Mikä meni vikaan imusarjan tiivisteen asennuksessa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rottelo1984, 16.7.2015.

  1. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Noniin!

    Vaihdoin imarin tiivisteen 318 mopariin, tyhjäkäyti huononi, ei jaksa käydä vaihde päällä ja rupesi savuttamaan? Vissiin tuli imuvuoto nostin laakson puolelta. Uudet tiivisteet oli paksummat kuin entiset ja imuportit oli reilusti isommat kuin kansissa olevat reijät? Paketissa kyllä luki 318 4bbl 340 360.

    Olisiko pitänyt ottaa kuitenkin 273/318 tiivisteet. Tiivisteet tilasin uspartsilta ja sieltä nuo laittoivat kun kerroin että moottorissa on edelin rpm aircap imari. Vaikuttaako tuohon vuotoon nyt nuo liian isot kanavien reijät. vai menikö asennus vaan vituilleen.
     
  2. pesälä

    pesälä 2nd gear

    laitoitko ne päätytiivistepalat? ettei nostata imusarjaa liian ylös.
     
  3. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    En laittanu. Näytti että ois tullu liian korkeelle. Imaria asentaessa kasoin viel että pultin reijät olivat kohdallaan.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä oon sössinyt 360 tiivisteiden kanssa joskus vastaavalla tavalla. Tosin ehdin vaihtaa tehdasuuden cratemoottorin nokalle (ei huono) ja vasta purkaessani savuttajan totesin että toisen puolen tiiviste ei pitänyt alareunasta. Ja oli oikeankokoiset tiivisteet ko kansiin ja Performeriin ja kaikki osat koneistamattomia. Joskus käy noinkin.
     
  5. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Noh eikai se auta kun purkaa uudelleen. Kumpikohan ois tiivisteenä parempi. vakio peltinen vai sit nuo paksummat mitäliemateriaalia olevat
     
  6. SBM

    SBM 2nd gear

    Mikäliemateriaali on hyvä. Ja kun laittaa tiivisteitä, niin muutama tiivisteliima "täppä" sinne tänne kannen ja tiivisteen väliin että itse tiivisteet pysyvät hyvin paikallaan kun imusarja lasketaan paikoilleen ja hyvä muistaa liimata ne kulmat huolellisesti.
     
  7. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Että ei lutratakko koko tiivistettä liiman kanssa? vesikanavat nyt kannattaa varmaan liimata ympäriinsä.
     
  8. SBM

    SBM 2nd gear

    Vesikanavien ympärille voi tosiaan laittaa,mutta ei niitä koko tiivisteitä tartte liimata.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Mä laitoin felpro niihin uriin liimat ku vaihoin just eukon parisienneen imusarjan tiivisteet imuvuodon takia (305), eikös ne liimat niihin uriin kuulu noissa jos en väärin muista?

    Ja varmuudeks pistin imukanavien ympärille liimat jos jostain syystä on imari vähän kiero tai jotain, tuntu olevan heikosti keskeltä kiinni tosin ei pultitkaan kovin tiukalla olleet.

    Ei vuoda nyt ainaskaan mihinkään.
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

    Minkänlaista tiivisteliimaa imusarjan tiivisteeseen kannattais laittaa? Mersun M117 moottoriin suositellaan siksi että on herkässä alkaa vuotaa siitä vesikanavan läheltä. Wanhan liiton mies suositteli sellaista wanhan liiton siveltävää tiivisteliimaa mitä itsekin 80-luvulla käytin, mutta mistä sitä saa?

    Kolmenväristä (moottori)silikonipohjaista on ainakin Puuilossa pienissä tuubeissa, ei tarvis sitä isoa patruunaa ostaa?
     
  11. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Fixukselta ostin viimeeks sitä,missä on suti korkissa.Toikansuontieltä.
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Permatexin right stuff on nimensä veroista noihin paikkoihin. Ohut kerros kanavien ympärille,turha sitä on läträtä koko tiivisteen alueelta.
     
  13. karra

    karra Double Gearhead

  14. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Näppäsin joutessaan imusarjan uudelleen irti ja näyttäs siltä että 2 ja 4 tiivistys ontui. vaikka oli liima välissä. muitten kanavien kohdalla oli painaumajäljet ympäriinsä muuta näitten kahden kanavan painauma oli tavallaan yli.

    Mites sitten uudet tiivisteet, otanko piemennilla kanava ikkunoilla ( ovat kansiin passelimmat) vai isommilla ( imarin kanaviin sopivat)?
     

Kerro tästä muillekin!