Migin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 28.11.2015.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Missä se hyvän ja paskan koneen ero sitten on? Joku synerginen Kemppi pitää olla? Mulla on itsellä pari kemppiä ja tuo esabin invertteri mag mutta kyllä tuolla Bilteman värkillä sai oikein hyvin hitsattua. Väittäisin että se hitsaajan osuus siitä työnlaadusta on isompi.
     
    Rotten tykkää tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nii eikös tässä se pointti ollukin että hyvä hitsari hitsaa vaikka kalapuikon betoniporsaaseen mutta alottelijaa helppaa kummasti kun on hyvä kone jolla harjotella? o_O
     
    Jussi289 ja Rotten tykkäävät tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Jaa kun sain sen käsityksen että köyhän ei pidä ostaa paskaa vaan hyvä niin sitä mietin mikä on se hyvän määritelmä? Mut olet juuri oikeassa että hyvä kone helppaa aloittelijaa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Jos budjetti on 500e niin maksaa sen käsirahaksi kunnon koneeseen ja loput osamaksulla, niitä on korottomia tarjolla. Myöhemmin se ei varmasti tule harmittamaan, kun osti hyvän laitteen. Nuo lelut harmittaa joka kerta, kun osuu näkökenttään.
     
    1300TI ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. Jukkaw

    Jukkaw 1st gear

    Ja kun ostaa jonkun laadukkaan koneen, niin jos käyttöä ei olekaan paljoa niin myydessä tuosta saa vielä hyvät rahat, kun on laatu kampe. Jokusen vuoden vanha "kiinanihme", niin ei tuosta kukaan enää mitään isoja summia maksa...
     
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Nyt joutuu kysymään, onko kuka 2000€ koneesta käytettynä maksanut yli tonnia!?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo ymmärrän olen ittekkin puikkovaiheeni elänyt!
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ekaks koneen pitäs olla sopiva siihen hommaan mitä sillä tehään. Tokaks ko jättää valovirtakoneet pois niin ollaan jo aika vahvoilla vuosmallista tai merkistä riippumatta. En sano että ne kaikki on läpisurkeita muttei ole itelle sattunu eteen yhtään valovirtakonetta mikä olis parempi mitä ykskää voimavirta kone.
     
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mutta valovirta vehkeillä pääsee samaan, jos ei nyt mitään louhoksien pyöräkuormaajan kauhan huulilevyihin ole pelkästään keskittynyt!
    Jos ois hintaa oisin tai hommaisin kempin evo 170 tai 200 tai se esabin rebeli kiinnostaa! Ihan vain liikutettavuuden vuoksi ja virran saanti ongelmat pienenee!
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Liikuteltavuus ja virran saanti on just ainuut valovirran edut vrt. voimavirtaan. Ei tosin noi voimavirakoneetkaan kovin isoja aina ole esim. Tollanen [​IMG]
     
    Rotten tykkää tästä.
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Itse turasin isäukolta toimettomaksi jääneellä uudehkolla Gernillä.
    Jälki oli aivan hirveää. Syytin itseäni, että en vaan opi.
    Mutta kun MinargMig tuli aikanaan markkinoille ja paikallinen työkalumyyntiliike esitteli sitä tiloissaan ja sitä sai koekäyttää. Minustakin tuli välittömästi osaava hitsaaja.
    Kun sen ostin, en päivääkään ole katunut.
    Tajusin, että Gernin langansyöttö oli epätasaista ja varmaan jännite ja virratkin heitteli sen verran, että jälki oli kauheaa.
    Sillä ei varmasti mikään ammattihitsarikaan olisi saanut kunnollista jälkeä.
    KYLLÄ ON KONEELLAKIN VÄLIÄ!
    Plussaa on myös pieni koko, helppo siirrellä paikasta toiseen.
    Verrattuna esim johonkin vanhaan voimavirtakoneeseen.
     
    Muokattu: 19.9.2018
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Jos ei oo tallia eikä voimavirtaa saatavilla on nuo nykyiset invertteri koneet hyviä. Se bilteman mag hitsasi kyllä täysin ilmatiivistä saumaa sekin. Tosin sitä mallia ei ole ollut pitkiin aikoihin saatavilla. Oma 4200 Kemppi on kyllä huono peltitöihin,raskas raahata perässä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    joskus oli sellasia hitsauspuikkoja kun oliko ne certanium vai mikä lie, ihan sika kalliita ja niillä kyllä sai kaikki komeeta saumaa
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo,menee sitä rahaa monella paljon turhempaakin mutta jos vuosia harrastaa autoja ei pidä kaikkea ostaa halpatorista,eikä tarvii raahata perässä ainakaan omassa tallissa(pitkä suoli ,sen voi valita) enkä enää lainaile niille halpistyökalu hemmoille,voi myös valita hitsaako suojakaasulla tai ilman,jos ulkona.jne itse vaan joku kymmenen vuotta autoja hitsanneena nyt huomasin että eipä vetele kun toimii pikku virralla ja syötöllä.plus aikaa säästyy ja hermoja.joku ostaa halvalla ja istuu joka vkl tallissa rakentelemassa keppana säkin kanssa,vaihtoehto sekin.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    on ne juu mutta todennäkösemmin jättää astumatta miinaan jos valittee voimavirran.

    tollaseen kannattaa tehä kärry tai hankkia pitempi kaapeli. Jos oikeen paljo täytyy "raahata perässä" niin lankalaatikkokin hyvä, tosin suomi hinnoilla varmaan sellasestakin pyydetään painonsa verta kultaa käytettynä.
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Itse ostin noita esabin 200i invertteri koneita 3kpl kerralla kun oli poistomyynnissä,yhden niistä jo möinkin. On ihan hyvä peli hitsamaan,itse en ainakaan parempaa tarvitse. Paksumalle sitten 4200 kemppi,sekin ollut kohta 10v ja olisinko 5kg polttanut lankaa.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi mun Migatronikki on siis hupa langalle, kun tässä vajaassa 30 veessä se on syöny jo ainakin 150kg lankaa. :)
     
    urho3 ja Rotten tykkäävät tästä.
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Samaa mietin itekkin että ennenkun tähän kaupunkiin tuli muutettua että lähes päivittäin tuli tallilla notkuttua ni kyllä se pari 15kgn rullaa vuodessa tuli hitsailtua :D
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    On mulla 250 Kemppi ja se syö lankaa kun hevonen. Jotain kuormaajan sovitteita olen tolla isommalla hitsannut. Paljon tulee paksumpaa myös puikolla poltettua,ehkä siksi vähemmän tuota 1.2 lankaa menee.
     
    Muokattu: 21.9.2018
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. poikelin

    poikelin Gearhead

    Mä olen turannu täytelangalla mutta tuumasin ny ostaa tollaisen motonetin kaasupullon. Niissä on painemittari ja säädin itsessään mutta mun hitsikoneessa sanotaan että kaasun virtaus on sitä ja tätä. Eli: pitääkö mun ostaa nyt sitten vielä erillinen virtausmittari/säädin hässäkkä.
     

Kerro tästä muillekin!