mikä reikä carterissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylähullu_maalta, 25.12.2007.

  1. elikkäs tänään kaasaria putsatessa pisti silmään bensa tulolinajasta eteen päin oleva reikä, kohokammiossa on lirpake joka peittää reijän kun läpät lähtevät aukemaan.... muissa carterin kaasareissa on ole tuota huomannut vaikka tallilla tuo suosiossa on ollutkin. emänyyden buickissa ei sillä kohdalla ollut edes reikää saatika tankoa/tangon paikkaa

    eli annanko olla, vai tulpaanko vai mitä... auto on kyllä moitteetta pelannut mitä nyt oli hieman bensan tulo linjan suodatin tukkoon menossa
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Miksi ihmeessä tuolle pitäisi "tehdä jotain"? Siis jos auto toimii, eikä ole mitään hajua mitä virkaa kyseinen osa toimittaa..?

    Minussa ei ole ilmeisesti "riittävästi harrastajaa" kiskomaan osia irti, joiden funktiosta ei ole hajua toimivassa autossa :poff:
     
  3. siis väkipakko sille ei ole mitään tehdä mutta jäipi ihmetyttämään, kun nuin on suora reikä kohokammioon ja muissa vastaavissa karburaattoreissa ei ole
    sekä tuossa reijässä on jonkilainen putki ollut, siitä ei sitten tietoa onko orkkis vai kaasarin edellisen omistajan jäljiltä...
    mutta näin kun rupesin jälkäteen miettimään niin jotenkin tuo liityneen koho kammion hengitykseen ?? kait

    näissä jenkki vehkeissä on vielä uutta ja ihmeelistä mutta ladan kaasari ja vaakaimu lortot on enempi tuttuja
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Liittyy kohokammion ilmanvaihtoon, hengitykseen, tuuletukseen tjsp....Rochesterin 2GC kaasareissa noita ainakin on ja shop manualista löytyy yleensä säätöarvotkin; läppäakselilta lähtee tanko joka aukaisee ko reiän päällä olevan kumisen läpän auki tietyllä arvolla.

    tuolta vois löytyä infoa lisää: http://www.tocmp.com/
     

Kerro tästä muillekin!