Mikä tekniikka (4.3, 5.7i, 6.5d) on paras ja miksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jupe666, 30.9.2019.

  1. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mua kyllä ton "sepelimyllyn" ronksotus vituttaa. Bensajenkkejä ollut kymmeniä, toi ainoo diesel. Ei kehtaa edes käyntiin jättää, kun se ääni on niin hirveä.
    Joskus cruisingeissa jätin hetkeksi käymään, kun jätin "parkit"(toistasataa lediä) päälle.
    Lähellä kävi useampi bensa V8, eikä niitten ääntä kuulunut, ennen kun käveli lähemmäksi.
    Toi sepelimyllyn ääni vei voiton niistä. Palasin takaisin, ja sammutin valot ja auton, kun hävetti niin se hermoja raastava ronksotus. Olen kyllä aina vihannut sitä, ja siksi välttänyt dieseleitä. Tuo oli vaan pakko aikoinaan ostaa muiden kriteerien takia.
     
    Roc ja xarper tykkäävät tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä sen sieselin ymmärtäis jos se tois etuja, no 6.5td jo tuo voimaa mutta tekniikkapuolta täälläkin kun lukee niin kalliita remontteja. Joojoo on paljon ajettuja mutta mitä se lohduttaa?


    6.2 ei sitten anna enää teho/vääntöetujakaan ja kulutuksen puolesta ei 4.3 bensaa peittoa.


    Odotan innolla gm dieselistien vastaiskua.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  3. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Mutta on nuo dieselit kysytympiä mitä bensa v6.
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Onhan niitä varmaan "100" kertaa enemmänkin. Ainakin ollut.

    Ja semmoset, kellä ei ole kokemusta siitä V6:sta, pelkäävät sitä jostain syystä.:rolleyes:

    Mulla on ollut 5 Astroa, ja ainakin siinä kopassa on ihan pirteä kone.

    Ei ole itseasiassa yksikään 5 litrainen v8 ollut yhtä nopea. Tosin koritkin ollut erilaisia.
    (Buick Riviera, Caprice, Van(kaasari ja ruisku), Fleetside, Cadillac, yms.
     
    Muokattu: 1.10.2019
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä nyt nii innokas vastaiskuihin oo, mutta ei taida 4.3 mennä pitkässä nelikossa kympin kulutukseen tiellä, kun ajellaan satasen kahtapuolen?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla ainaskin oli kepistä pelkkä takaveto Fleetsidessä ja pääs kyllä alle kynppiinkin manuaalin kera.
    Mihin tarttee nelikkoo satasen vauhissa?
     
  7. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Nimenomaan, tai kesällä asfaltilla?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se nelikko tarttee raahata mukana, kun ei ne osat poistu tielle lähteissä. Saahan sen pelkälle takusellekin, mutta jää osia pyörimään mukana eteen. Mulla kun on toi pitkä hytti ja pitkä lava, sekä automaatti, niin sillä pääsee dieselillä kymppiin. Manuaaliin en koske, ja kyllä ac:kin alkaa oleen must nykyään.
     
    Ranee tykkää tästä.
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Neliveto päällä ei varmaan millään pääse kymppiin, oli kumpi vaan.

    Oli mullakin toissavuonna 34 vuotta vanhassa V8 Cadillacissa Forssan autokeidas-Vihdin kirkonkylä kulutus 8,1L/100km.(nollasin lähtiessä) Ja yli sataa mentiin, missä rajoitus se.
    Vakiokokoiset renkaat, ja ajotietokoneelta katsottuna. Taisi pari ohitustakin olla matkalla.
     
    Muokattu: 2.10.2019
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sitä ihmettelen syvästi oli kyse vanista tai pickupista
    No ei se kauas jää ja pysyy se satanen mäkisessäkin maastossa. Yllättävän vähän kulutuseroa ollut ajaako 80kmh vai 100kmh.

    Toki se 4wd ja pitkä hytti tuo lisää painoa mutta niin tuo se dieselkin.


    Sulla vielä aika tip top kunnossa mikä ei suurimpaan osaan päde, äkkiä se kulutuskin lähtee ylöspäin.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kiitos kehusta.
    Olis silti ihan oikeesti kiva löytää vastaava verrokki, josta todellinen kulutus. Mulla on excelissä koko ajalta kilsat ja tankkaukset. Toki pitäs olla sama korotuskin, että vois verrata.
    Tossa disussa noilla välityksillä varmaan satkussa vie vähemmän ku 80. Vaikka ilmanvastus kasvaa reilusti.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    varmaan vielä jos vetää jotain raskasta perässä, diesel vie 13, V6 26
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Vetohommissa on selvä, että diesel vie vähemmän.

    Mutta eikai tuota kutosta vetohommiin ole tarkoitettukaan.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    hinurit ajaa kutosilla
     
  15. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Tätä meinasin kans ehdottaa. Ennen mulla oli 6.2 6.5d ja 6.5td eri koreissa. Hyvin neki kyl toimi. Mut kyl toi 7.3 ohjelman kans vaa kulkee mukavasti ja kohtuu aineella
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Koittanevat olla sanomatta "osta Ford".
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    OD on kyllä täysin käyttökelvoton tollasilla välityksillä.
    Sama kuin laittaisin subuun orkkiskumien sijasta 35 tuumaset, ja jo 31 tuumasen huomaa.

    Ratkaisu?
    [​IMG]
     
    Pertti K, Jussi289 ja rb tykkäävät tästä.
  18. 3964

    3964 3rd gear

    Johtuu varmaan siitä et ameriikkalaiseen kuuluu v8,olipa se kuinka huono tahansa.

    Järjellä jos ajattelisi ni v6 on järkevä,mutta onko näissä muutenkaan mitään järkeä.
     
    Sierra tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perustele? Kierrokset on matalat ja jaksaa mennä od:llakin
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla oli v6+ th 700 Capricessa pitkä perävälitys,- enää en pysty tarkistamaan, mutta tasaisella olisi varmaan ollut kohtuupihi, vaan täällä näitä mäkiä piisaa, joka nosti kesäkulutuksen 10- 11l/ 100 km, varmaan jossain pohjanmaalla pitkä välitys olisi tervetullut.
     

Kerro tästä muillekin!