Mersu käyttövaunuksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RB-440, 2.9.2009.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    CDI koneinen :oops:

    Kaikki pelaa mitä on, mutta maali vikainen se on



    Mikäs muuten kun siinä on kultainen tähti, jotkut sanoo, et ois parempi varustelu ja jotkut sanoo vaan, et ei ole mikään merkitys, mutta kun samaa autoa on myös hopeisella tähdellä, varustelua en tosin alkanut lunttaamaan, kun omistaja olisi voinut kieroon katella autossaan istuessaan :poff:
     
  2. onre

    onre 3rd gear

    Ei oo tehtaalla asennettu kultaisia tähtiä. Niitä saa samasta kaupasta kuin jalopuuratteja ja vaihdekepin nuppeja, ehkä myös Menneniä ja nahkatakkeja. :)
     
    jorkki107 tykkää tästä.
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mitä kaikkea classic versiossa on vakiona
     
  4. onre

    onre 3rd gear

    Kääntyvät etupyörät ja tuhkakuppi.

    Eli en tiedä. Saan VINillä katottua varustetiedot kyllä, jos kiinnostaa. Noita on Suomeenkin tuotu "miedolla lisävarustelulla", esimerkiksi mulla olleessa Classic-varusteisessa vanhassa Turun taksissa oli ilmastointi, joka ei ole ollut vakiovaruste. Sen sijaan jokseenkin kaikissa CDI-koneisissa tuntuisi olevan vakionopeudensäädin ja sähkölasit edessä. Samoin automaatti on aina "tiptronic"-mallia.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Cruise puuttuu, mutta on webasto keskikonsolissa olevalla sammutus napilla ja sivutörmäys verhot ja molemmat etubägit ja tais viellä olla penkissäkin airbagit muistelisin et veivilaseilla


    Joku henkeen ja vereen mersumies vaan sanoi, et kultainen tähti ois kaikilla turvallisuus varusteilla, mutta muuten karvalakki
    Ja niitä ei kuulemma liiemmin ole suomeen tuotu, eikä kait mahdottoman suosittu mailmallakaan kun epäili, et tonni lisää ja ois se seuraava varustetaso
     
  6. onre

    onre 3rd gear

    Henkeen ja vereen mersumies on keksinyt jutut omasta päästään. Mainitut bagit löytyvät kaikista facelift-202:sta, ja Webasto on CDI-koneisessa vakiovaruste. Sammutusnappi on jälkiasennus. Yleensähän noihin on jälkiasennettu kello. Tehtaan jäljiltä Webasto on toiminut niin, että se lämmittää kylmää konetta käynnistyksen jälkeen nopeammin normaalilämpötilaan.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä taas väittäisin että sammutusnappi on ihan orkkis, löytyy käyttöohjekirjastakin. Tempomat (=cruise) tuli mun mielestä automaattivaihteiston mukana... Jotain varusteita on maahantuoja noihin lisännyt, esim. dieseleissä on suomi-autoissa isompi akku.

    Meillä on pihassa yks auto jonka varustetaso on Classic Selection, en muista nähneeni moista ennen... Autossa muuten aikalailla Classic-varusteet mutta takapäässä hydraulinen tasonsäätö joka on 202:ssa harvemmin tavattu varuste ja valoautomatiikka.
     
  8. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Ainakin ennen Losiksessa parhaat MB dealerit myi "kullitettuja" merkkejä ja muutakin kulta osaa niin uusiin, asennettuna tai ei, ja vanhoihin malleihin. Monessa uudessa ne oli valmiiksi asennettu auttamaan myyntiä "kultahammas kohdeasiakkaille".
    Varaosapuolella oli hienot lasikaapit "Mercedes life style collection" nimellä.
    Mulla on vieläkin sieltä ostettu MB INDY polopaita kun Pensken MBn työntötankokone (!) voitti Indy 500 kisan aivan ylivoimaisesti.
    Ostin komean krono kellonkin mutta baska laukes 8kk päästä ja sain rahat takas. Ja Ellen Lohr'in DTM pienoismallin joka on yhä hyllyssä.
    Nyt ei ole kulta näköjään suosiossa:
    http://accessories.mbusa.com/Accessorie ... utomotive/

    PS. Pankaa sanaa Vihtiin; on hyvää kamaa, mm laukkuja!, Joulupukin konttiin :D
     
  9. onre

    onre 3rd gear

    Nyt kun mainitset, sammutusnappi on alkuperäisvaruste. Muistan sitä jopa kerran jossain tilanteessa käyttäneeni.

    Tasonsäätö on tosiaankin harvinainen.
     
  10. rauta ja romu

    rauta ja romu 3rd gear

    Käyttövaununa ajaa asiansa hyvin. Meillä W203-07 ja W211-07 pienivikaiset ja luotettavat tomaatit. Kohtuulliset ajaa.
     
  11. karra

    karra Double Gearhead

  12. wahoo

    wahoo Gearhead

    Olisi tilaisuus elvyttää W124 200E manuaalilaatikolla ajoon, josta on kone lauennut. Tyrkyllä olisi uusi kone, jossa ei ole apulaitteita eikä ole tietoa onko se kaasari- vai ruiskumallista. Vanha kone on ruiskumallia, onko peruskoneissa eroa jos nakkaa kylmän viileästi ruutan uuteen mosaan kiinni ja ajaa auringon laskuun? Vai voiko ruiskua naittaa "bolt on" kaasarimosaan?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kauhee himo 200/220cdi ja w202. Miten tätä jarruttais? Kuinka usein pumppu menee vallan paskaksi tai suuttiimet?

    Railpaineensäätimet?

    Mikäs noita automaatteja vaivaa kun monessa myyntiautossa vikatilaa ym?
     
  14. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mulla on 435tkm rullattu cdi väykky. Pari suutinta huollettu alle 400tkm lukemilla. Korkeapainepumppu koskematon. KP-pumppukin taitaa yleensä tokentua tiivistesatsilla. Taitaa olla n. 30€ investointi.

    Enemmän taitaa olla murhetta ilmavuotojen kanssa, nekin asettuu uusilla polttoaineputkilla. Ja suuttimien alusprikat. Jos tsupsuttaa, niin äkkiä vaihtoon. Huomaa myös karseasta hajusta sekä ihanasta mustasta mönjästä. Ajoissa kun tekee, niin ei ole paha rasti. Sama palaneen hehkun kanssa, jos hehkun valo jää startin jälkeen palamaan, vaihda hehku mieluummin heti kuin huomenna. Voipi keljuttaa jos sen katkaisee kanteen.

    Huollettuja suuttimia taitaa alle pariinsataan saada.

    Lootassa taitaa yleensä olla johdinlevy sökönä. Uusi alle 200€. Muuten mesen tomaatti vahva.

    Ja kohta joku tulee sanomaan, että w124 200D on viimenen paras.. Turha näitä on pelätä. Kahtoo vaan hyvin pidetyn & ehjän.
     
    Muokattu: 3.2.2017
  15. karra

    karra Double Gearhead

    Dieseleitä minulla ei koskaan ole ollut, ja kaikki pitoautot automaatteja. Tuo 722.6 on vahva laatikko, täälläkin juttua että sitä ois käytetty dragracingissa tms kisahommissa. Yleinen vika se että laatikkoöljyä vuotaa laatikon sähköpistokkeen läpi johtosarjaan ja etenee kapillaarisesti sinne TCM toisin sanoen laatikon ECU boksille asti ja alkaa aiheuttaa ongelmia mm että ei vaihda isommalle. Sen boksin voi putsata muistaakseni bräkleenillä tms ja kuivattaa. Pistokkeen vastakappaleeseen eli pistorasiaan saa korjausssarjan joka maksaa noin 14 euroa marmoritiskillä, sillä loppuu tihkuminen. Dieselien laatikossa on joku KYB-laite joka krenaa, en osaaa sanoa tarkemmin niistä, ja se liittyy kai siihen piirilevyyn tai johdinlevyn, vissiin...
     
  16. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Kyb-venttiili ohjaa turbiinin lukitusta. Ainakin käsittääkseni.
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    OM611 ei ihan herkästi ajamalla lopu. Meillä yksi -00 200CDI, tosin vaan 340tkm ajettu, suuttimen pohjat ihan kuivat eikä meidän omistuksessa ole tehty mitään. Kerran vaihdettu matalapainepuolen polttoaineputket kun ei lähtenyt kovalla pakkasella käymään, sai vissiin ilmaa. Kustannus oli kymppejä, jos oikein nuuka haluaa olla niin vaihtaa pelkät o-renkaat. KP-pumppuun tosiaan taitaa saada tiivistesarjan, itsellä tosin yksi uusi hyllyssä pahan päivän varalle, ei tosin taida ihan heti tulla tarvetta... Laatikko on vahva, mutta syytä huoltaa, meillä tehty huuhtelu 60tkm välein, seuraavaksi joutuu vissiin vaihtamaan jäähdyttimen putket kun alkoi näyttämään rapealta...
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites etupään nivelet kestää? Just joku 400tkm ajeltu ois kiikarissa. Lastutettuna varsinkin 150/360nm on aikas mukavat.

    Volkkariin tietysti vertaan missä omat ongelmansa myös. Mersu varmasti kestää paremmin kun ei vaan satu se hetki että tulee nipussa viat.


    Kestikös näissä ketju yhtä hyvin huonosti paremmin kuin vanhoissa 6 sarjan dieseleissä?
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Etupäähän meillä mennyt 100tkm aikana yks ylätukivarsi (pallo väljä, vaihdetaan koko tukivarsi), raidetanko (oli pari rt-päätä löysiä niin laitoin koko pskan) ja ohjausiskari. Alatukivarsia kannattaa zuumailla, niihin menee kura sisään ja mätii sisältäpäin niin että voi jopa revetä alapallon juuresta.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Railpaineensäätimiä vaan yks per auto vai?

    Pääpumpun korjaus kun oli tiivisteillä yleensä niin mites esipumppu?

    Tais näissä manuaalitkin kestää? Liekkö kaikissa kaksoismassa?
     

Kerro tästä muillekin!