Mersu käyttövaunuksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RB-440, 2.9.2009.

  1. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Railpainesäätimiä yksi ja tukin toisessa päässä sitten paine-anturi. Kumpikin voi mennä särki.

    Matalapumpusta ei sitten niin mitään hajua. Eikä manuaaleista.
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Taas ollaan Mersumiehiä eli 2004 C180 kompressor farmari. Ja syy sille että vaihdoin Volvon pois on mukavuusperustainen, eli automaattivaihteisto.
     
  3. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Pitääkös se paikkansa kun puhutaan että mersun kestävyys ja laatu kärsivät todella pahasti 90-luvun puolivälissä ja sen jälkeen? Olen ymmärtänyt että ne luotettavimmat mersut tehtiin 70-80 luvulla? Mites nuo uudemmat eli 2000 luvun mersujen kestävyys?
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tulisko huono maine 96-02 E-sarjan mersusta, eikä niissäkään muuta isompaa ongelmaa ollut kuin ruoste. 03-> ei ole enää sitä ruostumisongelmaa.
     
  5. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Käsittääkseni ruostuminen johtui siitä että siirryttiin käyttämään vesiliukoisia automaaleja ja tätä ei osattu tehdä tai oli maaleissa vikaa?
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    88 300d savuttelee ikävästi ja meinasin heittää 250d koneen tilalle. Pumppu 730tkm ajettu
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Oisko paha rasti heittää lucaspumppusen väykyn tekniikka yhteen siistikoppaseen bensa6 automaattiin vai onko niin eri auto ettei pumpunohjauksesta kytkinpolkimeen mikään passaa lähellekään?
     
  8. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Vaihat boschin pumpun siihen. Olis mekanik.
     
  9. karra

    karra Double Gearhead

    Kylä jenkki on jees :odbiggrin:
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Aika isoja kilsamääriä näkee w203 ja w211-korisillakin ajettavan, eli ei taida 611- tai 646-moottorit ihan heti ajamalla loppua...! 651:llä on sen verran huono maine että ei kyllä uskaltais varmaan omaksi ostaa.
     
  11. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    Minulla on -06 220cdi w211 jolla ajettu huomenna 600 000km :) vanha Saksan ilotalo ambulanssi,ajettu taksissa 4 ekaan vuoteen 435 tkm ja loput suomessa.Siisti kuin mikä ja km tosiaan näkyy vain mittarissa.Vähän on ollut jumppaa ilmajousituksen kanssa ja nyt alkaa turbo viheltelemään,tosin vasta kun ohjelmoitin.....Näihinkin on halvat osat,jos ei Suomessa niin sitten Saksassa.Hyviä ajaa yms...
     
    Rahikainen tykkää tästä.
  12. auburn

    auburn Gearhead

    Eikös tuossakin ole M271 moottori, jonka 1-rivinen nokkaketju ( venyminen ) saa toisilta kovasti pyyhkeitä. Kylmänä käynnistyksessä rapisee pari sekunttia.
     
  13. cdi

    cdi Double Gearhead

    Jos käsitin oikein luukas ja automaatti kyseessä. Possi ja manuaali menee mutta ei automaatti.
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Millainen arpeeti ois vaihtaa boschin rivipumppu 220d lucaksen tilalle. Joo manuaali väykky on. Sopiiko siitä polkimet w124een?
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    on kyllä.....

    ei ehkä siinä määrin mutta kyllä niistäkin pellit katoaa ja tuli yllätyksiä kun niitä joutu korjaamaan, onneks en peltihommia niihin joutunut tekeen kun ei siinä korjaamossa sellasia tehty missä olin hommissa, sanoin vaan asiakkaalle että jotain tarttis tehä.

    Vitot, sprintterit ihan paskoja, 2000- luvun W140 kopasta seuraava S mersut ihan paskoja. Sääli mersutkin mätiä aika usein pohjasta jos joutu muoveja irrottamaan. PArikin asiakasta kävi akun vaihdossa ja kysyin että mihin tän pistän kun takana sivussa oli teline kadonnut ja akku roikku kengistään ilmassa.

    CDI koneissa oli suutinvikoja vielä sillonkin kaikissa n. 100 000 ja 700 000 ajetuissa ja siltä väliltä.

    Hyvänä puolena täytyy mainita että joku 400 000 ei paljoa autossa näy tai tunnu ajossa.

    En sitten tiiä millasia jotkut w124 olleet kestävyydeltään, onko parempia vai huonompia. En itte jättäisi ostamatta, ei ne niin paskoja ollut. Ei silti parane kauhistua jos joutuu kolviakin autolle näyttämään joskus. Jotenkin jäi mielikuva silti että BMW kutos koneella olisi ollut parempi mitä nuo, Audit surkeempia.
     

Kerro tästä muillekin!