Mgf harrastajia? Etenkin Oulun seudulla

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja Mg-f, 12.2.2018.

  1. Mg-f

    Mg-f 1st gear

    Moi,
    Tuli viimme kesänä laitettua tommonen vm- 96 1.8vvc Mgf kuumien kesäpäivien ratoksi. Puuhasteluaki tuon ikäisessä riittää talvikaudeksi ja isoin huolto kohde onkin tällä hetkellä hydragas jousitus ja jakopäähuolto. Onko ketään f tai tf omistajia Oulun seudulla?
     
  2. Teeäffä

    Teeäffä 1st gear

    Täällä on yksi Oulun seudulta. Kärry näkyy profiilikuvassa. MG TF 135 Elegance vm. 2003.
     
  3. Mg-f

    Mg-f 1st gear

    Komea peli Onko kauan ollut omistuksessa?
    Ootko nähnyt täällä päin liikenteessä muita merkin edustajia liikenteessä?
     
  4. Teeäffä

    Teeäffä 1st gear

    Yhden vihreän F:n näin olisiko viime vai edelliskesänä. Jäi mieleen että takajousitus oli siinä hieman ylhäällä ja katto alhaalla :). Kempeleessä oli ainakin myös yksi vihreä beigellä sisustuksella jota kävin koeajamassa pari kolme vuotta sitten. Raahessa on yksi Britti harrastaja jolla lienee ainakin ollut MGF jossain vaiheessa.

    Omani ostin 2016 syyskuussa Kölnin läheltä Ennepetalista MG jälleenmyyjältä (MG-Rover Bartzick). Päätin pitää TF:ni puhtaasti kesäkäytössä - ei ole talvirenkaita ja Hardtopkin jäi sinne Saksaan. Kiva peli ajella ja harrastamista riittää sopivasti :):)

    Oulu-MG möötti ensi kesälle ?
     
  5. Mg-f

    Mg-f 1st gear

    Kesäauto tuo mulla kans on. Kovakatto löytyy, mutta ei talvinakkeja. Pohjakin näyttäis siltä, että ei talvea oo nähny. Ite näin viimme syksynä yhden sinisen TF:n Jyväskylässä. Ei noita liikaa tuu vastaan mikä on ihan hauskaakin:)

    No ehdottomasti pitää joku kesäilta miitti pitää, kunhan saa takaisin kasaan :D
    Takana hydragas yksikkö mennyt rikki ja hyväkuntoisen käytetyn löytäminen hiukka haastavaa. Coil over Kitin tuohon saa, mutta haluaisin säilyttää mahdollisimman alkuperäisenä kaikin puolin.
     
  6. Teeäffä

    Teeäffä 1st gear

  7. lpr

    lpr 2nd gear

    Ite oon kyllä Etelä-Savosta, mut MGF harrastaja olen. Löytyy myös MGB ja MG 1100.

    F:stä on tällä hetkellä kone levällään ja jousitus purettu. Varmuudeks avasin koneen, kun en tienny oliko oil rail vaihettu kanspahvin vaihon yhteyessä. Onneks avasin, ei ollu vaihettu. Romut ois tallissa, senkun joku päivä kasaa koneen. Alunperin otin apurungon irti, kun laatikko vuos öljyä kytkimeen. Samalla homma vähän paisu koneeseen ja jousitukseen. Aski pitää vielä käyttää osina, kun se kytkinakselin stefa vaihetaan sisältä päin.

    Ehjää punaista vasenta nahkapenkkiä kaipaisin, jos jollekin ois nurkkiin jääny. Ja jakopään sisempää koppaa. Ne tuntuu katkeevan noista.
     
  8. Mg-f

    Mg-f 1st gear

    Noniin, alkaahan näitä f ja tf pikkuhiljaa löytymään täältä:)

    Iteki oon miettiny tuota onko oil raili vaihdettu vai ei.. Mutta jos vaan ajelis ja toivos parasta:D
     
  9. Teeäffä

    Teeäffä 1st gear

    Sama juttu minulla. Remmin vaihtoaika on tiedossa mutta mitään hajua ei ole kansipahvi ja oilrail vaihdosta. Paljon on TF:iä maailmalla joissa kansipahviin ei ole tarvinut ikinä koskea joten ajelen menemään. Ei ehjää kannata mielestäni ruveta korjaamaan. Kansipahvi, jos on mennäkseen, on mennyt useimmilla n. 60000 km kohdalla (40000 mailia), tilastoja löytyy . Minulla on mittarissa 113000 eikä mitään oireita ole joten turha on turhaa !

    Mistä näet onko Oil Rail vaihdettu vai ei ? Näkisikö sen öljypohjan irroittamalla ? Voisi helposti tsekata öljyn vaihdon yhteydessä.
     
  10. Mg-f

    Mg-f 1st gear

    Onkohan tf:ssä alunperinkin parempi pahvi paikoillaan?

    Kylläkait sen railin alhaalta näkee öljypohja irrotettuna..
     
  11. Teeäffä

    Teeäffä 1st gear

    Saattaa olla pahvikin parempi mutta jäähdytysjärjestelmässä on eroja F:ään nähden. On esim. PRT (pressure relief thermostat, TF 2003 -> vakiona) termostaatti jonka voi muutossarjalla saada myös F:ään. Niitä muutoksia on aikoinaan tehty myös Freelander 1.8:iin jossa oli periaatteessa sama mylly. PRT termostaatti on koneen ulkopuolella letkujen välissä. F:ssä muutoksen yhteydessä alkuperäinen termostaatti poistetaan. Rimmer Bros:lta saa muutossarjoja.
    Kansipahvirempoille saattaa olla muitankin syitä kuin itse pahvi. Suht. monimutkaiseen letku/putki hässäkkään saattaa tulla vuotoja jota kuski ei huomaa kun paisarissa ei ole nestepinnan anturia ja kojelaudassa hälytysvaloa. Esim. ne pitkät metalliputket auton alla kuulemma saattavat ruostua ja vuotaa. RST putkisarjoja on saatavana ja anturillinen paisarikaan ei maksa kuin alle satasen. Hälytysvalo tuli vakioksi vasta vm. 2004 eteenpäin.
     
  12. lpr

    lpr 2nd gear

    MGF:ssä ja Lotus Elisessä on se ongelma, että kun kone on takana ja syyläri edessä, jäähtyy neste alla menevissä putkissa niin paljon, että termostaatti alkaa humppaamaan kiinni ja auki. Tästä tulee lämpöpiikkejä, mitkä repii konetta. 3mm reiän poraaminen termostaattiin auttaa asiaan, termari ikäänkuin vuotaa kokoajan ja tasaa lämpöä. Etenkin Elisessä radalla on ehdoton.
     
  13. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    MG Car Club of Finland jäsenistöllä on puolisen tusinaa äffiä. Voi olla enemmänkin, en varmaankaan tiedä kaikkia.
     

Kerro tästä muillekin!