Mikä on levyn tarkoitus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja musfire, 28.3.2020.

  1. musfire

    musfire 1st gear

    Olen jo pidempään miettinyt mikä mahtaa olla tämän kuvassa olevan levyn tarkoitus.
    Joissain autoissa se on, mutta ei ole kovin yleinen

    Levy näkyy kohdassa 0:29 alkaen sinisen Corvetten keulassa.



    t. Hannu
     
  2. tapsah

    tapsah 2nd gear

    clickbait
     
  3. pinola

    pinola Gearhead

    Oisko jotenkin niin että säännöt sallii pidemmän keulanmitan mitä autossa on. Tuon levyn kanssa se on aikaisemmin maalissa.
     
  4. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Eikö kennot oo sit lähdössä ja maalissa eri korkeudella:eek:!
     
  5. pinola

    pinola Gearhead

    On. Lähtökennot käynnistyy eturenkaasta ja välimatka / maalikennot ottaa auton korista.
     
  6. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  7. musfire

    musfire 1st gear

    Asia selkisi, kiitos!
     
  8. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Veikeitä sääntöjä... Eli jos Lada Samara 1300 keulaan laittaa 300 metriä pitkän pellinpalan, sen jälkeen auto selviää varttimailista alle 10 sekunnin, normaalin 20 sekunnin sijaan... :odeek:

    OK... Lähden takaisin saunomaan.
     
    hantta, Kalu ja Akseli von Gardan tykkäävät tästä.
  9. pinola

    pinola Gearhead

    Periaatteessa näin jos välimatkakennoja ei olisi ja tuo jatke ois säännöissä sallittu. Onneksi tarkoitus on kuitenkin ajaa koko 402m.
    Tästä saakin mukavaa lisämaustetta ainaiseen pyörä vs. auto vääntöön. Pyörä kun katkaisee kaikki kennot eturenkaallaan, autot saa siinä pienen edun mikä näkyy varmaan ainakin 60ft ajassa. Kai sen joku osaa laskea mikä se etu on jollain tietyllä 60ft ajalla ja keulanmitalla?
     
  10. GS

    GS Gearhead

    No Prepistä tunnetuksi tulleen ”Axman”:in versio:

    [​IMG]
     
    Inlinee tykkää tästä.
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja line up- jonosta tulee jumalattomanpitkä :d
     
  12. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Paitsi että se maksimi etuylitys on säännöissä määrätty. Tällä melalla-extenderillä haetaan tasaväkisyyttä, lähtö eturenkaista - maaliin keulasta. Siinä saa pitkäkeulaiset etua, sen näkee tuosta ylläolevasta kuvastakin. Tylppänokka Nova Vs. Pitkäkeula Mustang

    Ensimmäinen maalissa on voittaja.
     
  13. GS

    GS Gearhead

    ...paitsi että nyt Kayla Mortonillakin on tietenkin ”pitkänokka”
    Mustangissaan ”extender”....:

    [​IMG]
     
  14. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Jos joku ei jaksanut lukea tuota DragZine artikkelia niin sen laskelmien mukaan 12" Extender tuottaa 0.0035s hyödyn 194mph vauhdilla. En kyllä tarkastuslaskenut meneekö tosiaan niin.

    1/8 miesten ei kyllä kannata keulia maaliviivalla. Siinähän menee varmaan jo pari, kolme satkua ja ehkä koko auto.
     
  15. 194 mph => 1,609344 x 194 km/h =>312,212736 km/h =>312,212736/3.6 m/s => 86,72576 m/s

    12in => 30,48 cm => 0,3048 m

    v =s/t => t=s/v => 0,3048 m/86,72576 m/s => 0,003514525 s
     
    JuhaKuu ja TimeMachine69 tykkäävät tästä.
  16. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Ei oo Miglun eka fyssa/matikka suoritus näillä palstoilla :). Taitaa olla alalla,..
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Onks tosiaan eri korkeudella? Mä oon ollut siinä käistyksessä että se johtuu takarenkaiden kasvusta, perse nousee korkeammalle, kaula matalammalle. 7 cm taitaa olla minimi "maavara" pyörien ulkopuolella, ja jossain vaiheessa joku keksi et ku keula on tos hyvin liki ni maalissa se on nimenomaan kuitenkin se keula joka kennot katkaisee.
     
  18. pinola

    pinola Gearhead

    Joo toki riippuu autostakin, korkeat stokkerit ym katkaisee renkaalla maalissakin. Ei oo nyt kirjaa mistä tarkistaa mutta ne korkeudet on muistaakseni jotain lähtö: vähän alta 2”, 60ft: 10” ja loput 5”.
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Miksiköhän ne kennot ei ole kaikki tuolla 2" korkeudella? mitä tolla mahtaa olla tavoiteltu että ne on eri korkeuksissa?
     
  20. pinola

    pinola Gearhead

    Tähän en kyllä osaa vastata, täytyis kaivella löytyiskö jotain historiaa jostain netistä.

    Jos lähtis arvailemaan, ainakin pari syytä tulee mieleen mitkä vois vaikuttaa. Kaikenlaiset häiriöt ja haamut lisääntyis koska liimarata auringossa heijastelee aika paljon, sitten se ois paljon herkempi roskien, lehtien ym kanssa joita radalle tahtoo lennellä kokoajan.
     

Kerro tästä muillekin!