mikäs th200-4R:ää vaivaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jpanu, 24.6.2004.

  1. jenkula

    jenkula Gearhead

    Pitäskö lukon pysyä päällä 90km/h nopeudessa jos jalan ottaa pois kaasulta?

    Mulla pysyy lukko päällä kun aavistuksen painaa kaasua lisää kokoajan.Tasasta kun yrittää mennä niin temppuilee.

    Ei uskaltanu rockautosta tilata uutta solenoidia kun oli monta vaihtoehtoa tähänkin lootaan.
     
  2. mirage

    mirage 3rd gear

    Vakiona lukko aukeaa, kun kaasua ei paineta. Jos tasasella kiihdytyksellä lukko pysyy päällä ja tasakaasulla pomppaa pois, niin epäilen jossain olevan pieni alipainevuoto.
     
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    kuulluiskohan tämäkin tänne
    eli mittarin ratassysteemi pitäis kammeta irti mutta miten ettei riko mitään.
    yritin lukkopihdeillä nitkuttaa mutta oli niin kiinni ettei liikkunutkaan.

    Silloin kun oman autoni ostin oli tuo neljänapainen liitin irti lootasta.
    pystyykö sen solenoidin toiminan toteamaan vaikka loota olis aukikin?
     
  4. mirage

    mirage 3rd gear

    On se välillä tosi tiukkaan kiinni. Mulla on ollu yks, mistä en sitä viittiny irrottaa, etten riko mitään. Kun ei ollu ihan pakko, niin annoin olla..

    Löpö vois auttaa. Eli laatikko silleen kyljelleen, että saat löpöä siihen lillumaan, niin kolmen päivän päästä voipi irrota..

    Solenoidihan toimii, kun se saa painekytkimeltä maata ja toiselta johdolta +12V, että kyllä sopivilla konsteilla sen pystyy helposti kokeilee. Sen painekytkimenkin voi kokeilla, kun jollain keittää painetta ja kattoo tuleeko rungon ja johdon nastan väliin 0 ohmia.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos on kompjuutteriohjattu niin painekytkin antaa tietsikalle infoa ja tietsikka maadoittaa solkun. Lootan sisällä on 3 karvaa siis ja solkun toiseen päähän menee jatkuva 12v .
     
  6. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Lainataanpa aihetta! Ihme ominaisuus löyty pakkasilla.
    Mistä mahtaisi johtua kun kylmänä vaikkapa yön jälkeen lähtee liikenteeseen niin eka vaihto 2-3 on luistava? Sitten seuraava 2-3 vaihto on ok.. Ja kuin myös 1-2 vaihto on aina hyvä. Öljyt ok ja ne sekä suodatin on vaihdettu pari viikkoo sitten.
     
  7. A/C

    A/C 1st gear

    Taitaa olla ominaisuus autossa kuin autossa kun on laatikko ja öljyt kylmänä. Perheessä olleet kaikki Volvot ja tuo Chevy on kylmiltään aina ensimmäiset vaihdot joko hieman luistavia tai selvästi tuntuvia. Sitten normalisoituu kun muutaman kerran vaihtanut...
     
  8. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Sitä pohdin itekin että lienee vaan kylmistä öljystä johtuvia, muuten pelaa niin hienosti..
     
  9. hevimies

    hevimies Gearhead

    Mikäs TH:ta vaivaa.
    Auto on tooooosi hidas ajaa. Kiihtyvyys on luokkaa aasi ja kulkupuolella ei meinaa kaupungissa muiden perässä pysyä.
    60km/h nopeus on erittäin tuskien takana saada ja 80km/h on vaikeaa.
    1-2 on nopea ja kiskaiseva. 2-3 tuntuu ettei auto kulje eikä kiihdy. nelonen toimii suht hyvin mutta kyllä tuo hitaus on aivan vitun ärsyttävää ei liene ole oikein toimiva loota?
    Lootaan vaihdoin suodattimen helmikuussa ja samalla uusin tiivisteen sekä öljyt.
    Huomasin myös atf käryä kun olin viemässä venettä vesille ja vene oli tosi kevyt.
     
  10. ED_HUNTER

    ED_HUNTER 3rd gear

    Onko kickdownin vaijeri säädetty oikein,minkä koneen perässä tua laatikko on?
     
  11. jessetth

    jessetth 1st gear

    Pidän tuotteitaan ja tukee aina niiden tuotteita.
    7 "näyttö WIFI Kamera Google Android EPAD Tablet PC MID (musta)
    http://wk.tk/UH6V2i
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    oldsin 350D perässä on tuo loota.
    ammattimies kyllä laittoi kickdownia mutta ei ilmeisesti toimi kuitenkaan kunnolla.

    kuuluuko kaaspolkimessa olla väljää liikettä noin 3-4cm ennenkuin lähtee vaijeri liikkumaan?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kuulu.
     
  14. ED_HUNTER

    ED_HUNTER 3rd gear

    Kannattais säätä sitä kickdownin vaijeria kireemmälle ettei polta laatikkoa paskaks.
     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    SBC305+TH200 4R Säädöistä kyselisin, melkein samaa kuin hevimies...
    Paketti on kiinni -74 Firebirdissä.

    Kun laatikon aikoinaan hankin ja kunnostutin, tuli ohjeeksi kunnostajalta että kick-down -vaijerin pitää olla kireällä jo heti 0-kaasulla/tyhjäkäynnillä.
    Asennutin laatikon korjaamolla joka on jenkkejä muutenkin laittanut, kun ei ollut tallia tai aikaa laittaa itte.
    Nyt fiksailin konehuonetta, putsasin maalasin ja kävin sähköjä läpi.
    Kaasarin kun irrotin, huomasin että kick-down -vaijeri oli asennettu kaasarin vipuun vähän sinnepäin, löysän oloisesti lenkille ruuvin ympäri.
    Voisiko luiston tunne, jota olen jatkuvasti tuntenut, johtua tuosta?
    Tein jo uuden kiinnityksen, jossa vaijeri tulee vivussa olevan ruuvin läpi ja sen saa kiristettyä heti reiän jälkeen.
    Kuinka kireällä tuon vaijerin pitää olla?
    Kiristetäänkö sitä niin paljon kuin vähänkin vain liikkuu, vai vain niin että on "löysät pois" ???
    Turbiini on 2000 tai 2200 rpm stal speedillä, olen luullut sen aiheuttavan "luiston". Meillä on perheessä ollut yli 20 vuotta Chevy STW 307/TH200 4R:llä eikä se tunnu luistavan, vaikka on muuten pehmeä vaihdoiltaan.
     
  16. mirage

    mirage 3rd gear

    th2004r on siitä jännä tai ainakin erilainen juttu, että se tarvii omanlaisensa tv-vaijerin (se ei siis ole kickdown-vaijeri, vaikka se senkin homman tekee) kiristysgeometrian. Googlettamalla löytyy oikea geometria ja kun se on kunnossa, niin säätö tapahtuu siten, että vaijeri on ihan tapissa kireellä, kun kaasu on täysin auki. Kaasarista riippuen läppiä ei välttämättä saa tosta vaan täysin auki, ts. toisiopuolen avautumisen rajoitin ottaa vastaan (tästä on aiheutunut varmaan 70% ko.laatikon rikkoutumisista).
    Luistamisen tunnetta aiheuttaa myös histall-turbiini, mutta silti toi säätö on syytä olla kohallaan. Itellä on 2500rpm turbaani.
    Ite oon toistaiseksi joutunut tekemään sellaisen kompromissin, että läpät ei aukea kokonaan, mutta cruisealueella laatikko toimii, niinku pitääkin.
    Toisinsanoen: Mieluummin hiukan liian kireellä se vaijeri, kun löysällä.
    Jos laatikko pelittää kruisealueella kivasti, ylös ja alas ja kickdown siis tuntuvat oikeanlaisilta, niin sillon laatikko toimii omalla alueellaan. Ja mielellään sitten ehkä hiukan liian herkkä kikkari on siis parempi.
    High Stall turbiini kehittää ylimäärästä lämpöä ja tää laatikko ei lämmöstä tykkää, joten suosittelen ekstralauhduttimen asennusta.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tavis 200 ja R4 versioitten kaasareissa on eri paikassa vaijeri "kiinni" ja se ero vaikuttaa silleen että kunnon säätöä ei saa millään. Ja tosta lämmöstä senverran että ööli ei siitä tykkää, loota ei siihen siis suoraan hajoa.
    Mullakin on omatekele high stall limppu josta se stalli on väännetty tappiin eikä silti luista silleen että sen huomais.
     
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Joo, Throtle Valve Cable se tosiaan on nimeltään, eikä Kick-down.
    Mulla on kaasarina Edelbrockin 600cfm vakuumi.
    Laatikon lauhduttimen hommasin jo silloin kun laatikonkin, taisi olla kiinni ennen laatikkoa.
    Se on kunnollinen työkoneisiin tarkoitettu, hitsatuilla päädyillä ja kestää painetta paljon enemmän kuin laatikon tiivisteet...
    Olin silloin töissä hydrauliikkaa myyvässä liikkeessä, tuli tehtyä kunnon letkut ja liitokset. Eivät vuoda!
    Pitää koittaa säätää tuolla lailla, että on tapissa vaikka hiukan ennen WOT:ia.
    Tuolla ei kuitenkaan ajeta kilpaa, en edes tiedä mitä se kulkee 1/4:lle.
    Turbiinilukkoa en ole laittanut toimimaan, tiedän että sen saisi vaikka vain sähkökytkimellä jos haluaisi. Olen kysellyt joskus Painless:in sarjaa, mutta oli silloin muistaakseni kallis. Pitäisi kysyä tutuilta elektroni-insinööreiltä miten sen saisi helposti toteutettua.
    Kuinkas porukat täällä OD:lla on homman hoitaneet turbaanilukon suhteen???
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kerrotko että mikä kokoiset sisäreiät niissä käyttämissäsi hydrauliikkaliittimissä ja sen lauhduttimen liitännöissä on?
    Paineenkesto ei ole noissa niin kovin oleellinen juttu, hyvä virtaama sensijaan on.
     
  20. G20

    G20 Gearhead

    Asiasta seinään millä menetelmällä ootte vaihtanu 200:sen takahelan kun tossa ei näemmä oo irrotettavaa häntää..? :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!