Mikrobitissä esitelty Mazda 626

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Eyetech, 1.8.2003.

  1. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Löytyyköhän ko Mazdasta nettisivuja missä kerrotaan autosta enemmän?
    Kiinnostaisi auton alustarakenteet, sen takia kun auton huiput on lehden mukaan yli 300 km/h...

    _________________
    Project Blue-Eye
    Eyeball Products

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Eyetech 2003-08-01 10:41 ]</font>
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Eikös tuo mazda ole se joku metanolihirvitys, mistä otetaan metanolilla 600hv?!? Ensimmäinen kysymys tuli mieleen, miten joku viitsii tehdä 626:sta riisikiposta moista laitetta, mutta kun alkaa miettimään omia rojekteja niin taitaa olla viisainta pitää suu kiinni... :smile:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Epäilyn siemen taas nostaa silmujaan. Nopeimmat moottoripyörätkään ei oo saanu noissa suomen nopeuskilpailuissa 300 km/h rikki, ja olisko nopein auto viimeks ollu 270km/h.

    Millähän tää "yli 300 km/h" on mitattu?

    Täten julistan autossani olevan yli 500 hevosvoimaa :smile:
     
  6. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Erään simulointiohjelman mukaan 600 hv:llä Mazdan pitäisi kulkea oikeilla välityksillä 210 mph (335 kmh). Ehkä...

    Tuo 600 heppaa on vain semmoinen hauska jenkkiautomainen tasalukema, rallimiehethän taas pyöristävät lähimpään suurempaan kymmeneen... :grin:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo minunkin laivani pitäisi aavikkoperällä ja loikkarilla kulkea 280 km/h, mutta en siihen ihan taida uskoa. ATK-pojat älä muuta sano ..
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei yli 300km/h ole mitenkään mahdotonta. tuo esimerkissä mainittu 270 kmh nopeus on ajettu lentokentällä tiettyä matkaa vastaan (1700m), varmasti kovempaa menee moni kun baanaa on vain riittävän pitkälti. tarpeeksi tehokkaita autoja on useita, viralliset suorityspaikat vaan on vähissä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei 300km/h rajan rikkominen todellakaan ole mitenkään vaikeeta.Siihen yltää moni turboahdettu ja hieman enemmän kutitettu euro ainakin oikeilla välityksillä.

    Mutta asiaan..Täysin idioottihan tuo omistaja on kerran esittelee täysin julkisesti moista hävittäjäänsä..Toivottavasti AKE:n tarkastajat ottaa heppuun yhteyttä.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja siinä se tuli taas se kaunis kateudenpoikanen mikä suomalaisia vaivaa "kyllä nyt olis hirveen kivaa jos ake:N serät veis kilvet pojan autosta" älkää olko noin saatanan kateita vaan ihastelkaa kuinka lihava kukkaro pojalla tai sen isällä paremminkin on vai pitääkö taas karehtia
     
  11. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    En minä sitä lukemaa ihan Excelillä laskenut. Äläkä hauku ATK-pojaksi! :grin:
     
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Palataan alkuperäiseen kysymykseen, eli minkälaiset alustarakenteet autossa on?

    Minua ei kiinnosta tehot eikä niiden taikominen, vaan ajo-ominaisuudet....
     
  13. bbl

    bbl 1st gear

    nollasta sataan alta viiden sekunnin, joopa joo, varmasti onnistuu etuvetoisella.

    hirveeltä tuhlaukselta tuntuu pistää rahaa kasiysiin mazdaan
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aika paljon tuolla lukee Timo Lehtimäen nimeä, mut silti 600hp... Eihän se mikään mahdottomuss ole, mut perus-suomalainen ei usko ennen kuin on omin silmin nähny :smile: ,dyno käppyrää, 1/4mailin aikaa....
     
  15. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Ko. Masseyn alustan palikoistahan minulla ei ole tietoa, mutta joustintuet joka nurkassa pitäisi tuon ikäisistä Mazdoista löytyä...
     
  16. dan

    dan 1st gear

    En haluaisi sanoa mitään negatiivista koska itselläni ei taidot/kärsivällisyys varmasti riittäisi moiseen projektiin mutta tämä pisti silmään.

    "Työtunteja mukaan laskematta voin sanoa, että alle puolen miljoonan markan ei tarvitse tulla kyselemään"

    Oliko järkeä pistää tuon verran rahaa kiinni vanhaan mazdaan ja laitteisiin joiden arvo laskee nopeasti.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dan 2003-08-11 10:51 ]</font>
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    No jotkut laittaa enemmänkin rahaa johki 40 vuotta vanhoihin autonromuihin. :smile:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oletkos huomannut, että noiden 40 v romujen hinnat kipuavat vuodesta toiseen ja Mazda 89:n hinta sen kun laskee. Ja tietokoneraudan arvo putoaa vieläkin nopeammin..
     
  19. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Eiköhän se ole jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa ja siitä on turha kinastella.
     
  20. Riku123

    Riku123 1st gear

    Eyeball, sori minullakaan ei ole tietoa alustarakenteista... Silmään pisti vain yksi Suomessa liiankin yleinen juttu: Toisessa jutussa on hienosti mainittu Lehtimäki eli käsitykseni mukaan moottorin rakentaja, mutta toisessa jutussa puhutaan vain "itse tehdystä", eli lukija saa käsityksen että omistaja on itse sormet rasvassa koneen tehnyt. Minusta siinä ei ole mitään väärää jos itsellä ei taidot riitä joka asiaan ja annetaan joku osa-alue toisen tehtäväksi, mutta silloin loppupeleissä pitäisi aina antaa kiitos sille kenelle se kuuluu! :-x

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Riku123 2003-08-12 08:50 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!