Miksei peltivanteita voi tasapainoittaa liimapainoilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja HT, 17.3.2015.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Painoja tarvitaan sen takia kun se vanne,rengas ja niitten yhdistelmä on staattisesti ja dynaamisesti epätasapainossa,enemmän tai vähemmän.Virhettä voi yrittää korjata pyöräyttämällä rengasta vanteella mutta se tasapainotus on yleensä silti tarpeen. Tietysti jos se epätasapaino ei haittaa,mitäpä suotta sitten painottelemaan.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kalliista en tiedä, rengasliikkeessä jotain olivat liimanneet, teräspainoja vissiin. Nämä oli kesärenkaissa ja ne oli talven ajan katolla alla säilössä (kylmässä).
    Ostin siihen sitten toisennäköisiä mutta samankokoisia painoja tilalle.
     
  3. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Viimeksi veljeni kanssa kun tehtiin rengashommia, pyöräyteltiin pelkät vanteet koneessa ja merkit kohdalleen niin ei paljon painoja ole.

    Suurin paino taitaa olla 15g, renkaat nankang ja vanteet vanhat bbs alut.
     

Kerro tästä muillekin!