Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Noh,Mikkikselle ja muillekkin mielestään muita fiksummille tarvinnee sanoa että kaikissa ns järkevän aikaskaalan autoissa on tietotekniikkaa enempi tai vähempi.
    Yllätys???
    Mikäli puhutaan 5 vuoden vanhasta henkilöautosta(nykyään kuin tulevaisuudessa) vastaan pakettiautoon,mitäs veikkaat kummassa vähemmän tuota pahaa jos meinaa jollain ajaa???
    Vastaanpa sitten että ajan vanhalla-74 mallisella 2t mopedilla(hyvin vähän tietotekniikkaa) ja liftaan(siinä ei ole ollenkaan tietotekniikkaa),kävisikö se?
     
  2. dixie

    dixie 3rd gear

    Viitos-Mustang vois olla realistinen vaihtoehto. En todellakaan nytkään ajele milllään etuvetovetoekonolaatikoilla. Ja Bemaritkin ovat menneet jotenkin hölmöiksi viime vuosituhannen lopussa. Tankkiin luulisi saavan vähintäänkin viinaa tai muuta palavaa. Tai sitten vehje pannaan kulkemaan sähköllä.
     
  3. JOVA82

    JOVA82 1st gear

    Kuhan on etumoottori ja taka-/neliveto Ranskalaista tai italialaista en huoli. Muita kriteereitä ei ole.
     
  4. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Tällä erää käyttis on 24 vuotta vanha japaninpikkis,jospa sitä sitten ajelis 10 vuoden päästä jo 2000 luvun vaihteen nelikolla. Noi työkäyttöön tehdyt saattaa vielä ton ikäsissä olla niin karvalakkeja, että sähköjen kanssa ehkä pärjäilee ja ei ole vielä suurlujuusteräksetkään käytössä, niin voi vielä vanhanaikaisesti hitsata uutta malmia ruosteeksi muuttuneen tilalle. On vaan nykyiselläänkin jo niin kallista toi auton pito, että saa nähdä onko noinkaan tuoreeseen autoon enää silloin varaa, vai kuljetaanko päivittäiset noin 50-100 km: n työajot metsäteillä ym. polkupyörällä :odroll:
     
  5. jan13

    jan13 2nd gear

    Jokin malli 2010 ikäisistä Audi, Bmw, mersu merkeistä. Varusteita on oltava mm. nahkapenkit ja ilmastointi. Moottori +180hp, vetotavalla ei niin väliä.

    Lähinnä bmw:tä ja volkkaria on ollut aikasemmin käyttiksinä, tällä hetkellä on 16v vanha audi A3 turbokoneella sekä kaikilla mahdollisilla herkuilla enkä ihan heti keksi mihin samanikäiseen vaihtaisin tuon. Ja VAGgilaisen kunnollinen testeri löytyy jolla voi vikoja etsiä jos niitä tulee.
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    mersulla niin kuin tähänkin asti halpoja ostaa, osat halpoja, ei kuluta juuri mitään (diesel) ja isoja autoja sekä takavetosia ja ajamalla ei tunnu saavan kuolemaan sitten millään liki 50 tuhatta km vuodessa omassa tapauksessa,,, tällähetkellä mennään25vuotta vanhalla w124 250D farmarilla ja 10 vuoden päästä ehkä jopa väyrys versiolla..
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos tuo vuoden 94 Chrysler LHS/New Yorker sitten alkaa toimimaan luotettavasti juuri tilatun bensapumpun siihen vaihdan, niin silläpä toki ajattelin ajaa. Osat ei maksa mitään ja niitä saa hyvin, eikä se vie bensaakaan paljoa. Ensi kesänä hitsaillaan vielä helmat uusiksi, muutoinhan se onkin aikalailla kunnossa. Jopa ilmastointi. On senverran paljon tullut sitä harrastettua ja korjattua että saa luvan kestää...
    No joo, tietysti varaosien saatavuus jatkossa voi muodostua ongelmaksi.
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Teslalla
     
  9. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mahdollisesti 10-luvulla tehdyllä Cadillac cts-v farmarilla ja tehokkaimmalla koneella tietysti. Tosin eipä noita täälläpäin näy ja jenkeissäkin aika kovissa hinnoissa niin voi jäädä haaveeksi.

    Ei ehkä se halvin käyttöauto mutta 560 hv perhefarkku olisi melko räyhäkäs vekotin...
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eiköhän tuo sama 1985 escort dsl,(mittarissa karvan vajaa miljoona nyt) ole vielä iskussa silloinkin :lol:


    Poltan siinä sitten vaikka jäteöljyjä ja kusipaskalientä jos ei muuta ole saatavilla.
     
  11. Tasf79

    Tasf79 1st gear

    Jossei muilla, niin Wartburgilla ja pappa-Tunturilla :D (pieni toivo tietysti elää, että sais ton -55 Chevyn kuntoon kymmenessä vuodessa)
     
  12. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    toivottavasti mahollisimman vanhalla.
     
  13. speedy

    speedy Double Gearhead

    Jos sama malli jatkuu, niin en millään :eek: Joku puhui väyrysmersuista, niitä tuskin on ajokelpoisia enään silloin, kun nytkin suuri osa on umpiruostuneita :lol:
     
  14. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Toivottavasti polttomoottorisella taka- tai nelivedolla.
     
  15. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Todennäköisesti 2008 tai uudemmalla C-sarjan farmarimersulla, diesel + automaatti. E- ja C-sarjan mersut ruostuvat pahasti vuosimalliin 2005 saakka. Myös BMW:n 3-sarja farmarina ajaisi hyvin käyttöauton asian. Bemari kyllä mielummin bensaversiona. Edullista, tylsää ja idioottivarmaa kehonsiirtovälinettä hankittaessa kannattaa harkita corollaa 2002 ->.
     
  16. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olen vähän laskeskellut että varmaankin nykyisellä käyttöautolla, Mercedes W201 Diesel. Kori on erinomaisen hyväkuntoinen eikä mittarissakaan ole vasta kuin 340000km.
     
  17. repas-90

    repas-90 3rd gear

    Täältä kans ääni W201 /124 sarjan mersuille,helppoja ruuvattavia ja osat halpoja,eikä saa ajamalla loppumaan jos vähänkin huoltaa.Lisäarvona on se että moottori oikeinpäin konehuoneessa ja työntää takaa.
     
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Hmmm... Jos bensaa riittää vielä... Jos hidas, mutta epävarma vaurastuminen jatkuu... ...jos autojen hinnat ja käytettyjen tuonti halpenee/helpottuu... jos sattuu vielä olemaan hengissä...

    Niin unelmissa siintäisi, että keski-ikääntyvä setämies-harri voisi hyvin ajella Kanadasta tuodulla viimeisten vuosien Mercury Grand Marquisilla. Kunnon setämiehen sedani. Jos sattuu paha keski-iän kriisi ja tarvii urheilullista, niin tuollainen retro-challe kuutosella voisi olla sopivan lapsellinen.
    Jos nämä pettää, niin jeepit on aina hyviä.

    Ja jos ei oravannahkaa satu toisen päälle, niin noin 2017-2018 takamoottori Renault Twingon luulisi saavan evukkaasti.

    Ja jos bensiini käy vähiin, maakaasu voisi olla minun juttuni.
     
  19. 1988 Dodge Dakotan korilla. Liikkuu se sitten sähköllä tai suihkumoottorilla, siitä en mene sanomaan, eikä sillä väliä olekkaan. Suihkumoottorilla toivottavasti.
     
  20. MudMax

    MudMax Gearhead

    Jos FCA saa siihen mennessä laitettua Hellcat-koneen Durangoon niin sellaisella, muuten mennään pienempikoneisella vastaavalla, mutta toivottavasti kuitenkin nykyinen ykköskoppainen on jo silloin kakkosautona...
     

Kerro tästä muillekin!