Mikä ihmeen holley?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GARAGE_INC, 7.12.2009.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Eli hiukan mysteeri on tällainen holley kaasari. On 4 kurkkuinen ja bensaterminaalit tavallaan kammioiden päällä, ei päädyissä V muotoisina.
    Numerot ryyppytornissa on r84021 ja se alla lukee 2742.

    kammiot eivät purkaudu sivuille vaan tässä kaasarissa kansi irtoaa päältä.

    Ja se on mielenkiintoista että kun nettiä tutkin niin vaikuttain ihan tuplapumppu kaasarilta mutta kun tässä on alipainekello kuitenkin toisio läpille kaasarin kyljessä? eli olis vakuumi.
    Eikös näissä pitäis kulkea tehtaan asentama kiinteä bensalinja kammiosta toiseen , jos on vacuumi? Tässä ei ole.

    on ilmeisesti 650 tms.750 on samannäköinen joten..? Kuvaa en saa , mutta ainakin saman näköinen on:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOLLEY-6 ... ccessories
     
  2. Marine ?

    Miullakin tuollainen hyllyssä , isolohkon päältä joskus raapaisin pois , kansi kiinni vielä torx-ruuveilla... Kiillotettu ja tosiaan tuota kantta lukuunottamatta näyttää normi holleyltä.
     
  3. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi oli holleyn show & go malli joka tuli markkinoille jossain 90-luvun vaihteessa. 4010 on square bore malli ja 4011 toi spread bore, oli saatavilla sekä vacuumina, että tuplapumppuna. Eikä oo kohokammioiden yhdysputkea. Toi oli alumiinirunkoinen tosiaan irrotettavalla kannella eikä päädyillä. Kaikki säätöosat ja power valvet , kiihdytyspumput jne on samaa, mut jotenkin muistelisin, et kiihdytyspumpun suuttimet ei. Ihan kelpo kaasari, jonkinasteisena hankaluutena ehkä noi suoraan sivulle lähtevät bensalähdöt jotka voi aiheuttaa jotain temppuilua ilmanputsarien kanssa. Banjopultein toteutettu putkisto on tohon yks ratkaisumahdollisuus.
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo mulla onkin tuollaiset lähdöt tuossa jolla tuosta ongelmasta pääsee.. Tuotahan saattas jonkun perusrempan jälkeen koittaa käyttääkkin, jos vain saa tuon pikkulohkon koskaan nippuun..
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ja kyllä, juuri tollainen torkseleilla koottu kikkare.
     

Kerro tästä muillekin!