mikäs th200-4R:ää vaivaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jpanu, 24.6.2004.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Missäs päin lootaa tämä sähköjohto on? Jos kuvatuksia tai vastaavia sais.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kuskinpuolella alhaalla ulkosivussa. Se vika kyllä kannattaa korjata, mutta tuon johdon irrottaminen ehkä auttaa väliaikaisesti.
     
  3. choesos

    choesos 1st gear

    kuinka kauvan uskaltaa ajaa jos on ottanut sen turbiini lukon johon pois käytöstä??
     
  4. El C

    El C 3rd gear

    ^ Mulla on seitsemäs kesä menossa ilman turbiinilukkoa, eli eipä laatikko tunnu huonoa tykkäävän ilmankaan. Bensaa vaan palaa hieman enemmän matka-ajossa...
     
  5. olssi88

    olssi88 1st gear

    Vaihda suosiolla se solenoidi. Ei maksa paljoa (55€) ja helppo vaihtaa.
    Toisessa topicissa lisää aiheesta.
     
  6. killerspeed

    killerspeed 1st gear

    Olis taas vähän kysyttävää...

    Tarkistin laatikon öljyt tossa toissapäivänä, ja tikun mukaan öljyä oli reilu puoliväliin asti. Eilen kun katoin niin näytti että olis niinkun aikalailla kuiva. Vuotaako jostain vai mitä helvettiä?
     
  7. Hoke

    Hoke 2nd gear

    Ja molemmilla kerroilla oli auto suorassa ja käynnissä ?
     
  8. killerspeed

    killerspeed 1st gear

    Juu, oli suorassa ja käynnissä. Niin ja tässä parin päivän aikana autolla on ajettu pääosin ihan normaalia maantieajoo ja vähän kaupunkiajoo.
     
  9. Hoke

    Hoke 2nd gear

    Sillon vois kuvitella sen tihuttavan jostain läpi.
    Ei muuta kun öljyn lisäys ja seuraamaan mistä valskaa, ittellä yleensä noi jäähdyttimen letkut on ollu ensimmäinen paikka josta alkaa öljy tulemaan läpi.
     
  10. killerspeed

    killerspeed 1st gear

    Jees, täytyy seurailla.
     
  11. killerspeed

    killerspeed 1st gear

    Jahas. Laatikon öljypohjan mutterit oli niin löysällä että ne sai melkein käsin auki. Tais siis vuodon syy selvitä.. :) Täytyy ny vielä kyttäillä että johtuko se tosta vai onko jotain muuta ylläriä odottamassa.
     
  12. TeroM

    TeroM 1st gear

    uutta vikaa mitä en nyt ainakaan hakutoiminnolla heti löytänyt...
    Eli th2004r laatikko ei millää tykkää pitää ylivaihdetta päällä.
    auto on 1985 buick electra.
    ajossa toimii muuten hienosti ja silloin tällöin ylivaihdekin menee päälle, mutta ei pysy. tiputtaa tasaisessakin ajossa pienemmälle, ja saattaa hetken vaihdella ylivaihteen ja kolmosen väliä mutta lopulta asettuu kolmoselle. öljyt ja suodatin on tarkoitus vaihtaa kun ei tiedä paljonko on ajettu. Eli voisiko johtua öljyistä vai mistä? :eek:
     
  13. mirage

    mirage 3rd gear

    tuo voi olla ihan ominaisuus.
    Kun reissuvauhtia pidät juuri siinä vaihtokohdan kohdilla, niin laatikko ei oikeen osaa päättää, että kumpi pykälä ois parempi. Tähän on olemassa korjauskeino, jolla od pysyy paremmin päällä kerran kytkeydyttyään. Liittyy jotenkin paineisiin, en muista tarkemmin. Samalla tulee semmonen ominaisuus, että od:sta tulee ikäänkuin aito ylivaihde (vrt manuaalin 5 tai kutonen), jolla voi ajaa niin lujaa kuin kantti kestää. Nää th2004r-laatikot ei vakiona pidä od:ta käytössä, kun lämä on pohjassa.
    Sulla on tollanen iso stw, niin veikkaan perävälityksen olevan niin harva, että od on vähän niinku liikaa 80:n vauhdissa.
    Mun Malibussa 2,29 välityksellä od vaihtui normiajossa just tossa 75-80km/h:n nopeudessa, mutta prepattuna kyllä osas sen pitää. Nyt välitys on tiheempi ja od kytkeytyy jo 60km/h normiajossa.
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    Oletko kokeillut kepillä testata ison ja pikkudeen välillä, että kyseessä todellakin on nelosen ja kolmosen välinen sohlaaminen,
    kun kuvauksesi perusteella kyseessä vois olla myös turbiinilukon päälle pois sohlaaminen.

    Asiaa voi testata myös nyppäämällä lootan kyljessä oleva sähköpistoke auki, jolloin turbiinilukko deaktivoituu.

    Päälle pois hyppimistä voi aiheuttaa mm. kaasuasentotunnistimen tai imusarjan alipaineanturin pätkiminen.

    miten SES valo?
     
  15. jenkula

    jenkula Gearhead

    Mulla tekee just tota ettei osaa päättää pitääkö turbiinin lukitusta päällä vai ei ja jättipä jopa kerran sen päällekin vaikka polki jarrua.

    Mites se mittaus sieltä diagnostiikkaliittimestä,pitääkö olla töpseli kiinni lootassa?vai antaako se jännitettä vaikka piuha olis irti?Mittasin huvikseni ajossa ja mitsku näytti 0v ja välillä 0,35v(siis vaikka piuha irti lootasta)
     
  16. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Mulla oli Electrassa kans TCC-solenoidi ja toisioiden alipainejarru hajalla kun sen hommasin. (kiitos PauliP:lle vika-analyysistä)

    Oireili silleen että pieneenkin ylämäkeen hyppi ja nyki, kaasun painaminen -> alas vaihto auttoi. Ja jos ajoi yli 20km putkeen niin jäi lukko päälle, en tiedä vaihtoko aski pienempää mutta auto hyppi iloisesti aina kun hidasti risteyksiin.

    Uus solenoidi ja Alipainejarru kaasariin poisti ongelmat. :D
     
  17. jenkula

    jenkula Gearhead

    Pistin töpselin kiinni lootaan ja heitin testilenkin,mittari tietenkin kiinni diagnostiikkaliittimessä.
    Paikallaan ja ajossa pienellä nopeudella mitsku näytti päälle 14v,ja n.80km/h heitti ilmeisesti turbiinilukon päälle koska sillon jännite oli 0,8v.

    Ihmeellistä oli se että jos ei painanut kaasua sopivasti oikein niin mitskun näyttämä pomppas heti 0,8v=>yli 14v.Mistä tämä kertoo?

    Ja senkin vielä että turbiinilukko ei lähteny pois päältä vaikka polki jarrua ja mentiin kävelyvauhtia,on muuten vittumaista kun ei jaksanu risteyksen jälkeen nousta jyrkkää mäkeä ylös.
     
  18. dackand

    dackand 1st gear

    M009G Google Android 2.2 7 inch 720P Video and Flash 10.1 Resistive Screen Tablet PC
    http://zumlink.de/pcvb
     
  19. TeroM

    TeroM 1st gear

    Mitä tuos ny oon vaihteiden kanssa räpläilly tuota omaa ruikkia niin kyllä se D:llä ja palloD:llä pitää aina samaa vaihdetta päällä. palloD:llä sit jossain kohtaa yrittää heittää ylivaihdetta kehiin mutta ei pysy. turbiinilukon toiminnasta ei oo mitää hajua kun ainaki omasta mielestä se on tosiaan ylivaihde mikä takkuaa.. No keväällä sitte uusilla öljyillä tarkemmin tutkimaan tätä asiaa. :-?
     
  20. parsju

    parsju Gearhead

    Montakohan vaihtokohtaa kiihdyttäessä oli ennen tätä humppaavaa vaihdetta? Jos oli kolme niin ylivaihde ( 4) oli jo päällä ja humppaava vaihde on lukko. Jos taas 2 vaihtoa niin silloin 3-4 vaihde hyppii. Lukko kaiketi kytkeytyy leppoisassa ajossa jotakuinkin samantien kun vaihde menee neloselle
     

Kerro tästä muillekin!