Mikä firma mäntsälässä????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hoge, 7.2.2005.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oletkos katsonut missä vaiheessa öljy menee jäähdyttimelle: ennen vai jälkeen suodattimen????
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Öljy menee jäähdyttimelle mopseissa suodattimen jälkeen turbiinin kautta. Mutta paluun jälkeenhän se joutuu menee suodattimen kautta päästäkseen uudestaan kiertoon. ei tuosta putsaamisesta varmaan ainakaan haitta ois, mutta kuten sanottu, ite en oo noita putsannut. Laiska ku on; ei oo turbiineissa edes proppua.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öljy menee turbiinista jäähylle ja sieltä sitten voitelukiertoon ja joissain 40+vuotta vanhoissa toosissa paluu menee suoraan ö-pohjaan. Poiketen moottorin suodattimesta niin lootassa kaikki "imetty" öljy menee suodattimen läpi!

    Sen lootan voi tosiaan laittaa tuhannella väärällä tavalla paikalleen, mutta korjaaja siitä ekaksi syyt saa. Sitten joskus kun väärä asennus on todettu ja todistettu, niin ei niitä paskahuhuja sitten enää välitetä eikä pystytä korjaamaan!

    Onpa niitä autoja lähtenyt nosturilta väärään suuntaankin kun masentaja on tällännyt vaihdevivut väärinpäin. Joskus jopa niin että asiakas on seissyt vieressä :lol: .
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    alkuperäiseen aiheeseen palatakseni kannattaa muistaa pitää erillään ajatuksissaan Sulopuiston murskaamo (lysimox) ja Jorosen hommat
    useamman laatikon Jorosella korjauttaneeena voin sanoa että saa mitä tilaa. Jos haluu hyvän sen saa mutta saa myös välttävän korjauksen että pääsee hetken eteenpäin ja jopa taaksekkin, onko välttävässä korjauksessa järkee se on jokaisen oma asia en ota siihen kantaa
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rehellistä...vaikkei viisasta
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin...viikon hommaa ei saa tuntiin mahtumaan vaikka kuinka yrittäis. Ei mun tekemiset yleensäkään viisaudellaan loista, mutta aina kantsii miettiä kuitenkin sitäkin, että missä vaiheessa on viisasta käyttää vielä enemmän aikaa ja missä vaiheessa sitä on käytetty riittävästi. Noi mun lootat on kuitenkin toimineet ja tarkotuksena on ollut myös ajella, eikä vaan tehdä. Etenkin firmassa missä juoksee joku 40 euron tuntivelotus, toi oikee ajankäyttö johonkin hommaan on asiakkaan kannaltakin ihan mielenkiintoista. Jos viiden tunnin työllä olis saanut homman hoidettua, niin tuliko siitä 15 tunnin käytöllä paljokin parempi? Vaikeita juttuja.
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    En nyt arvostele kenenkään tekemisiä ja ostoja.
    Mutta myytiinkö tämä väino takuu laatikolla(myyjän takuu)vai kehuiko myyjä et se on Jorosen tekemä ja siinä on Jorosen takuu.Anteeksi vaan mut olen saanut sen käsityksen et täs lyödään nyt Jorosta vähän liikaa.
    Sen mitä minä tiedän Simon tekemistä laatikoista niin on OK eipä siellä noi kiihdytysporukka laatikoitaan teettäis jos ne paskaa olis PISTE...UGH...
     
  8. hoge

    hoge 1st gear

    Ketään en oo lyöny.On menny vaan ehkä "vähän" off-topic.Eli nyt odotellaan sitä et sais jorosen kiinni. Kunhan kysyin että ketä mäntsälässä tekee niitä kun autoliike ei mukamas muistanu nimeä. Ei tässä mitään onhan mulla paperilla kirjallinen takuu autoliikkeestä joten kyllä ne sen joutuu hoitaan tavalla tai toisella. Mutta kokemuksia mulla ei jorosesta oo ja itse sain ketjun alkupäästä hyvän kuvan toiminnasta. Niin ja lisätäkseni noi perkeleen autojopparit on kaiken pahan alku niitten ongelmahan se on. Hyviä kokemuksia joppareista ei oo joten pyysin kirjallisen takuun laatikosta kun ei tosiaan tiesetty edes firman nimeä :odroll: .
     
  9. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    On hiukan kommentoitava Kauno Koskinen- firman toimintaa. Itse sain sieltä Erittäin hyvän palvelun, pilkuntarkan kirjallisen selostuksen tehdystä remontista, yksityiskohtaiset kirjalliset ohjeet vaihteiston asentamiseen ym. Laatikko oli TH-200 4R ja se kyllä kesti sudittaa mielinmäärin.
    Syy tähän peruskorjaukseen oli aiemmin samana kesänä Mäntsälässä tehty remontti. Muistettava kuitenkin on, että kaikilla, jotka paljon tekee sattuu hyviä ja huonoja päiviä.
     
  10. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kirjoitit firman nimen mutta sitten paikkakunta ET kuka Mäntsälässä teki ja mitä.Olisi ihan kiva jos jotakin sanottavaa on niin kirjoittaa siihen nimen.Tiedän Mäntsälässä 4kpl laatikon tekijöitä.
     
  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Mäkin tiedän 3 kpl laatikonkorjaajia Mäntsälässä ja on siellä useampi amerikanautokorjaamokin...
     
  12. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    No voi herranjestas, viittasin tuolla loppulauseella siihen, että kaikille sattuu kömmähdyksiä, joten en katsonut tarpeelliseksi mustamaalata Sulopuiston korjaamoa, jossa laatikon korjasi Simo. Halusin vain oikaista selvästi väärää infoa koskien Koskisen pajaa. Tyytyväinen???
     
  13. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Ei siinä ole mitään herranjestaksia vaan kirjoitaa suoraan niin tulee asia selväksi.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Noita kirjallisia ohjeita on saanut muutkin ja joskus jo niistä saa hyvät naurut ! Pajan taito on seliseli-luokkaa eikä se kirjallisista "ohjeista" välttämättä parane kun sisuskalut on persillään
     
  15. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Itse olin kuitenkin tosi tyytyväinen.
     
  16. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Meillä jokaisella on varmasti oma mielipide korjaamoista.Tärkeintä on et kertoo omakohtaisen kokemuksensa ja vielä korjaamon nimen niin jää luulot vähemmälle,eikä sivulliset kärsi.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olet sitten jo toinen tyytyväinen ja onnittelut jos laatikkosi kestää sen normaalit muutama satatuhatta kilometriä...
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kestäähän se jos se ei hajoa. Nää jutut kuinka joku lootakorjaaja on ihan skeida on mukavia kun ne suorastaan pursuaa omakohtaista kokemusta ja analyysiä siitä mikä meni pieleen ja oli tehty väärin.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mun kohdalla meni pieleen ja lujaa. Sisuskaluiksi oli laitettu halvimmat heepelit ja kitkalevyiksi vanhat jo hieman ruskehtavat. Kaiken kruunasi takaisin laatikoon laitettu täysin valmis öljypumppu. Ihan lopullinen niitti tuli kun laatikko sittenkesti 1000 km siistiä ajoa. Sitten olikin silppua jo laakerit täys. Kyllä sitä laatikkoa sitten naureskelija useampikin harrastaja. Oli senverta pieleen kasattu. Varsinkin kun toimeksiantona oli myös vahvistus. Musta väärin meni ainakin se että laitettiin laatikkoon peruspalikat ja vanhat osat vaikka olis pitänyt laittaa uudet ja laadukkaat palikat. Hintakaan ei ollut "vahvistuksesta" johtuen peruskunnostuksen hinta. Ja kommentit reklamaatiosta olis tarvinnu saada nauhalle...
    Mutta lienee kyseisen skeidan tekijät monella nimimerkillä kirjautuneet tähän palstalle koskapa puolustajia löytyy ja aina joku neuvoo hyvälle pajalle ?
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tämä mokien listaaminen kai on oleellinen osa tällaista keskustelua, eli että kerrotaan muillekin missä on mennyt pieleen, niin tietävät ne muutkin sitten, mitä voi tapahtua ja miten voi toimia, vaikkei vuosien kokemusta harrastuksesta olekaan.

    Ja niinhän se on, että kun vahinko on jo tapahtunut, sen analysointi on aika helppoa, ei siitäkään mihinkään pääse. Kaipa näitä nyt sitten tapahtunut on, kun kerran tilitystä riittää näinkin runsaasti.
     

Kerro tästä muillekin!