Mihin ryhmään katuautolla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja TimeMachine69, 28.10.2017.

  1. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Hei

    Kiitoksia kysymästä. Time Machine Corvette on ihan palasina. Jos nyt heinäkuussa saisi sen liikkeelle, sitten mentäisiin johonkin katuautotapahtumaan. Tänään näppäisin siitä pari kuvaa ja näytti tältä. Oho, ei tänne saanutkaan ladattua kuvia suoraan omalta koneelta. No, pyritään täydentämään myöhemmin. 8,5s kehikko alkaa kuitenkin olemaan valmis ja FHRAn edustaja katsastaa sen huomenna su.

    PET-sääntöjen mukaan sitä on nysvätty mutta voi olla, että ihan kaikkia pykäliä ei saada täytettyä vielä tälle kesälle. Joten kenties jotakin virallisempaa ajoa kenties ensi kesänä. Olisi kiva päästä kuitenkin testaamaan jollekin pitävälle alustalle sitä vielä tänä vuonna, mulle kun tuli Transbrake -laatikkokin.

    Moottori muuttui E85 -versioksi ja NOSsit tuli jo nyt. Dynotus pitäisi olla parin viikon päästä ja jollakin aika ujoilla NOS suuttimilla mennään tämä kesä: 150-250hp suuttimet kenties.
    [​IMG]

    Aika paljon tohon tuli muutoksia ja minun kun piti vain korjata imusarjan takapään vuoto...
     
    Peeaa, faffeli, peltsi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    No niis, nyt sain kuvan ladattua:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja tää konehuonekin on aika kesken:
    [​IMG]
     
    Herje ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  3. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Niin, ja se tärkein:
    [​IMG]

    Jiihaa!
     
    Herje ja faffeli tykkäävät tästä.
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Hyvännäköstä duunii!
     
  5. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Kiitos. Tekijänä Hellman Racing. Tuo "sivuputken" taivutus on tehty minun pyynnöstäni. Tää on kuitenkin pääsääntöisesti katuauto ja kulku tulee olla mahd. esteetöntä. 176cm pitkän kuskin pää heiluu hyvin lähellä yläputkea. Pikkaisen voisi penkkiä laskea alaspäinkin ja vielä näkisi ulos. Mennään nyt kuitenkin alkuun näin.

    Vaadittiin muuten vetarilenkit. Yksi per puoli. Se on ihan yes puolestani vaikka kyllä tää konstruktio olisikin ollut ohjattavissa vaikka vetari hajoaisi.

    Kardaanilenkki on kiinni uudessa hitsatussa poikittaispalkissa, ja saatiin penkit kiinni etupäästään siihen. Tuntui niin hurjalta se, että ne ovat kiinni vain kuidussa.
     
  6. GS

    GS Gearhead

    Tämän ovidiagonaalin tarkoitushan on pitää oviaukko/helmakotelo/ohjaamon alaosa mitoissaan suoraan edestä tulevassa törmäyksessä (helmakotelon luhistuessa).
    Tämä alasveto ko.”polveen” oikeastaan poistaa koko oviaukon diagonaalin funktion, koska edestä tulevassa voimassa putki taittuu helposti/kevyesti alas, mahdollistaen ohjaamotilan luhistumisen.
    Kannattanee tehdä vaikka hieman polven yläpuolelta toinen diagonaali pääkaaren juureen, jolloin saadaan estettyä polven ” nuljahdus” alaspäin mikäli kovia törmäysvoimia tulee edestä?
     
  7. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Kiitokset vinkeistä. Arvaan, että tämä jää tässä vaiheessa kuitenkin tällaiseksi. Päätavoitteet tässä oli saada ajolupa max 8,5s ja sitten ihan jo siviiliajossakin kiusaava ajatus siitä jos auto kääntyy katolleen. Edessä tuulilasin kehikko ei kestä mitään ja takana suojana on lasikuitua. Nyt on parempi. Niin ja totta puhuen: pidän tuollaisesta sisustuksen ulkonäöstä jota kaari dominoi.

    Viikon päästä muuten pitäisi olla moottoridyno. Polttoaineen lisäksi muu ei ole muuttunut kuin imusarja/kaasari sekä tietty noi NOS:t. No, sytkä ja bensapumppu muuttui myös. Jännä nähdä miten elämäni eka imusarjan porttaus onnistui. Poistuiko vaparihevosia vai tuliko niitä lisää? Olen päätymässä aika pieniin NOS-suuttimiin jotta ajokausi ei päättyisi jo dynoon.

    Tässä jää vielä nähtäväksi saanko tämän ajoon tälle kaudelle. Olen vielä ihan pihalla sähköistä ja ihmeen paljon tossa nyt vaan on opiskeltavaa ja sitten nysväämistä.
     
    peltsi ja Herje tykkäävät tästä.
  8. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Olipas hauska päivä. Siellä se moottori odotti Dynossa ja aika pian lähdettiin vetämään ensimmäisiä testivetoja. Peltisarjoina ne Stahlit joilla ei tällä autolla ole vielä ajettukaan. Pikkaisen joutui kaasarin suuttimia vaihtamaan ja sitten arvot alkoi asettumaan kohdillaan. Sovittiin, että vedetään 7000rpm asti kun koneen pitäisi kestää reippaasti enemmänkin kierroksia. Hyvä niin!

    No, sehän oli aivan mahtava fiilis niissä oikeissa dynovedoissa. Mahtavasti kirkui kone. Kun saatiin kone säätöihin vaihdettiin c85 bensaan joka tuotti muutaman heposen lisää.

    Tällainen se dynosetup oli:
    [​IMG]


    No mitä se vaparina tuotti?
    Tässä virityksessä menetettiin vain 6hp vanhaan dynokäppyrään nähden. Kaipa se pitää tulkita onnistumiseksi. Ehkä pikkaisen ohuimmilla öljyillä päästäisiin samaan kuin aikaisemminkin mutta Shafiroff suositteli tähän koneeseen 20w50 joten esim. Gulf:lla taidetaan jatkaa. Dynon vetäjän veikkaus vaparitehoista hänen lonkka-arvauksena heitti 4hp. Aika hyvin.

    NOS-vedot

    No, sitten pääasiaan eli kaasuilla vetoihin. NOS-suuttimet valittu nimellisarvoltaan 250hp. Mentori joutui nappimieheksi josta painaa kaasut päälle 4500rp kohdalla ja jos seossuhteet ovat pielessä niin päästää napista irti. Pari ekaa vetoa jätettiin NOS osalta kesken kun koneen vasen puoli meni koko ajan liian laihalle. Tutkittiin, ihmeteltiin ja päätettiin jatkaa. Sitten vedettiin eka NOS-veto loppuun saakka. Vau. Mageesti nytkähtää kone pukissa, ääni muuttuu ja pakosarjat alkaa käryämään. On muuten sellaista herkkua, että soisin kaikkien moottorimiesten päästä kokemaan.

    Saattiin jo 200hp lisää tehoja. Loppujen lopuksi jouduttiin kokeilemaan aika monilla bensapuolen suuttimilla ja loppujen lopuksi vasemmalle puolelle jätettiin 4 pykälää isommat suuttimet. Siltikään ei mennyt molemmat puolet tasassa. Vaihdettiin bensasolenoidit puolelta toiselle. Ei muutosta. Päätettiin antaa asian olla. NOS:lla tuli yhteensä 248hp lisää tehoa.

    Jäi sellainen fiilis ettei kone ollut lähelläkään hajoamista ja varaa olisi kasvattaa NOS-suuttimia mutta luulen, että mennään näin tämä ja ensi kesä.

    Tässä dynopornoa videoklipin muodossa. Jessus kun on nautittavaa. Äänet vaan maksimille

    Huomioita
    Kansien jäähdytys ei toiminut. Takapää kuumeni liikaa ja se pitäisi hoitua letkuilla imusarjan takapään vesituloista termarin kohdalle laitettavaan laippaan. Koko dynotuksen ajan olin aika pihalla mutta vain tekemällä sitä kokemusta kertyy. Kaasua meni puolitoista pullollista, c85:a 20l ja pumppu E85:a ehkä toiset 20l. Vetoja taidettiin ottaa yhteensä 17kpl. Kaikki mukana olleet olivat sitä mieltä, että OBX:ä on turha dynottaa, lukemat olisivat vain jääneet aika paljon heikommiksi.

    Mitä seuraavaksi
    Nos jos vain saisi laitteen nippuun. Tänäkään viikonloppuna ei ihmeitä tapahtunut. Vähän mallailin hydroboost:a paikalleen ja ihmettelin, että voisiko relepatteriston laittaa rintapeltiin ylös siihen entisen AC-kotelon peitelevyn ylälaitaan.
     
    Herje tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!