miksi autot ei mene kaupaksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Olds 60, 1.2.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Todellisuudessa tollaiset 60-luvun alun oldsit ja puikit joutaa rååtsiin myydäkkin, ellei sitte paalaamon setä halua niitä myydä rautaruukille.

    Sitte niistä sais ainakin moottorikelkkoihin taas uutta raaka-ainetta.
     
  2. Piit

    Piit 1st gear

    Joo kyl se taitaa enempi olla niin että nyt kun tosta ruotsiin myymisestä on tullut arkipäivää,ni on myös ahneus lisääntynyt sitä mukaa !!! Kyllä autot kaupaksi menee jos on sopiva hinta,turha sitä on valittaa jos koittaa suomesta saada ruotsin hintoja..myy sinne vaan jos tänne ei me kaupaks !!! Esim. Dusterien hinnat on ihan törkeitä mun mielestä nykyään,jotai +5000e melkien järjestäin,mitenkään ko.autoa halventamatta,ni itse myin ISOLOHKO Dusterin jokunen vuosi taa päin 2500e ja ei millään meinannut mennä kaupaks ja oli ehjä auto !!! Eli hintaa alas ni kauppa käy !!!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    suomalaiset vaa on nii pihii sakkii ettei oo valmis maksaa mitää mistää (en siis yleistä vaan on poikkeuksiakin). yleensä vaa kaikki pitäs saada pilkkahintaa ja tottakai tinkiä saakin mut joku järki siihenkin... ja eniten ärsyttää ne valokuvien haalijat (mitä lie albumia yrittävät kasata), useimmiten kysytään kuvia mut ei oo aikomustakaan ostaa, täältäkin palstalta vois pari sellasta "ostajaa" nimetä mutta jätetään mainitsematta. kyl se nii vaa on et ruotsissa sentää ymmärtävät rahan päälle jotai.
     
  4. Make2

    Make2 3rd gear

    Ei ehkä mahdotonta mutta hankalaa. Nettiautossa on ollut myynnissä hyvin rakennettu iso-lohko avo Cuda kaikilla rallye optioilla ja ilmeisen hyvin rakennettukin. Pyynti 40k euroa eli 32k$. Tuolla hinnalla menisi kaupaksi jenkeissä heti oli kv tai ei. Onneksi myyjä on toistaiseksi malttanut mielensä ja jaksanut jatkaa kaupaamistaan täällä puolen ison veden. Kuinka kauan ?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    40k€ lienee kurssista riippuen lähempänä 45k$
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nykykurssilla jo yli 50 k$!
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ei ainakaan tässä maassa, kun tötteröpäiden mielestä kaikki lisäpalikat ja viriviri-osat muuttuu ilmaisiksi kun ne pultataan autoon kiinni.

    Mun on vaikee vähän tajuta tota asennetta, että ilmaiseksi pitäs kaikki saada. Varmaan alkuperäistä 427 Cobraa myytäessä joku Hiace-mies tulisi potkimaan renkaita ja tarjoomaan 1500 eur...

    Ja on se nyt aika turhaa vedota siihen ettei ole varaa "sijoittaa niin paljoa" harrasteautoon. Voi voi, jos ei ole rahaa, niin sitten tavallisesti ollaan ilman.

    Itsekin joudun tällä hetkellä tollasella saatanan euro-paskalla ajamaan ja varmaan joudun ostamaan nyt kevään korvalla edelleen euro-saastan, mutta mä en ole niin vitun pölvästi, että tarjoilen avo-käkkylöistä tahi isolohko-Cudasta 1000 euroa ja kossupulloa vedoten persaukisuuteeni. Puren hammasta ja ostan sitten jotain kivaa kun on taalereita sekä paikka harrastaa.

    -JJ-
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  9. Coolaid

    Coolaid 1st gear

    Tuotaiskohan jenkeistä kumminkin autoja suomeen kovemmalla tahdilla kuin mitä myydään ruotsiin? Ts. suomen harrasteautokanta kasvaa.
     
  10. Make2

    Make2 3rd gear

    Totta puhut. Laskin väärinpäin kun harvemmin ole noin päin kauppaa käynyt vaikka molemmissa maissa on tullut harrastettua.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vanha sanonta: "köyhille kaikki on kallista."
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miks ruåtsalaiset harrastekaimat on niin kroisoksia, että melkein jokaisella on iso autokokoelma tallissa ja aina vaan mahtuu maailmalta lisää talliin eikä ikinä tuu maa täyteen autoja? Prkle, kun oon kateellinen.

    Mulla olisi kyllä varaa ostaa toinenkin harrastejenkki ton entisen vierelle, mutta vakuutus-/käyttömaksut ja tallivuokrat yms. oheismaksut pistäis vähän nielemään.. klunks

    Miksei porukka tuo nyt maailmalta 1957 ja vanhempia autoja halvan taalan USAsta, kun ei tarvitse maksaa autoveroja lainkaan, eikä joskus tulliakaan? Nukkuvat Ruususen unta?
     
  13. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Miksi tuoda? Ihmettelen kovasti, Suomessa on myytävänä paljon aihioita, noinkin vanhoja, kohtuuhintaan. Suomessa oleva auto on helpompi tarkastaa ja mahdollisesti koeajaakin kuin USA:ssa oleva. Kaupan tekokin on vaivattomampaa.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oli mallia 1964.
     
  15. tapio

    tapio Gearhead

    Unohtui sisäänloggaus... Siis 1964.
     
  16. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    johoo, juuri läks kaverin -60 cädi coude ruottiin. 100tkm ajettu, ei ollu vaihdettu kun renkaat, todella alkuperäinen ja kaikki ehjää. oli vuoden verran täällä myynnissä mut ketään ei kiinnostanu räpeltämätön käkkylä 14ke/tarjous, tais sitte hurreihin mennä 12ke.

    Sais varmaan muuten aspeneistakin pyytää tuplahinnan jos niitä esiteltäis lehdissä niinko dusterii.
     
  17. SG480

    SG480 1st gear

    Niin, on se vaan kumma kun täältä pohjoisesta on niin lyhyt matka syvään etelään kun autoja tai osia haetaan.......

    Rovaniemi on siitä hyvä paikka, että sieltä saa esim. aidon'70 BB Cudan sopivaan hintaan kun kukaan ei jaksa käydä sitä katsomassa...
     
  18. LB

    LB 1st gear

    Laita myynti-ilmotus vaikka Mobilistiin ja Wheelssiin. Luulis menevän, on se sen verran hieno auto.
    Tällä palstalla on turha myydä mitään, asiattomia kommentteja kyllä tulee senkin edestä.
     
  19. Linttabros

    Linttabros 1st gear

    oon huomannu jo monen monta kertaa ettei tällä palstalla mitään saa myytyä,laitoin keltsiin -37 rodi projektin niin jopa alkoi tapahtuun.
     
  20. molopaa

    molopaa 1st gear

    Ei tuota välmatka kysymystä voi oikeen ymmärtää. Itse olen hakenut autoni/moottoripöyräni 550-650 km päästä.

    Ei se kuitenkaan maksa (bensan lisäksi) kuin aikaa ja vaivaa.

    Ja jos hyvä löytyy, niin mikä ettei. Itsellä ei ainakaan välimatka ole este. Jos hyvä löytyy, se haetaan.
     

Kerro tästä muillekin!