Mielenkiintoinen idea tämäkin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja NHRA, 12.2.2004.

  1. NHRA

    NHRA 1st gear

    http://www.fastraces.org/

    Factory Appearing Stock Tire. Kiihdytyssarja, jonka ideana on "to look stock, sound stock and run fast". Säännöt löytyvät sivuilta, ja ovat yllättävänkin tiukat. Nopeimmat ajat 2003 olivat niukasti alle 11.5 sekuntia.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    On tota tullut jokunen vuosi seurattua. Säännöthän on aika erikoiset, eli moottorin pitää näyttää vakiolta mikä on kohtuu helppo todeta, sekä kuulostaa vakiolta, mikä taas on jo vähän subjektiivisempaa. Etenkin kun putkiston ei tartte olla vakio, ja kaikkihan meistä tietää miltä vaikkapa vakio ZL-1 camaro kuulostaa? Ja renkaat täytyy olla myös sunnilleen alkuperäiset, jotain pikku poikeuksia siihenkin tais olla. Hurjia vehkeitä, kovia koneita ja paljion $$$. Lujaa ne menee.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nuissa ei ole minkäälaisia turvakehikkoja vaikka kulkevat alle 12s.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kauheeta. Lienekö niillä edes tulenkestäviä kalsareita? Mitenhän fyyra antaa niiden ajaa? Turvakehikkoa ei tosin FHRA:kaan vaadi kun alle 11 sekunnin autoilta. Jenkeissä jokaisella kattojärjestöllä on omat sääntönsä, ja turvavarusteet niiden mukaan. Meillä ei ole kuin yksi, ja turvavarusteet sitten sen mukaan.
     
  5. NHRA

    NHRA 1st gear

    Uusimmassa Chevy High Performancessa on esittelyssä tuohon luokkaan rakennettu '69 Camaro. Tekniikkana on NOS-lohkon pohjalle rakennettu ZL1 alumiini-427. Ei aivan persaukisten poikien sarja, siis.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mikä toi Chevy High Performance on? Onks se joku paradoksi?
    Kiva takalasitarra muuten siinä comarossa.
     
  7. NHRA

    NHRA 1st gear

    Paradoksaalista kyllä, CHP ei ole paradoksi :grin:

    Missäs tuon tarran lähemmin näit? Et kai vaan seuraa jotain Chevrolet-aiheisia sivuja? Tai peräti lue salaa Chevrolet-aiheisia lehtiä? :smile:
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kuulin Dave Dudeckilta, joka on ton voittanut hemillään muutaman kerran. Ja jonka challenger oli hot rodin top 10:ssäkin. Jotain osviittaa noista kulungeista antaa ehkä kun challengerin pakosarjat "extrude hoonattiin", sillä tais tulla joku viis heppaa lisää, vai olikohan niinkään paljon. Äijä oli kuitenkin tulokseen tyytyväinen; hoonaus makso karvan vajaa tuhat taalaa. Jotain kuvaa noista vakioista ja huonoilla renkailla ajavista autoista antaa niiden 60 jalan ajat, ne on parhaimmillaan tietääkseni olleet ihan 1.7 sekunnin pinnassa. Sitä sietää itse kunkin kokeilla vaikka näillä huippupitoisilla nykyrenkailla (aina kun vedotaan siihen kuinka noi 60-70 luvun muskeliautojen ajat ajettiin sen aikaisilla surkeilla polyglaseilla ym:lla) + jollain isolohkojenkillä. Saa olla viritettykin, ja saa olla vaikka vakiota leveemmätkin, kunhan on streetradialit :grin: Ekalle 1.7 60 jalkasen moisella täällä ajavalle lupaan pistää pari bisseä baarissa. Ite testasin kymmenen vuoden tauon jälkeen Porissa kolmen lähdön verran ja parhaaks jäi 2.0 sekuntia 205/70/15 renkailla; kymmenen vuoden takainen enkka 1.938 jäi kauas.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2004-02-13 09:06 ]</font>
     
  9. NHRA

    NHRA 1st gear

    Tuo Challenger on kyllä hieno. Ja ihan riittävän nopeakin.

    60-jalkaiset on pojilla aika hurjia. Viime kesän oma paras oli 1.80 M/T ET Streeteillä, joten 1.7x ajat radialeilla on kovia. Toki Ameriikan pojilla lienee nuo stripit hiukka paremmassa kunnossa kuin meidän lentokentät, mutta siltikin.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En mä usko, että ne paljon vaikkapa Porista poikkeaa ainakaan parempaan suuntaan. Ja noi renkaathan millä ne ajaa on siis niitä alkuperäisiä polyglas ym rättirenkaita, eikä suinkaan mitään radiaaaleja.
     
  11. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kai ne osaa jotku billybobit tuon alustan tuunaamisen ja muutenki kombinaation kikkuloiden optimoinnin meitä keskivertofinskejä paremmin. Mutta muistatko jykä joku vuosi sitten kun ne epäili sunki aikojen ja auton perusteella että eurooppalainen varttimaili lienee lyhyempi kuin heillä... Pitivät lukuja liian huimina, heh. Vaan monesti osaa usanpoika pistää vessat lentämään vähemmilläkin hortsepowereilla, tai sitten meitä kusetetaan. Eih, kyllä kaikki mikä on kirjoitettu lehteen on pakko olla totta.
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Heh, Kerrankin tuli kyseltyä, että miks mulla oli niin huono loppunopeus kun kävin kutosapsenilla kiihdyttelemässä ja se meni 12.00/96.57. Aikansa se kesti ennenku joku tajus, että sen täytyy olla 1/8 maili ja kiolmetrejä tunnissa.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kai sulla Mopeman oli silloin ne tulenkestävät kalsarit jalassa...
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei, mulla oli vaan tulenpalava kiire kun meni noinkin kovaa. Varmaan jonkinlainen ennätys oli silloin seitsemän lähtöä 15 minuutin sisään.
     
  15. Fireball

    Fireball Gearhead

    Uiddu yhetkään kalsarit ei kunnon kisaviikonlopun jälkeen kestä ees puhua tulitikkuloisista olkoon vaikka kuinka SFI or not. Jos kestää on meno ollu liian verkkasta :razz:
     
  16. Jas

    Jas Gearhead

    Aikamiehellähän on aina vähän housussa..
     

Kerro tästä muillekin!