mikä mötikkä öldsin imukannen takapäässä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylähullu_maalta, 9.1.2008.

  1. elikkäs tuossa buickissa joka allekirjoituksestakin löytyy, on imukannen takapäässa musta mötikkä joka on joskus hajoitettu ja läärätty sikatahnaa päälle, lähellä ei näytä olevan siihen tulevaa letukua saati johtoa ja on kierteellä kiinni.... onko tämä jokin lämpö anturi vai alipaine hoistinki...
    tuli varmaan hirmu epä selvästi selitettyä mutta kuiteski
     
  2. hä mihis kaikki 307 ajavat farkku kuskit on hävinny... täytynee kait laittaa pultti tuohon sitten
     
  3. rrauta

    rrauta 3rd gear

    luulisin että se on lämpöanturi alipaineelle, eli se ohjaa alipaineet pakosarjan läpälle kylmänä. ja jos se on sulla talvikäytössä, niin kannattaa kyllä laittaa se systeemi toimintaan, lämpee kone paljon nopeemmin ja lähtee ryyppy nopeemmin pois päältä (jos ei ole sähköinen)
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itsellä siinä on ollut montakin mötikkää joisa en mitään tiedä...
    Eikös Sinulta muutkin turhat saastevehkeet ole siitä poistettu? Silloin varmaan tuokin joutaisi pois...
     
  5. chevystä nuo oli karsittu ja buickista karsiminen vasta vaiheessa kun kone on hippeleinä tallin nurkassa ja korvaavia osia tulossa... pyörittelin tuossa aikani kuluksi imukantta kädessä ja rupesin vain ihmettelemään moisen käyttö tarkoitusta... ennen kannentiivisteen palamista ei tullut ilmaa kuin lasille eli alipaine puuttui vivustosta ja en kerenny asiaan perehtymään mutta konehuoneesta en ainakaan irtoletkua löytänyt
     
  6. chevystä nuo oli karsittu ja buickista karsiminen vasta vaiheessa kun kone on hippeleinä tallin nurkassa ja korvaavia osia tulossa... pyörittelin tuossa aikani kuluksi imukantta kädessä ja rupesin vain ihmettelemään moisen käyttö tarkoitusta... ennen kannentiivisteen palamista ei tullut ilmaa kuin lasille eli alipaine puuttui vivustosta ja en kerenny asiaan perehtymään mutta konehuoneesta en ainakaan irtoletkua löytänyt joten kävi mielessä josko tuo mulikka liittyisi asiaan
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Rrauta kertoi totuuden. Jos se mötikkä on kuskinpuolen takapäässä imusarjan vesikanavassa, niin se on EFE-Valve:n termostaattiohjaus (Early Fuel Evaporator). Eli avaa imusarjan esilämmitystä hoitavan pakosarjan venttiilin kun kone on lämmin (muistaakseni 45C-astetta).
     
  8. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Pois vain kaikki joutavat separaattorit, bensa on halpaa :poff:
     

Kerro tästä muillekin!