Mihinköhän joutui Pekka Leinon 454 "karjuva katurotta&q

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja WBBC, 13.8.2004.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    90 luvun alussa V8 Magazinessa rakennettu projekti 454 LS-7.

    Olisi mukava tietää kuinka niin huolella tehty kone on kestänyt.
     
  2. veekasi

    veekasi Gearhead

    Jos muistan oikein, niin ei kestänyt. Metallin kestävyyden(väsymismurtuma) lisäämiseksi kiillottaminen ei ole kovinkaan tehokas keino! Onhan siitä muutakin hyötyä, ainakin öljyt valuu nopsemmin öljypohjaan (2%)? Olihan se nätin näkönen sisäpuoleltakin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    tais hajoo siinä veneessä ku oli käyny laihalla..
    siitä jutusta innostuneena tein sellaasen kiilloituksen itsekkin joskus +10 vuotta sitten ja hyvin on tähän mennessä kone kestäny.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    niinjoo sitäpitivielä että killotetaanhan noita kiertokankien kylkiäkin :odroll:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    on muuten leinon corvetti myytävänä nettiautossa 8)
     
  6. veekasi

    veekasi Gearhead

    Ei siitä missään nimessä haittaa ole, mutta kuten sanoin, kiillottaminen ei ole kovin tehokas tapa lujuuden lisäämiseksi, vrt luulapommitus, jolla voidaan saavuttaa moninkertainen lujuus alkuperäiseen verrattuna ja työmäärä murto-osa kiillottamiseen verrattuna.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Oliko se 90 luvulla rakennettu LS-7 tosiaan siinä kelta punaisessa ski-boat -veneessä?

    Eikös Leino myynnyt veneensä jo aikaisemmin ja siinä oli LS-6 kone.

    En ole kyllä 100 % varma asiasta mutta näin itse muistelisin????
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kiillottaminen ei lisää itse metallin vahvuutta, mutta kiillottamalla saa hävitettyä "helppoja" särmiä joista vaurio vois alkaa. ameriikassa kutsuu niitä stress risereiksi. Sen jälkeen kun vielä ne kuulapuhaltaa, niin pitäis olla niin hyvä kun mikskä vakioveivin saa, ja vielä pikkasen kevyempänä. Ei toi kiillottaminen mikään turha toimenpide ole.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

  10. veekasi

    veekasi Gearhead

    Juttelin taannoin yhden kuulapommituksesta jotain tietävän hepun kanssa, joka oli meillä vieraana yksillä konealan messuilla(tekevät mm alihankintana kuulapommitusta muutamalle F1 tallille), niin puhui et kiillottamalla aikaansaatu lujuuden lisä vois olla jotain max 20%. Varjopuolena on et siihen kiillotettuun pintaan kun tulee naarmu(asennuksessa tms), niin lopputulos saattaa olla huonompi kuin ennen kiillotusta, kun muuten sileään pntaan tulee stressikeskittymä. Ja valupurseiden ym poisto on järkevää, mut kiillotus sanan varsinaisessa merkityksessä ei ole kovin hyödyllistä(kankien kiillotus 10 h?), mieluummin kuulapommitus(20min?).
     
  11. weripuo

    weripuo Gearhead

    saanen pyytää hieman kunnioitusta leino on kuitenkin ollut edelläkävijänä auton rakennuksessa. vettekin rakennettu 20vuotta sitten joten eihän se ole uusi vaan rakennettu lähinnä 80-luvun trendien mukaan :soosoo:
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja auton tekniikka on myös vaihtunut kokonaan, myös Leinon tekemät
    venakopat ja ilmanputsari ovat häipyneet
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: Mihinköhän joutui Pekka Leinon 454 "karjuva katurot

    minä en oo kuulut että olisi hajonnut vaan se purettiin venekäytön jälkeen tarkastusta ja autokäyttöön muuntamista varten(tämä tieto 97 vuonna jolloin hierottiin "vähän" kauppaa Leinon kanssa)senaikainen hinta oli kaasareiden kanssa 49000 mk.saattaa olla edelleen myynnissä kannattaa kysyä hemmolta itseltä jos kiinnostaa ostaa.Leino näkyi olevan Suomessa ainakin Forssan Pick Nickin aikaan.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pikku kilahdus siinä sattui aika äkkiä. Etummainen pytty tai etummaiset pytyt sai laihaa. Pihlajiston tallilla käydessäni Pekka puhui jostain tyyppi viasta ja taisi jotain tollaista olla odotettavissakin, ainakaan Pekka ei ollut siitä moksiskaan ja etumainen kaasari säädettiin erilailla sen jälkeen kuin takimmainen ja sit oli seokset kunnossa eikä porsinu enää? Olin sen vetoauton kuskina ku kerran tyynenä iltana vietiin skiboat Vanhankaupunginlahteen. Ois ollu tilaisuus päästä kyytiin, mutta selkäinvalidin oli pakko jättää väliin. Hyvin se karjui ja Pekka ajoi sillä yli 100mp/h, kun oli ekaks ajanu 99mp/h ja pienen säätö ja kevennysoperaation jälkeen (kaikki ylimääräinen paino esim melat kypärät ym rannalle) se sai sata mailia rikki. Se on aika haipakkaa vedessä ja muutenkin vene motit ovat paljon kovemmalla rasituksella kuin auto motit. Yks mekaanikko sano kerran et auton pitäs ajaa kaasupohjassa jyrkkää ylämäkeä kaasu pohjassa raskas peräkärry perässä ni sit oltais lähellä samoja olosuhteita.
    Daytona myytiin vähän kesymällä motilla, tosin sekin oli Pekan läpikäymä ja huolella niin kuin hänellä on tapana.
    LS-7 muutettiin autokäyttöön ja Pekka piti sen tarkoituksenaan joskus löytää tai jopa kokonaan tehdä auto sen ympärille. Lentokone harrastus amerikassa taitaa viedä kaiken vapaa- ja muunkin ajan nykyisin, mutta ehkä joku päivä vielä Pekasta kuullaan..
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    kallis

    olipa minkälainen ja kenen tekemä tahansa, niin tuo hinta lähinnä naurattaa. ja ei taida myyjä tietää että siitä on vaihtunu yhtä sun toista vuosien varrella. eihän se hullu ole joka pyytää vaan joka maksaa, mutta mutta, kohtuus kaikessa. ei muuta kun kunnon pyyntihintoja kehiin.

    esim. tämä auto on aku ankan tekemä tämä voitti näyttelyn ohiossa vuonna 76, nyt koko huippu näyttelykuntoinen keräilijän unelma 100.000 euroa. ps osia on vaihtunu vuosien varrella mutta mitäpä pienistä, liekkö etes sama auto mutta aku ankan kumminkin.
    :argue:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuvista päätellen auto on edelleen "näkymättömistä" paikoista upeasti viimeistellyssä kunnossa (alusta, konepellin sisäpinta jne). Jospa vaikka laittaisi samanikäisen 20 k€ hintaisen Veten viereen ja vertailisi kuntoa ja osien sopivuutta/toimivuutta, niin hinnan peruste olisi paremmin nähtävillä.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nostetaampa tää trollille ylös
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    uudessa spinnerissä on juttu tosta corvettesta nykykuosissa
     
  19. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kas tätähän mie eilen kysäsin, no asiaa olikin jo käsitelty ja vastaukset on luettavissa, kiitos 8)
     
  20. Erppa

    Erppa Gearhead

    Ja pörssissä oli taas leinon vanha polara kaupan...
     

Kerro tästä muillekin!