Mikä OBD2 lukija? Androidille?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja xarper, 17.2.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Kun ois lähempänä ni ois voinu tota BlueDriveria testata :l
    En oo vielä saanu sillä mitään irti ainaskaan seuraavista:
    -97 Passat
    -00 A Mersu
    -99 Transit
    -97 Omega

    Ei tää taida hirveesti vanhemmista euroista/japseista tykätä, pitää vielä käydä kaverin 2002 Toyotaan testaa tässä lähipäivinä..
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjens, itel on olnu käytössä sellainen http://www.forscan.org/download.html , siittä latasin 2.2.4 beta versio, löyty suomen kielikin ja kytkin siihen http://www.ebay.com/itm/Super-Mini-...639284?hash=item35ceca6cb4:g:KOUAAMXQ56ZR8boX palikka(passa myös siihen Torque juttuin) ja aika lail voortit ja mazdad ja muut sen sukulaiset on auki. Näky vikakoodit, reaaliaikanen data numeroinen tai graafisena. Erinäköisiä testiohjelmia. Sit jos raaski osta siihen sen sen avaimen viel, sit pääse muutama joitakin asetuksikin, ohjelmoima virtaavaimia Pats modulia, ja monta muutakin. Hyvin on riitäny, kun jos siit vikakoodia lähtee avama , sit siihen on liidety myös jonkinsortinen neuvo, missä mahdollisest purista.
     
    Muokattu: 22.3.2017
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tommonen palikka mullakin on, ainoastaan sillä erolla että makso posteineen 3€.

    Eilen käytin vagcomia ja vertasin tuohon niin samat arvot antaa ja hyvin pärjää. Ei toki niin laajasti mutta tienpäällä ehdoton kaveri auton hanskalokeroon.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Nonih eka auto mihin pääsin käsiks oli -02 Toyota Avensis, ja tuki löyty näköjään ABS sun muille erikoisuuksille kanssa.
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Täältäkin löytyy noita mokkuloita vielä parikin kun 10 niitä tilasin samantien niin sai myytyä duunikavereille. Mutta kun ei toimi chevyssä niin ei toimi. Kokeilin vissiin 4 eri ja yksikään niistä ei toimi mun silveradossa ja subuun testasin vissiin 3 eri ja ei yhteyttä ecuun.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin se on edelleen monella merkillä paikotellen heikkoa tuo yleis obd-tuki vielä 2000-luvun alussakin.


    Skeptisyys yleislukijoihin tullut juuri sen takia. Jos autot pysyy niin autokohtanen kova juttu ja jos autoja vaihtaa kokoajan niin tartteeko sitä lukijaakaan sitten niin kovasti?
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Perhana ku oot niin kaukana, ois kiva päästä tota BlueDriver testaa johonki amerikan ihmeeseen.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Pistä postilla ruuhka-suomeen se niin testataan :D
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Millaist diagnoosiohjelma käytit. Niis palikois on erilaisia protokollaja. Tos tuttu kaveri koiti kans ton forscanin ohjelman kans pääse F350 se käsiks ja ei mitenkään. Mut mun ohjelma avas sen heti. Ja kun hän kokeili mun kapulalla niin rupes hänenkiin ohjelma toimii. Niin että saata ol että sun tapaukses ehkkä pitais kokeil eri protokollal tehty kapula. [​IMG]
     
    Muokattu: 25.3.2017
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    ^ Olisiko mahdollista saada edellinen suomeksi ? No ei kyllä tue todennäköisesti chevyn protokollaa kun ei saa yhteyttä ecuun. Saman mokkulat toimii muissa autoissa. Kokeilin useammalla eri ohjelmalla ja kaikissa sama juttu. Torquen se maksullinen ohjelma on ladattuna puhelimeen.
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Minulla samanlainen kolmen euron palikka. 2011 Transitti käytettiin oikeassa vikakoodin lukulaitteessa ja siitä arposivat mikä voisi olla vika, ja metsään meni. Tuolla kolmen euron palikalla antoi suoraan koodin > EGR ja vika korjaantui. Itse käytän tuota juurikin mukana Voyagerissa, aivan ylivoimainen hinta/laatusuhde.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Muistinpaha just et oliha mullaki jossai tommonen parin eurin ELMi jossain, missäköhän lie... Ei toiminu parissa autossa ni johonki hyllyn perälle varmaan säilöön nakannu sen...

    Vois kai tota kokeilla parissa muussakin, taisin Torque Pro ostaa sillo kans sitä varten.
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Itse lukenut koodeja tolla halpis elmillä, tilasin joskus muinoin kiinasta, ja jättänyt 1 polon ja 1 qashqain lukematta. Lukenut monia muita. Kuis mä olen kuvitellut että toi on vaan piuhan korvike, eli ohjelma määrää mitä lukee? Tietty bluetooth ja wifi eroaa nopeuksiltaa ja siksi myös ehkä luku eroaa. Lukenut myös opelin cimmin onnistuneesti tolla ja scanmyopelcan ohjelmalla. Toinen käyttämä on torque ja molemmat maksullisia...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ohjelma joo jossain osassa mutta harvaan torque ei pysty. Vuosimalli edelleen se tärkein juttu noitten palikoiden kanssa.
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Muokattu: 25.3.2017
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Et oo Hämeenlinnaa tulossa tänää rokkia kuuntelee? Voisin ottaa testerin taskuu jos siellä sais johki amerikkalaisee testaa sitä
     
  17. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No en usko että on juurikaan avuksi kun tuskin se tosta mokkulasta tekee mun autoon toimivaa. Noissa mokkuloissa kun lukee support all obd2 protocols :(

    Tiedän kyllä mikä protokolla autossa on kun löytyy piuhallinen lukija millä pääsen autoon mutta kun toi Bluetooth lukija saisi olla koko ajan portissa kiinni ja olisi siten helpompi käyttää.
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Noup en ole tulossa.
     

Kerro tästä muillekin!