Mikä firma mäntsälässä????

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hoge, 7.2.2005.

  1. hoge

    hoge 1st gear

    Mikäs loota firma mäntsälästä löytyy? Ostin vanin muutama viikko sit ja loota oli rempattu pari päivää aikasemmin mäntsälässä ja jo 800km jälkeen rupeaa oksentamaan. Jos jollakulla ois numeroa niin se ois jees. :mad:
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    loota

    En tiedä mäntsälän firmoista mutta jos haluat hyvää palvelua/neuvoja automaattiasioissa ota yhteyttä seuraavaav liikkeeseen. Kauno Koskinen oy hartola puh 03-874870 on meinaan asiallinen firma ainakin mua on autettu myös puhelimen välityksellä ja saanut ostettua joitain erikoisnippeliä.jotka muilla kuuluvat johonkin isoon sarjaan!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lysimox tai jotain? erittäin huonoa palvelua varsinkin, jos takuu jutuista on kyse.
    Luulisin et siitä firmasta on kyse ainakin mäntsälässä.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: loota

    Ja se on viimenen paikka mihin kannattaa kiikuttaa laatikkonsa. Hartolassa ne ei tiedä muuta kun sen tyh miltä rahat vege. Jos oot just myymässä autoassa niin saat sieltä halvan myyntirempan mutta ei mihinkään kovaan käyttöön tai omaks...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisko tämä puoti?

    Lysimox Oy - Mäntsälä
    Puh. 019-5600 300
    Gsm. +358400485588

    http://www.lysimox.fi

    "...huollamme kaikenmerkkiset autot - myös jenkkiautot. Huoltopalvelumme kattaa lisäksi automaattivaihteistot..."
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Korjaamme sähköisesti ohjatut vaihteistot mm. Audi, BMW, Chrysler, Chevrolet, GM Europe ja tietysti muutkin hydraulisesti ohjatut vaihteistot.

    Jaaha...äskeinen on suora lainaus firman sivuilta...Mahtaisko olla että teettävät työt alihankintana eli vaikkapa just Hartolassa Kauno Koskinen Oy:llä. Ja sitten voi laatu olla mitä vaan heikon alapuolelta.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mäntsälän autokorjaajista sen verran, että menipä auto sinne korjattavaksi erinäistenkin vikojen vuoksi. Mekaanisten vikojen korjaus onnistui ilmeisen hyvin, ja osasta niistä oli jopa vaihto-osat nähtävillä, kuten asiaan kuuluukin.

    Samalla kun pirssi meni telakalle, piti vaihdettaman myös tulpat ja öljyt, eli koko paketti samalla kertaa, ettei omat tumput pikeenny.

    Tulppien vaihdossa oli kuitenkin saatu jäämään pari piuhaa irti, yksi myös jakajan päästä ja useampikin oli päästetty pakosarjaan kiinni ja jätetty sinne. Ei käynyt kovin hyvin, mutta se oli helppo korjata itse, kun hokasi mistä on kysymys.

    Ei kyllä käynyt kovin hyvin sittenkään, lähinnä sen takia, että virranjakajan alipaine oli jostain syystä irrotettu ja kytketty takaisin, mutta väärään lähtöön, joka siihen saakka oli ollut kokonaan tulpattuna.

    Tätä kokoonpanoa oli sitten ilmeisestikin "säädetty kohdilleen," mistä oli todistuksena pakokaasumittaukset, joiden mukaan ilmeisesti olisi reputtanut leiman samantein.

    Kukaan ei autoa noudettaessa tiennyt kertoa mitä sille oli tehty, eikä kukaan osannut vastata mihinkään muuhunkaan autoon tai työhön liittyvään kysymykseen. Eikä muuten ollut varsinaisesti halpaa työtä, sillä hinta osattiin kyllä kertoa.

    Nämä edellä mainitut ongelmat sitten selveni seuraavan kerran huollossa toisessa firmassa ja tulivat myös kuntoon ja onpa pakokaasutestikin vähän iloisempaa luettavaa taas.

    Niin että mitäs tästä? No, olipahan eräs kokemus josta ei jäänyt ihan täysin hyvää makua, liekö sitten yksittäistapaus vai mistä oli tuolloin kyse.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä en oikeen ymmärrä tota, että miten joku voi korjata automaattilootan huonosti? Kai siihen remppasarjan ja uusien osien asennukseen sitten jotain meedion kykyjä tarvitaan jotta ne toimii.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niiiiinpä...Luulis jatkuvasti autojen kanssa roplaavien tietävän että noita automaatteja on aina kunnostettu vähän niin ja näin. Lähinnä on kiinni huolellisuudesta ja laadukkaista osista. Ja kas kummaa niistä kertyy hintaa ja halvalla tekijät saa markkinaosuutta. Ja tekevät paskaa. Ja useimmiten työn laatu on se merkittävin osa. Hyvään työhön nimittäin kuuluu hyvät osat ja huolellisuus. Eli se homma on muutakin kun shift kitin laittamista. Eikä sitäkään kaikki pellet osaa!
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä se mun mielestä on enempi asiakkaan kun tekijän vika jos pitää saada ilmatteeks ja sitten valittaa lopputuloksesta. Sitähän sai mitä osti. Ja ylipäätään, mitä maksaa master kit tollaseen tyypilliseen lootaan? Sata euroa, vai kaks? Siinä suunnilleen kaikki kuluvat osat tulee mukana. Loppu ei oo kun muutaman välyksen säätämistä eri paksusilla lukkorenkailla, pesua ja väsäämistä. Meinaan, ite ainakain suosisin kaiken laittaminen uusiksi siinä vaiheessa kun enenmpi ajetun lootan joutuu vian takia irrottamaan.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mopeman osui naulankantaan. Jos otetaan esim TH350 ja korjataan se niinkuin kuuluu. Korjaussarja, panta, helat ja ehkä pumpunrattaat = n. 200egee. Tästä on helppo laskea: jos joku myy "peruskorjatun" askin 250 egeen niin onko nuo kaikki osat vaihdettu. Ei varmaan riitä tuo 50,- firmalle katteineen veroineen ym kuluineen.
    Kyllä ne on silloin "korjattu" purkamalla sen verran että nähdään onko mitään isompaa vikaa.Korjataan ne ja sen jälkeen hölmöltä rahat veks. Eli
    50,- osiin ja 200,- firmalle. Kauppa se on joka kannattaa.
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei ainakkaan ennen ollut näin. Laatikkopuolella hääräsi eräs erittäin tunnettu harrastaja joka on ihan kilpa-autojenkin laatikot osannut tehdä. Ja jonka tekemät laatikot on mulla kestänyt aina hyvin. Mut siis tän hetken tilannetta en tiedä.
     
  13. hoge

    hoge 1st gear

    Selvis nyt että olis tmi sami joronen joka ois lootan tehny.Eikös tuo ollu kanssa joskus kiihdytys hommissa mukana, esim. niinkuin Husson jaska. Sori simohan se oli eikä sami.
     
  14. kinde

    kinde Gearhead

    veikkaisin kuitenkin Tmi Simo Joronen.
     
  15. hoge

    hoge 1st gear

    Onko kellään kokemuksia jorosen työstä/takuista? Ukkoa ei saa näköjään kiinni meinaa millään. :mad:
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just tuossa ylempänä kirjoittelin.... ja sen yhden takuuhomman mitä tiedän kävi asiakkaan luona tekemässä eli toimi.
     
  17. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Mulla on ainakin kestäny mäntsälän miehen tekemä TH700R4 ihan hyvin kunnon löylytystä tai sitten kevyt perä antaa vaa anteeksi. Ei oo vielä oksentanu vaikka koko kesän sai tennaria ja kaikki sanoi ettei boksi voi kestää..kyllä kesti. itse voin ainakin suositella.
     
  18. hoge

    hoge 1st gear

    Hyvä juttu, kunhan saa ukon kiinni niin varmaan homma selviää.
     
  19. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Selvennetään vielä että mäntsälän mies = Simo siis.
     
  20. hoge

    hoge 1st gear

    Selvennetään vaan :) . On vaan niin helvetin huonoja kokemuksia itsellä ja lähipiirillä noista loota pajoista esim. powermatic. Oikeestaan ainoa paikka mistä on tullu ehjiä lootia on ollu hussolta, vaikka moni sanoo että tyly ja tyyris niin kyllä se asiansa osaa.
     

Kerro tästä muillekin!