1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Mikä autonosturimalli on paras?

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja theloial, 18.3.2012.

  1. JN23N1B1

    JN23N1B1 3rd gear

    Mun joutais myydä tuo oma saksinostin . Nussbaum Unilift, nostokyvyltään tais olla 3200 kg. Keskellä kevennin.

    Hintaa olis 700 € YV:tä voi paiskata jos kiinnostaa.

    Jyväskylä
     
  2. theloial

    theloial 1st gear

    Nyt on saksi ja tuolla metrin korkeudella tekee jo kummasti! Pyörä on tällaisella reilu 180-senttisellä tyypillä juuri sopivalla korkeudella eli jarruja pääsee remppamaan seisaaltaan ja kädet eteen, kyynärpäät 90-asteen kulmassa. Alla mennään istuen tai polvillaan, riippuen mitä tekee.

    Luulin että metri on matalampi mutta yllättän sopiva korkeus yleisiin remppoihin.

    Kuva:

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/9 ... directlink
     
  3. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  4. vesaku

    vesaku 1st gear

    Ostin sen kymmenen vuotta vanhana, ollut autokorjaamossa, rakensivat uudet tilat ja entiset jouti silloin kiertoon , maksoin tonnin - ei ollut kallis oli hintansa väärtti!
     
  5. theloial

    theloial 1st gear

    Ei heilu yhtään, todella tukeva. Keskiosa on alta täysin vapaa, hieman alle 900mm leveydeltä. Lukitus on alhaalla lattialla, pitkä rivi paksuja hampaita ja rauta jossa vastahammas. Kun laskee nosturia, pieni lyhytiskuinen paineilmasylinteri nostaa lukkoja ylös ja sallii laskun.

    Mustat päissä oleva ajosillatkin saa lukittua vaakatasoon.

    Malli on täysin sama kuin Biltemalla mutta tässä lukot on sisällä keskemmällä kuin taas Biltemassa ne ovat siltojen alla. Biltsun mallissa lukkoja on vain muutama mutta tässä saa melkein koko matkalle sakset mekaaniseen lukkoon. Bilteman mallissa vain yläpäähän.
     
  6. wili

    wili 3rd gear

  7. jenkula

    jenkula 3rd gear


    Mulla oli lähes samanlainen.Myin halvalla kun oli kiire saada eteenpäin palaneesta tallista.

    Tollanen nosturi on tosi tukeva,ei tarvi kiinnittää mihinkään ja aika helppoa siirrellä sitä,ja jaksaa nostaa varmasti enemmän kun tuon kolme tonnia.
     
  8. edsel.fi

    edsel.fi 3rd gear

  9. jenkula

    jenkula 3rd gear

  10. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Nosturi

    Paljonkos noi 2-pilarinosturit tarttee tilaa pystysuunnassa? Eli korkeutta talliin? Siis että nosturi sopii ja mielummin viä autokin mahtuu nouseen.....
     
  11. kaierkki

    kaierkki 2nd gear

    Re: Nosturi

    Vähintään 3000 mm, mut sillä korkeudella ei saa koko nostovaraa käyttöön, riippuu tietysti minkälaista autoa nostaa - 3,5 metriä olisi kova sana.

    Omassa tallissa on 2900 mm, riittää nippa nappa Camarolle ja Corvetelle, ne onkin aika matalia.

    http://kaierkki.pic.fi/kuvat/Camaro+196 ... pi+038.JPG
     
  12. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Re: Nosturi

    Niin ja jos haraataja itte on sen 190cm sukat jalassa niin kyllä se ton 3,5m sais olla :) Ei tartte selkä kyyryssä auton alla kikkailla.
    Eiku tallia tosa suunnitellu ja pähkäilly just tota korkeuden tarvetta. Eli 3,5m piisais.
     
  13. jnj

    jnj 1st gear

    Kiinasta tilaamisesta.
    Itse sieltä yhden tilasin, saksinostin n. 1500mm nostotasoilla ja 1800mm nostava. Hinta Helsinkiin toimitettuna 1350€ ja kulut Suomen päässä + alv yhteensä n.850€. Eli aika kovia nuo huolinta ym. pakolliset käsittelymaksut tässä päässä. Kokonaishintaa n,2200€ kotiin toimitettuna. Eli kuiteskin selvästi edullisemmin kuin kotimaasta ostettuna. Takuutahan tämmösessä ei käytännössä ole ja toimitus kestää n. 2 kuukautta.
    Talli vasta rakenteilla, joten käyttökokemuksiin sitten myöhemmin.

    JJ
     
  14. -TH-

    -TH- 3rd gear


    onko nostimesi sellanen jossa on minimikorkeus 315mm? itsekin ajattelin ostaa 1800mm nostavan version jahka saan sen verran rahaa haalittua kasaan.
     
  15. jnj

    jnj 1st gear

  16. aapeli69

    aapeli69 3rd gear

    Pilari vai saksi.Rungollinen ja sivuputket.Kokemusta.
     
  17. Zebe

    Zebe 1st gear

    Ittellä on tämmönen nosturi.. Vaijerit menee ylös akselin ympärille kun sähkömoottori pyörittää kyseistä akselia.. Lattian sisään menee tolpat, joissa tapeille reijät ettei tarvitse jättää vaijereiden varaan roikkumaan.. :roll: En tiedä saako tämmösiä mistään, luulen että tämä meidänkin on joku tee-se-itse nosturi, mutta hyvin se on 20vuotta meillä toiminut ja sitä ennen ties kuin kauan, kun ollut ennen kolarikorjaamo.. ::) Nostaa tommosen amazonin/240 volvon niin että pohjasta maahan on n. 1,6 m joten siinä pystyy helposti tehdä kaikenlaista. Tosin onhan se hieman huonohko kun nostaa renkaista, mutta saa laskettua esim. pukkien päälle niin kun yleensä tulee tehtyä jos ripustuksiin tai muihin tarvitsee tehdä jotakin.. Jää kuitenkin helmoille ja keulaan/perään tilaa että korityöt kyllä tän nosturin avustuksella hoituu.. :) Korkeutta tallissa on 3,1 metriä ja useimmat autot saa nostettua niin että kattojen väliin jää 5 cm..

    Muutama esimerkki kuva..

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. -TH-

    -TH- 3rd gear



    ounou, luulin nähneeni jo riittävästi, mutta kuinka väärässä olinkaan......tuo jos mikä on pellepeloton-meininkiä... erittäin erikoinen laite, ei ole joka torpassa tuollasta.
    kannattaa tuollasissa sepityksissä laittaa jotain varmistuksia alle, tai sitten on syytä alkaa lottoamaan ihan oikeasti vaikka parilla kympillä joka ilta... :D ei tuo paha ole, vaan pelottava vaan.
     
  19. Zebe

    Zebe 1st gear

    Hyvin se on pelittäny tähän asti.. Koputetaan nyt kuitenkin puuta ettei tuu heti kehumisen jälkeen aksidenttiä.. :lol: Ja varmistuksena on tapit kyllä ettei se ihan vaijereiden varassa tossa ole.. Eikä ton alle kyllä uskaltaisikaan ilman varmistustappeja mennä.. Yleensä lasken sen ihan tappien varaan jos käytän..
     
  20. kapa

    kapa 3rd gear

    Luulenpa, että on syytäkin... Melko pelottavan näkönen keksintö.
    Omassa tallissa nelipilarinosturi keskikeventimellä ja on hyvin palvellut mun tarpeita.
     

Kerro tästä muillekin!