Mikä autonosturimalli on paras?

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja theloial, 18.3.2012.

  1. 6.2vani

    6.2vani Gearhead

  2. speedy

    speedy Gearhead

    Siinä on jo väni aikas lähellä kattoa :D Anna mulle toi wanhakoppa eskortti,jos kyllästyt siihen 8)
     
  3. 6.2vani

    6.2vani Gearhead

    testasin sopiiko suorana alle seisoskeleen,hyvin sopi.tuohon ekkeriin on aika vaikeeta kyllästyä :rotfl:
     
  4. propelli

    propelli 1st gear

    Onko kellään kokemusta tuosta mallista:http://www.maxjaxusa.com/ Sopii myös matalampaan talliin. Kesällä pitäisi olla 70 neliön talli valmis jossa sisäkorkeus 2.7m (korkeampaa ei sallittu). Tuo ainakin toimisi siellä, Englannissa on lähin jälleenmyyjä.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    parhaasta en tiedä mut itse hommasin tämmöisen ja oon erittäin tyytyväinen ollut,kyllä on helppoa auton laitto entiseen verrattuna,nyt on pari viikkoa 3500 chevy ollu ilmassa.ja aika edullinen kotiin tuotuna.http://www.elekma.com/2-pilarinostin_tlt235sb
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Re:

    Kyllä!
     
  7. CAM67

    CAM67 3rd gear

    Onko hintatietoa?
     
  8. ValiantMan

    ValiantMan 3rd gear

    Millainen vaatimus 2-pilarinosturille on laatan vahvuudessa? Miten estetään kaatuminen, jos kiinnitys tulee vain proppaamalla betoniin? Hintahan noissa miellyttää 4-pilariin verrattuna, mutta ajatus hirvittää yli 2-tonnisesta fullsizesta killumassa 2-pilarin nokassa.
     
  9. speedy

    speedy Gearhead

    Jotkut suosittelee jopa 200mm, 150 riittää mainiosti, mulla on reilu 100 tuplaraudoituksella nosturin paikka, sanovat tietäväisemmät että kestää.
     
  10. propelli

    propelli 1st gear

    Noin 2635€ kotiin toimitettuna veroineen. Tuossa olisi sekin hyvä puoli että kun et tarvitse niin voit tyrkätä seinän viereen talteen, ei vie vähäistä lattiapintaa turhaan. Ja jos ottaa tupla ankkurisetin niin voi laittaa nosturipaikan molemmin puolin tallia.
     
  11. Luulija

    Luulija 3rd gear

    Tänään tuli Kuplavlsun ja parin talvirengassetin painolla koeponnistettua muutaman viikon pätkittäisen touhuilun tuloksena kotitalliin asettunut nelipilarinen 4tn Stenhöj. 8)

    Tallin lattian vahvuuksista ei tietoa mutta raskasta kalustoa tuolla on korjailtu Kekkosen aikaan. Jalkojen alle tekaistiin 10mm plootusta 400x400mm kuormanjakolevyt jotka M16 pulteilla+lyöntiankkureilla lattiassa kiinni.
    Ikivanha laitehan tuo jo on, mutta tuntuu rokkaavan. Aika paljon ylimääräistä harrastamista tuli siitä että on aikanaan purettu aika ronskisti yhteen kasaan, ja esim paineilmaputket oli vaan tylysti katkottu sen kummemmin niitä merkkaamatta. :p

    Vaijerit ja lukkoraudat tarvinnee vielä tarkempaa säätämistä, koska joku kulma lukittuu aina välillä yhtä pykälää alemmaksi kuin muut. Nyt on vedetty silmämääräisesti + pikkuvatupassilla lukkoraudat samaan korkoon ja vaijerit samoin kiritty passin kanssa välillä mittaillen. Kait se joku vesiletkuviritys pitää tehdä, tai pummata jostain pitempi passi että saa tarkemmin?
     
  12. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Misä päin Pirkanmaata? Mulla vois tallityömaalta joutaa kohta vaakituskone lainaan pariks päiväks. Ihan manuaali ristikkomalli, mut toimii :eek:
    Pistä yv:tä jos on Tammpereen suunnalla.....
     
  13. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Paljonko tuossa on max. (läpiäjo)leveys? Meinaan yllättävän kapee monessa 2-pilarissa toi läpiajoleveys.
     
  14. Mutku

    Mutku 3rd gear

    Moi,

    Mun mielestä toi läpiajoleveys on noitten speksien mukaan 2,22 metriä - 2,73 metriä.
    http://www.maxjax.co.uk/specifications.aspx
    Voin olla kyllä väärässäkin, tietysti.
     
  15. osilpi

    osilpi Gearhead

    Ostin kesällä tuollaisen:
    http://www.safia.ch/uploads/media/Datenblatt_Xenia.pdf

    Texo Xenia PSX5 vm 2004. Nostaa 5000kg, ajosillat on 4,8m pitkät ja siltojen välissä 2600kg kevennin (joka lukittuu mekaanisesti). Tuosta piti maksaa 3200€, mutta on varmasti hyvä laite. Ei ole vielä asennettu.
    Tässä nostimessa ei ole mekaanisia lukkoja (=kuluvia osia), vaan 2 hydraulipiiriä varmistaa toisensa.

    Lähdin ostamaan vastaavaa 4000kg mallia vm 2006(jäi muuten vielä myyjän varastoon), mutta myyjän kalustorikosta johtuen mukaan lähtikin 5000kg malli. Tämä iso malli on minulle ehkä turhankin järeä, mutta siltojen lyhentäminen on tarvittaessa helppoa.

    Mielestäni tämä on paras (mutta myös kallein) nostintyyppi sekalaiselle kalustolle. Ei tarvitse miettiä, kestääkö helmat.
    Eikä ole pilareita edessä.

    Lattialtakaan tämä ei vaadi paljoa paksuutta, kun paino jakautuu laajalle alalle.
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    mun mielestä tuo on vähän karvalakki malli,oisit ostanu semmoisen missä on vielä erikseen helma keventimet ja välystesterit.tuolla keventimellä ei oikein saa kerralla autoa ilmaan eikä kovin korkealle.
    tahtoo vaan se hinta pompata aika paljon.
    sitten tuo nelipyöräsuuntaus tuossa ei onnistu kunnolla kuin maassa,ei nouse niin tasaisesti kuin esim 4 pilarinostin.mutta öljyn vaihtoon ja semmoiseen yleis huoltoon ok peli.
    esim nussbaum unilift 3500ntplus semmoisen kun tilaa suuntausvarustuksella niin on hyvä,maksaa vain 18000alv0
     
  17. Dusteriduu

    Dusteriduu 3rd gear

    Tarvitseeko tuollaisen 4-tolppanosturin jalat pultata lattiaan?

    Sellaista tekisi mieli, mutta tallin lattiassa on vesikiertoinen lattialämmitys, eikä tietoa lämmitysputkien sijainnista... :oops:

    Toimisiko joku iso levypala ja sika-liima tms?
     
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    kyllä se pitää pultata. tee siihen isoomat levyt alle jos tarvii ja käytä lämpökameraa kuvaamassa ja merkkaat tussilla lattiaan ne putket.
    voi sitten siitä isommasta levystä pultata mistä pystyy kiinni.
    ite kyllä mittasin ne putket ihan ir lämpömittarilla.
     
  19. Luulija

    Luulija 3rd gear

    Toinen vaihtoehto tietty tehdä joku teräskehikko nosturintolppien välille, ja tolppien yläpäihin myös jotkut tuet joilla sidotaan tolppien etäisyys ja suoruus kohdilleen.

    Mutta pienemmän vaivan, rahan ja riskin tie on touhuta se lattia siihen kuntoon että käy pultata suoraan kiinni.
     
  20. ilkka_83_

    ilkka_83_ 1st gear

    Himottaisi lattiavaapaa malli. Sen vuoksi kun epäilen vähän lattian vahvuutta, antaisi vähän helpotusta tuo ylätanko.
    500ekeä noista joutuu enemmän maksamaan kuin halvoista jossa johdot kulkee lattialla
    Suosituksia?

    kriteerit
    -mielellään matalille autoille
    -tiheässä lukkopaikat ettei ole sellainen jossa on 2-3 paikkaa mihin voit lukita
    -saisi olla edullinen.

    kellään kokemuksia tästä ?
    http://www.nettikone.com/muu-merkki/nht ... ent/834033
     

Kerro tästä muillekin!