Mikä firma mäntsälässä????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hoge, 7.2.2005.

  1. harmi

    harmi Gearhead

    en oo puolustelemassa kenenkään tekemisiä sen koommin mutta jos vuosia tekee laatikoita tai ihan mitä muuta tahansa ni tuleehan jokaiselle joskus mokia mutta kukaan ei kerro onnistumisista

    itellä käyny 2 dynaflowta simolla ja hyvä on tullu ja ei oo moittimista pällin touhuístakaan.

    Koskisesta ei oo kokemusta mutta ei sielläkään pelkkää sontaa voi tulla kerta putka on vielä pystyssä ja toiminut ties kuinka kauan
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaipa firma hyötyy hölmöistä jotka ei edes varoitusta huoli. Kyllä mun korviin on kantautunut aika monta moottori/laatikko probleemaa. Aika tylysti sieltä aikoinaan kommentoitiin kun ajattelin tota dieselöintiä ja erehdyin kyseleen vissiin liian tarkasti noista jutuista...
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ihan vaan selvyydeksi, ni mulla ei oo mitään tekemistä Koskisen tai muidenkaan pajojen kanssa, teen omat juttuni itse ja "kannan niistä täyden vastuun". On ihan tunnettua, että kun on saanut huonoks kokemaansa palvelua, se tuodaan helposti julki. Kun saa riittävää palvelua, sitä ei noteerata. Ja kun saa todella hyvää palvelua se noteerataan ehkä noin sata kertaa huonommin kun huono palvelu. Mä vaan oon nähnyt liikaa noita kollektiivihuonouksia, kuuluu ikäänkuin jotenkin asiaan, että jotain pidetään huonona ja jos et niin tee, niin täytyy olla jollain lailla vajaaälynen. Toi Koskisen lootapulju kuuluu siihen osastoon. Koskaan en oo kuitenkaan aiemmin nähnyt mitään kertomusta näiltä haukkujilta mitä on tehty väärin. Hajoamisia sattuu joskus vaikka kaikki tekis oikeinkin, alle sadalla kilometrillä saa lootan tarvittaessa aivan uskomattoman kulahtaneeseen kuntoon. Jos lähtökohdaks ottaa sen, että kaikki laitetaan uutta, niin saattaa olla hinnat sitä luokkaa, ettei asiakkaita oo ruuhkaks asti. Tietysti jos ollaan tehty eri lailla kun mitä on sovittu, niin sitä mä pitäisin jonkinlaisena petoksena josta luulis seuraavan sitten ihan virallisiakin seuraamuksia. Sen sijaan jos ei mitää sovita, niin paha kai on vähän vaatiakin. Eli lähtökohdaks vois ottaa kirjallisten sopimusten tekemisen aina ja kaikkien kanssa joilla hommia teettää, sitten olis jälkikäteen kivempi setviä mitä on tehty tai jätetty tekemättä.
     
  4. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Nyt kai kannattaisi ensin vieraiden ja nimettömien keksiä edes joku nimimerkki ja alkaa sitten päivittelemään ketä on milläkin nimimerkillä kirjautunut ja miksi. Miksi aloittaa joku aihe tai osallistua siihen, jos kelpuuttaa vain tietynlaiset kokemukset oikeina vastauksina. Omalla kohdallani hommasin tietysti jemnkeistä Art Carrin masterkitin ja useampilapaisen pumpun, koska tuollaisia on vaikea täältä saada ja varmasti maksaisi ihan eri hintoja. Sitten lähetin laatikon ja pyysin tekemään siitä tietynlaisen ja sellainen tuli. Ei minkään laatikon kuulu kestää satoja tuhansia jatkuvaa raippaa, eikä monellakaan viritetyllä harrastevessalla sellaisia määriä ajetakaan. Olinpa kuitenkin tyytyväinen ja sillä hyvä.
    Varmasti kyse oli myös siitä, että olin budjetoinut ensin osiin ja sitten työhön tarpeeksi varoja, niin homma onnistui. Keskustelussa mainittu Husso oli aiemmin tehnyt saman laatikon ja se toimi myöskin kuin ajatus useita vuosia. Eli varmasti työn laatu on hänellä korkea. Auto oli jonkinverran piristetty Buick Grand National.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä toi kirjallinen sopiminen on ihan jees mutta jos jonkun vaihteistopajan kanssa joutuu sellaisen tekemään niin kyllä on luottamus niin niukka että kannattaako niin huonomaineisen porukan kanssa lähteä asioille. Ja todellakin, kunnolla laitettu laatikko maksaa maltaita. Ja jos siihen ei ole varaa niin siirrytään sitten ooppel-osastoon sillä noi paskasti värkätyt laatikot lienee number one syy miksi ihmiset pelkää jenkkiautoja.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sen kirjallisen sopimuksen tekemättä jättäminen ei ole mikään luottamuksen osoitus, vaan sulaa typeryyttä. Tosin, kunkin omia rahojahan nuo ovat. Toi on nähty niin tuhanteen kertaan pajasta riippumatta; jos olis ollut kirjallinen sopimus niin ei tarvitsisi polttaa ruutia turhaan sitten myöhemmin käsitysvirheistä ynnä muista. Se on sekä tekijän, että teettäjän oikeusturvan kannalta ehdottoman hyvä juttu. Jos ei paja sellaista suostu tekemään kun kokee sen luottamuksen puutteeksi, niin viimeistään silloin kantsii vaihtaa osoitetta.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tollasta vois yrittää vaikka Koskisella. Nimmari paperiin missä takaavat työn laadun ja osien laadun eli antavat takuun laatikolle esim x kilometriä tai x vuotta...Taitais renmppa jäädä tekemättä...
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jäis varmasti, kuten muiltakin. Mutta jos saa edes selvityksen mitä sille tehdään ja millä osilla ja hinnalla, niin sekin riittää. Eli sellanen kustannusarvio mikä pitäis tehdä joka pajalla ja josta sitten on varaa poiketa x-prosentin verran.
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, no tuollaisen laatikon saa hajalle ilman, että ajaa metriäkään. Yleensä ne on näitä säästäjiä, jotka irrottaa lootan itse ja vie pajalle ja korjattuna sitten asentaa takaisin. Mutta ei aina muista kaikkia ohjeita loppuun asti. Kerran vaan erään laatikkokorjaajan luona oli vihainen asiakas, kun laatikko oli palanut ennenkuin auto liikahti yhtään. Vaati kovasti uutta laatikkoa ja syytti tekijää. Todellinen syy oli kuitenkin se, että kyseinen asiakas oli itse asentanut laatikon takaisin paikalleen ja remontin jälkeen laatikko oli täysin tyhjä öljystä. Oli saanut ohjeet miten ne öljyt lisätään mutta jostain syystä ei noudattanut vaan oli lykännyt kaikki 12litraa kerralla sisään (miten lie mennyt) ja sitten ajamaan. No mitään ei tapahdu-> lisää kaasua ->turbiini saa sen verran öljyä että alkaa pyörimään mutta kaikissa paikoissa ei vielä ole öljyä...

    Eikö ollut hienosti selitetty. Nyt varmaan huomasitte, että en ole laatikkoasentaja :D
    No tuosta on monta vuotta enkä muista miten se selitys tarkasti meni mutta eiköhän näiden kanssa puuhanneet ymmärrä mistä on kyse.

    Pitää varmaan ruveta perehtymään noiden lootien toimintaan, niin voi värkätä itse sellaisen kun tarvitsee. Muille en kyllä ihan heti viitsi tehdä :rotfl:
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Juu Toyopetteri ainakin dynaflown saa tollai rikki. Öljytilavuus tosin 22litraa, mutta motti pitää kahden litran jälkeen saada käyntiin ja jatkaa öljyn lisäämistä koneen käydessä. Omasta mielestäni sitä voi nopeuttaa kun kaveri käy vaihdekepillä samalla vaihteita läpi. Muuten jos dynaan kaataa öljyä kun motti ei käy, se tulee ylivuotoputkesta lattialle ja sit kun luulet että nyt on öljyt sisällä ja päräytät käymään tulee loputkin ulos vaaleapunaisena vaahtona.. Yleensä nämä tee-se-itse-mokat oppii kerrasta.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Miksi veit lootan toiseen paikkaan? eikö sitä enää haluttu ottaa tai et ite halunnut viedä samaan paikkaan? Tosta sun kertomuksesta voi ymmärtää kaikki aivan väärin!! ja olisit edes voinut kertoa mikä siellä mäntsälässä tehdyssä remontissa oli mennyt pieleen. Pitikö sen kestää tota polkemista sen ekan rempan jälkeen vai vahvistettiinko se vasta "toisessa" paikassa?


    Ja Rebel se on vähän eri jos on teinitsejasäästinmiehenä tällänny lootaan 22L öljyä kun sen todellinen tilavuus :odroll: .
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Paljon on 58 Buickin laatikon öljytilavuus???????????+
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun kirjassa lukee että kun ö-pohja ja turbiini on tyhjennetty niin ekaks 3 quarts ja sitten tulta koneeseen ja 5½ quarterii lisää ja sitten tsekataan käynnissä kuumana pinta kohilleen. Ja öljyksi suositellaan good grade of tomatic fluids?

    Jos sulla on sama loota kuin viime kesänä siis! Jos taas olet vaihtanu hylsyys Flight Pitch Triple Turbine lootan, niin siihen menee taas 24 pinttiä saman operaation jälkeen.

    Ja herra viisastelijalle, tarkistin lukemani pari kertaa!
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Peace man! En rupee viisastelee. Sama loota on. Ja mokasin asennuksessa. :oops: Mun kirjoissa ja kansissa lukee 12quarts. :oops: Mutta ku se vouti takastefasta kardaaniputken päyteen ja peräänkin niin kyllähän sinne meni. Ja vuoti kanssa.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En kyllä sillä viisastelijalla sua tarkoittanut!!
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Linjapaineitten kyttäys, luistavat turbiinit, lootat, väärät stall speedit, korkeat maantiekierrokset, suodattimien, lauhduttimien ja öljyjen kanssa läträäminen jne. ei enää houkuttele. Seuraava loota on manuaali. 8) Sen vois opetella korjaamaan ite niin voi kattella peiliin jos jotain tulee.
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mikäs siinä jos kytkin showsta tykkää. Manuaalit olis kyllä muuten jees, mutta hyvät kestävät on kalliita ja vaatii tuekseen enempi sitten sekä muulta autolta, perältä jne. Ja edelleen jää se kytkin...siinä missä 700 heppaa sietävän lootan saa alle 500 eurolla tehtyä + turbiini, niin vastaavan sietävään manualliin menee vähntään kolminkertaisesti.
     
  18. hoge

    hoge 1st gear

    ja alkuperäiseen asiaan palatakseni ei voi sanoa muuta kuin että joronen on erittäin asiallinen ukko. Sais moni firma ottaa takuuhommista mallia. ....että sillai . Josko tää topicci sais nyt onnellisen lopun. :lol:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ihan vielä, sen verran joudun kyllä kommentoimaan että esim. Koskinen tekee paljon yhteistyötä Simon kanssa. Onko se hyvä vai ei niin siihen en ota kantaa. Oma th700 meni just Simolle rempattavaksi ja kovin tyytyväinen olen ollut aiemminkin.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se sitten on varmaan tosihyvä kun se tekee yhteistyötä koskisen kanssa ! Mä en kyllä sellaisen yhteistyön varaan laskis. Eihän ne osaa edes perusjuttuja...
     

Kerro tästä muillekin!