Mikä on oikiasti hyvä hylsysarja ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ruostekasa, 9.12.2006.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Itsellä hyvin samantyylisiä kokemuksia sekä noista "super-lockeista" että sitten niistä multikanta hylsyistä. Ei ole onnistuneet mua ainakaan vakuuttamaan ja siksi itsellä onkin ihan erikseen milliset ja tuumaiset ja uskokaa tai älkää mutta pääsääntöisesti työkalut on bilteman 10v takuulla olevia ja hyvin on kestäny 1/2" ->3/8" adapteria lukuunottamatta :lol:

    Että niissä on kyllä mun mielestä paras hinta-laatusuhde tällä hetkellä. Töissä on käytössä ollut sekä kamasaa että ns. Uutta bahcoa niin kumpikaan ei oo ollu kovin hääviä laadullisesti... varsinkin kamasan räikät oli ihan täyttä kuraa ja ne vaihdettiinkin wurthin vastaaviin ni ne on pysyny aikalailla nipussa vaikka on välillä annettu runtuakin :odwink:
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei linkki toiminu

    Oisko tosta tarkkaa yksityiskohtaista listausta mitä löytyy, eikä vaan 4-32mm vaan onko siellä 23, 25 jne erikoisemmat koot

    Ja miten toi takuu toimii, jos esim. 6kolo katkeaa tai nylppääntyy pistää sen postissa valmistajalla ja tilalle tulee uus ja pari postimerkkiä?
    Ja kuinka raakaa voimaa toi 3/8 räikkä kestää, niin paljon kuin 120kg äijää jaksaa reutoa vai jollekkin neidille fillarin korjailuun


    Tohon ongelmaan kyselin sitä väärään suuntaan taitettua räikkää, kun normaalisti ne taitetaan ylös jolloin vääntö piste on kauempana mutterista, jos varsi ois taitettu alas, niin se ois lähempänä mutteria, jolloin sivuttais vääntöä ei tulisi kiertämisen lisäksi ja jos tasosta pitää väännellä, niin lyhyttä jatkoa
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Osta biltsusta niitä uusia 72-hampaisia ns. Snapponin räikkiä missä on se "kelluva" pää! Ite ihastuin ikihyviksi kun ostin ekana kokeiluun sen 1/2"sen ja kokeilin jopa antaa runtuakin ni ainakin meikäläisen 75kg varren reuhtomisen kesti :rotfl:
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Niillä pääset kääntämään ns. Negatiiviseen kulmaan eikä nylppää pultin kantaa ;)
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ymmärsinköhän nyt oikein, olet sarjan jo ostanut? Eikö se laadukkuus sitten selviä ihan käytössä? Miksi viedä vain valmistusmaan perusteella kaatikselle?

    Mää ruuvaan vaan Bilteman satsilla tyytyväisenä kun en paremmasta tiedä.
     
    Latvis tykkää tästä.
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kiintoavaimella kireät pois ja sitten räikällä
     
  7. T.

    T. 3rd gear

    Toolsilta ostin tammikuun lopulla 15-osaisen teng-tools hylsysatsin. Pelkät tuumaiset hylsyt muovikotelossa 1/2" karalle.
     
    Catiska tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Parikymmentä vuotta paukuteltu Snap-on kamoilla, kuuskulmaisilla. Esim. 14 mm on joskus parempi, kuin 9/16,jos on kulunut tai ruosteinen kanta. Millisillä pärjää tuosta ylöspäin.
     
  9. Mika1982

    Mika1982 3rd gear

    Ostin joo sen Kamasan sarjan. Vitsillä sanoin sen kaatikselle viemisen. Pyöritteli. 1/2 tuuman räikkää ja ainakin kädessä tuntuu erittäin hyvälle, tasapainoiselle. Jos kestävyys on vielä hyvä, olen tyytyväinen. Tarkoituksena oli ostaa ns. laadukkaampi sarja Motonetin Bahcojen tilalle ja Ebaysta katselin vanhempia, käytettyjä Saksalaisia sarjoja, kuten Dowidat, Saltus, Elore, Belzer yms. Kamasasta oli sellainen mielikuva, että on laatukamaa ja nyt oli noin hyvä tarjous Ohlsonilla, joten tuli tuo ostettua.

    Motonetin Bahcoihin verrattuna erittäin positiivista tosiaan on että räikän pää on ehkä puolet Bahcon pään koosta. Jarruremontti sujui nyt huomattavasti helpommin. Bahcon 1/2 tuuman räikkä ei meinannut mahtua ahtaisiim rakosiin pultteja irroittaessa.

    Onko kellään muuta vastaavaa Kamasan räikkää, onko kestänyt hyvin käyttöä? En tiedä ns. laatumerkeistä, mutta onko Kamasan hylsyt ja kiintolenkkiavaimet kuinka mittatarkkoja parempiin merkkeihin verrattuna?
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Snap-On.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Hylsysarjoja kyseltiin mutta mulla on ollu käytössä ikh perus sarja 10-32 milliä ja akkupulttikone. En mä jaksa kyllä räikällä nykyttää kun ihan harvoissa tapauksissa.
     
  12. Mika1982

    Mika1982 3rd gear

    Ei pulttikone oikein tee mitään jarruremontissa, kun ei räikkäkään meinaa mahtua ainakaan omassa V70:ssä ahtaisiin väleihin. Jarruremontti on ehkä useimmiten tehtävä remontti, jossa hyvää hylsysarjaa tarvitaan, ainakin omalla kohdallani.

    Renkaiden vaihdossa ykköstyökalu on ristikkoavain, menee pulttien irroitus melkein yhtä nopeasti, kuin pulttipyssyllä, eikä tarvitse paineilmaletkuja ja kompressoria viritellä...
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    No en tiedä mutta harvassa on ollu satulat joita ei akkumopolla mahdu irroittaa. Vielä tykkään kuitenkin akkukoneesta enemmän kuin ristikkoavaimesta. 4-5 auton renkaat vaihtaa akulla.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä se akkukäyttönen pulttipysy on paras työkalu koskaan, miten on voinut edes pärjätä ilman joskus, kova sälli on jos vaihtaa renkaat ristikkoavaimella yhtä nopeesti.

    Ja sit kun on tuo halppis Ryobin pulttimopo ni se on paljon pienempikin kun joku Makita tjsp ni sillä mahtuu paremminkin väleihin eikä oo vielä jääny mitään aukeematta ainaskaan seuraavista:
    - 2.4D Transportteri kampiakselin pultti (460nm?)
    - M16 vetokoukun umpiruosteiset pultit/mutterit (Transit)
    - Pyörännapamuttereita W168 Mersu, -99 Transit
     
    urho3 tykkää tästä.
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mä en tarvii uutta hylsysarjaa mutta perkele kun tuo clasun satasen kamasan sarja olisi kyllä hintansa väärtti.

    made in taiwan on ihan hyvä asia nykyään(kin?).. yleisesti ajatellen se on vieläkin paljon parempi kuin made in china.

    hitto.. mä en tarvi uutta sarjaa..juuri oon reippaan parin vuoden aikana ostellut useamman uuden sarjan.

    pitäskö yrittää myydä joku niistä pois että saisi hyvällä omatunnolla ostaa ton kamasan ja jäisi vielä rahaakin. hahah. kun epäilen etten tota 3/8 hazetin sarjaa sinänsä tarvi.. betan väännin on kivempi.
     
  16. Mika1982

    Mika1982 3rd gear

    Otat Ohlsonin jäsenkortin, niin lähtee vielä 10 pinnaa pois hinnasta, eli vajaat 90€ maksaa se setti...
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hitto mä oon heikko.

    vastustaessani himoa ostaa kamasan sarja 99eurolla..

    ostin sitten ebaystä tengtools:in 3/8" sarjan puolella tuosta hinnasta..

    huokaus. mä oon niin heikko vastustamaan keskiyön shoppailuja..

    oikeastaan hankin sen ihan vain auton takaluukussa pitämistä varten. oli niin pienikokoinen sarja, väännin ja hylsy koteloineen etten ole ennen nähnyt.. minuste erittäin fiksu idea ja ihmettelen miksi kukaan muu ei tuollaista ole vielä myynyt. (oon mä sitä jo vuoden kai miettinyt kannattaisko ostaa mutta en oo saanu aikaseksi..)

    http://www.ebay.com/itm/Teng-Tools-...957069?hash=item1e9fbc9c8d:g:5a8AAOSwZd1VcBNz
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ovelan sanoo teng;ille valmistusmaaksi: ruotsi :odeek:
     
  19. Mika1982

    Mika1982 3rd gear

    Ei oo Teng Toolsin vermeet nähneetkään Ruotsin maaperää. Kyllä ne on ihan Aasian ihmeitä, tuotemerkki on käsittääkseni Ruotsista lähtöisin. Ostavat ja brändäävät Aasialaisia työkaluja, kuten Kamasa.
     
  20. jj64

    jj64 1st gear

    BGS:ltä löytyy myös inch-sarjoja. kuusikulmaisilla hylsyillä.
     

Kerro tästä muillekin!