Mikä jakaja 454+muncie 21

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jiitee66, 7.4.2017.

  1. jiitee66

    jiitee66 Gearhead

    Tietoa kaivataan.Kone on pikkasen piristetty 454 ja lootana muncie 21.Ongelmana on pienillä kierroksilla ajettaessa (alle 2000 rpm)rynkyttää niin pirusti.Rynkytys pieneni kun laitettiin jakajan limppuihin palat jotta tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ei oo ennakkoa.Mutta kun nyt kone ei ota kierroksia vaikka kuinka säätää.Ja pari hei jakajan moduulia menny paskaksi (jo ennen palojen laittoa).Oisko kellään vinkkejä...msd jakaja???....vai pitääkö kova loota heivata pois?Se vaihtoehto tuntuis vähän ku veis äijän kuohittavaksi.Tietoa/vinkkejä KIITOS.T.RUSTHBROTHERS
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Niin, sä rajotit sitä ennakon säätöä niin että kierroksilla (3000-4000rpm) kun se maksimi ennakko on sen 35, mutta nyt tyhjäkäynnilla paljon suurempi, jotain yli kymmenen. Silla mottihan käy tasasemmin mitä enemmän on ennakkoa.
    Ja siitä x-racerista on taas sippaamassa joku jo tuon rötäämisen takia, ja myöskin senkin takia, et tänää lämmetessään se kuoli ihan laakista ja hetken venailun jälkeen heräs taas vähäks aikaan eloon.
    Se teidän ajotuslamppukin on aika anaalista.. Pidä lampun säätö siinä nollassa ja kato tyhjäkäynti ennakko siitä mihin se tussilla merkattu kaksoisviiva sojottaa siinä lohkon kylessä olevaan asteikkoon, jotain yli kymmenen se nyt oli. Tai lähinnä säädät sen sytkän niin että sinne damperiin kun on piirretty se yks viiva, niin sen pitää olla siinä lohkon asteikossa olevan viivan kanssa samassa niillä 3000-4000 kierroksella, eli täysillä mitä sieltä ei enempää ennakkoa tuu. Lohkossa nollamerkki ja damperissa 35astetta..

    Jatkakaa muut, tiedän joo tapauksen, mut mä noista mitää ymmärrä...
     
    Muokattu: 7.4.2017
    xarper ja Herje tykkäävät tästä.
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vikahan oli helppo eli
    X-racer. :poff:
     
    xarper tykkää tästä.
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Älä nyt ainakaan "ainoaa oikeaa" vaihdelaatikkoa muncieta heivaa. Syy lienee huonoissa/väärissä tulpanjohdoissa tai viimeisiään vetelevässä puolassa?

    Mulla oli sama ongelma, jotka poistui, kun vaihdoin laadukkaisiin tulpanjohtoihin, joidenkin vitun retromallien tilalle.

    Ei omia kokemuksia, mutta en koskaan ole kuullut esson baarissa, ja muuallakaan niin paljon negatiivista, kuin msd boxeista yms höpövirikamoista.

    Alkuperäinen kunnossa oleva HEI jakaja tai MoParin vastaava? tai vanha kärkijakaja toimii paljon luotettavammin kuin nämä pikkulasten kiinassa kasatut osat, ja piirtää yhtä pitkää mustia viivoja kadun pintaan. Niin kauan kuin operoidaan koneen alkuperäisillää kierrosnopeuksilla. +6000rpm ukot on erikseen....
     
    Muokattu: 7.4.2017
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Perusasiat pitää tietysti ensin olla kunnossa sytytystulppia myöten.

    Onko alipaine säädin käytössä tai oletko kokeillu ilman sitä, ennakon suuruus on usein syynä siihen rynkyttämiseen.
    Vaikka kone kävisikin tyhjää paremmin reilulla ennakolla, niin ajotilanteessa asia voi olla juuri päinvastoin.
    Myös laiha seos ongelma-alueella voi saada aikaan ontumista joka manuaalin kanssa pyrkii muuttumaan rynkytykseksi.
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ne olivat siihe juuri vahtanu tulpat ja johot.
    Viime syksynä mä kävin kokeilee tota vehettä ilman, sekä alipainesäätimen kanssa. Ei ollut juurikaan vaikutusta.
    Seokset tosta on katottu pariinkin kertaan. Ensin santalalla pelkkä motti ja sitte auton kanssa BBmotorssilla. Niistä ei mulla oo sen tarkempaa infoo.
    Ja eiks se oo sitä voiman tuntua, kun motti käy huonosti, ei se mun mielestä niin kovin pahasti rynkyttäny, vai meneeks tollai alle 500hp letukka vielä ihan sukkasiltaa?
    Koneen speksithän on ihan arvotus, koska se on amerikan joen tekemä. Omistajalla on kyllä paperille kirjotettu mitä sen pitäis sisältää, mut esim. mainitaan portatut kannet, niin pakokanavat on ainakin ihan valuröpölöiset vielä..
     
  7. 3964

    3964 3rd gear

    Nokkahan se herkästi tuota aiheuttaa jos on vähänkin enemmän ränttä tänttää.

    Sitä voi yrittää korjata pienentämällä ennakkoa ja/tai paksuntamalla seosta ongelma alueella.
    Tai laittamalla oikean imusarjan ITB.

    Ei missään nimessä vaihdeta mitään öljynvatkainta sinne.
     
  8. mika.p

    mika.p Gearhead

    Mulla oli kans samankaltaisia ongelmia sbc 383+m21 ensin kiinan billetti HEI ja ennakot heitteli miten sattui eikä tuntunut saavan kohilleen ja osaamaton kun olen niin en tuota HEI jakajaa saanut toimimaan. Laitoin msd billetti jakajan (85551) ja msd digital 6+ boksin sekä näihin sopivan puolan, niin muuttui selvästi paremmaksi ja sai rikastaa seostakin ilman tulppien mustumista/nopeaa kuolemaa ja rynkytys oli melkein tipotiessään. Vieläkin tuo hieman piti sellaista vapinaa tasakaasulla mutta taitaa olla jonkin verran tuo ränttätänttä nokka syyllinen tuohon.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei nyt liity yhtään asiaan mutta lähteekö tollanen paketti hyvin pelkällä kytkimellä vai pitääkö antaa kaasua? Paikaltaan siis eli stumppaako.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ainakin mun ex auton kevyesti viritetty 454+muncie lähti liikkeelle pintakaasulla vaikka kolmosvaihteella ilman nikottelua.
    Joku vääntönokka siinä oli. Ei mikään raketti kuitenkaan. Varttimaili meni 13.4/180kmh, tavallisilla bfg radial - renkailla.
    Oli hyvin säädöissään se kone. Ikinä ollut missään niin hyvin toimivaa konetta.
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!