo noi käytöstä poistetut rahtikopit voipi olla aikas velttoja, voihan niitä tietysti vähän vahvistella ja kunnostaa, plussana tietty elintarvike tms. kopeista löytyvä lämpöeristys ja onhan niitä olemassa jo valmiiksi kylest aukeevii et ei kai se seinän poistokaan mikään mahoton juttu oo
     
  17. signet

    signet Gearhead

    Kyllä merikontti on parempi aihio,noi rahtikopit kun tahtoo olla aika kovassa käytössä ja ne ontehty mahdollisimman kevyiksi.Joskus kuormureita purkaessani havaitsin että moisten kaljakoppien nostelu ja siirtely(ehjänä) ei ole mukavaa puuhaa.Ne oli yleensä loppuunkäytettyjä,eikä niistä kovin hyviä varastoja saanut.Jos joku on tehnyt kahdesta merikontista hallin niin olisin kiinnostunut piirrustuksista ja kohteen valokuvista.Mulla olis 2kpl 40´ kontteja pihalla varastona ja tiedossa 18metriset kattotuolit ja haave että niistä saisi kylmän varaston...
     
  18. jarvay

    jarvay 1st gear

    Jep, hieno homma että muitakin kiinnostaa... Itsekin saanut aikaan kovasti ihmetystä projektin suhteen, Täytyy ainakin vielä tyytyä tuohon 6 metrin pituuteen, kun ei oikeen kunnon paikkaa ole 12 metriselle, ja onhan siinä puolet vähempi eristettävää ja muutenkin. Periaattessahan leveyttä olisi nätti saada lisää, kun jättäisi konttien väliin vaikka pari metriä tilaa ja tekee toiseenpäähän seinän konttien jatkeeksi ja toiseen päähän jättää aukon ovelle. Katto ja lattia pitäisi kuitenkin tieten tehdä.
     
  19. Camu67

    Camu67 1st gear

    Laitetaan tänne vaikka vanha topic onkin, eli Keravalta löytyisi 40 jalkanen kontti 1500+alv. Privaa jos kiinnostaa
     
  20. Camu67

    Camu67 1st gear

    ^^Hinta tiputetaan 1200€+alv. Ehtona huhtikuun aikana nouto!
     

Kerro tästä muillekin!