Millä käyttiksellä ajat 10v kuluttua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 6PPC, 7.1.2015.

  1. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    toivottavasti semmosella jota ei oo vielä ees tehty eli joku 2020 vuosimallinen korkeintaan

    nyt mennään -94 300D 124 röntällä, 5 vuotta ja yli 200tkm yhteistä taivalta takana, mutta vaan siksi kun en parempaan käyttikseen oo nähnyt järkee (=tai ei oo varaa) ja toinen samanlainen 300D oottaa tallinpäädyssä

    saa jälkikasvu jatkaa noiden johtotähtien loppuunajamista mulle riittää pikkuhiljaa
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Jenkeissä bucket seatit on usein hyviä, mutta sohvapenkit ihan perseestä kaikin puolin.
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Käyttöauto on pienoinen ogelma jo nyt, saati 10 vuoden päästä. Nyt ajelen noilla allekirjoituksen ritsoilla, mut ei oikein enää nappaa käyttöautona. Dodgen meteliä ei kestä nupppi eikä sohvapenkkiä selkä pidemmillä matkoilla. Jeeppi tuntuu tylsähköltä puolivanhalta tavisautolta eikä ole sen horimien bensalitrojen arvoinen. 2000-luvun autoista ei mikään herätä omistamisenhalua. Siitä syystä tulevien käyttöautojen valintakriteeriksi voi ottaa vaikka mahdollisimman pienet käyttökulut, kun ei ne kuitenkaan innosta millään muulla tasolla. Mersu, Audi, BMW ja Volvo ei käy imagosyistä. Joku pikkupaku on käynyt mielessä, jopa koeajoon asti, kun joskus tarvii tavaraa kuljetella, matkustajie ei muijaa enempää käytännössä koskaan. Mut tämä ajatus kaatuu siihen, että 25 vuoden automaattivaihteistolla ajon jälkeen ei voi siirtyä takaisin manuaaliin. Ehkä sitten joku pakuksi rekisteröity dieseli-farmari-ooppeli, tai jos köyhtyminen sattuu joskus loppumaan, niin joku citymaasturi.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jos haluaa automaattivaihteisen niin minkähän sitä uskaltaa ostaa (lähi)tulevaisuudessa? Jätetään heti ne italialaiset ja ranskikset pois laskuista ja myöskin jenkit. Lähinnä euroautoja olen suosinut käyttiksinä. Ainakin Volkkarit tomaatit taitaa olla paskaa, samoin Fordin? Mersuilla on ajettu liikaa minun hintaluokassa. Volvon laatikot vahvoja?
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    :rotfl: saatiin säpinää tähänkin topikkiin kun vähän sohaisin...jotkut meinas jo ottaa itseensä.

    Roskapuhetta. Aloitin mainitsemalla chevyn, dodgen ja fordin suht modernit (eli noin vm 2000-->) isot dieselit, en puhunut omistani ollenkaan. No sitten jotku sano että eihän sullakaan noita ole, joten mainitsin omat. Ja sitte tullaan syyttämään omien kehumisesta... :odroll:

    Joku halus laittaa pikkuautoonsa 5-6 henkeä, kaikille viikon laskettelukamat ja kuivata vielä pyykkejä samaan aikaan :rotfl: Onnistuu varmaan hyvin jollain eurokinnerillä...Noh, suburbanilla tai excursionilla onnistuu, ja tilan puolesta pikupillakin. Lavakuomujahan saa just niin pöly ja vesitiiviitä kun haluaa. Lämmitettyhän se tila ei normaalisti ole, tosin sekin onnistuu.

    Joku haukkuu kaikkia traktoreiksi ja kun mainitsee ajomukavuuden pitkillä matkoilla, niin tarvetta pitkiin ajoihin ei äkkiä olekaan.

    Oli miten oli, luonnollisesti valitsette autonne tarpeiden mukaan.

    Edelleen, ei ole ilmeisesti yksikään näistä traktoreista puhuvista ajanut näillä mainitsemillani vehkeillä. Jenkeissä joku käynyt luimistelemassa vuokra-auton ratin takaa...
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä oon ajanu ja oon tykänny. :) Hyvät on pojilla traktorit, luulen? :rotfl:
     
  7. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Ford f250 4,9 6 automaatti
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei se ollut joku, se olin minä :) ja pyykkien kuivaaminen hoituu sentään perillä :lol: Letukkaan en yhden Tahoen (ja parin muun kikottimen) jälkeen enää sorru, siinä ei ollut muuta kuin vikaa.

    Excursion on jäänyt testaamatta, voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Nyt ajellaan köyhinä farkulla mikä täyttää kriteerit. 10 vuoden päästä ehkä jollain toisella. Puhuiko joku pikkuautosta? :eek: Mulle sama vaikka olisi 14 metriä pitkä ja painaa yhtä monta tonnia, jos sitä saa talossa ajaa muutkin kuin minä ;-)
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ottamatta kantaa siihen millä kukin ajaa, ihmettelen vain jenkkiautoilijoiden palstalla esiintyvää melko voimakasta pelkoa ja ennakkoluuloa käytettyjen jenkkiautojen suhteen. olen tosi tyytyväinen että niitä saa tällä hetkellä tosi halvalla. onpahan valinnanvaraa ja se on tosi edullista. mutta tottahan se on että kun tankin täyttää täydestä täyteen, on se etuvetojenkeilläkin usein hyvin lähellä 10 litraa sadalla, tekniikasta ja polttoaineesta riippumatta. ja useimmiten ylitse tuon haamurajan.

    sanoisin silti että kokeilkaa nyt niitä ns. käyttöikäisiä jenkkipaskojakin euro- & japsihuumassanne. saattaa säästyä tuhansia kun katsoo mitä noista ihannoiduista europremiumeista joutuu maksamaan. nykyisten nettiyhteyksien ja melko lukuisten jenkki-korjaamoiden aikana ei ole edes kovin suuri vaiva näitä huollattaa.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Anteeksi mutta en voi olla kysymättä muutaman kasarivanin omistaneena että onko saman ikäset ja tuoreematkun pikapit meluisia? Ei kokemusta. Haaveissa.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Riippuu paljon muuten varuste tasosta, korkeimmalla ford;in pick-up on kuulemma hiljaisempi kuin henkilö mersu

    Mut sit karvalakki versio missä on kuulemma äänieristeenä tulipellissä maali molemmin puolin niin sitä metelin määrää voi vaan arvailla



    Niin ja tohon mersun hiljaisuuteen, itellä ihmetytti -03 vuosimallin sedan mersun valtava rengas meteli, merkkiin suhteutettuna :eek:
     
  12. JnZm

    JnZm Gearhead

    Oletteko kokeilleet Audia? A6:ssa (C5) oli tähän mennessä paras penkki millä olen istunut ratin takana. Yllättävänä kakkosena on sanottava B11-Sunny (1983-1986), kaikissa muissa ajamissani on tuntunut jos jonkinnäköistä rasitusta ja asennonhakua kun puhutaan useamman sadan kilometrin ajoista.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    No sanotaanko vaikka näin että, alkupään kakkoskoppaisissa RAMeissa kierrosluku mittari on aivan turha varuste.

    Kyllä sen kabiinissa kuulee, mitä Cumminssi kiertää. :poff:

    Neliventtiilinen(99 uudemmat) on jo sivistyneempi ja voihan se olla, että niissä panostettiin jo äänieristykseenkin?

    Muuten luotettavia pelejä ja jos niitä vähänkin huoltaa, niin niillä ajaa vielä läpi kolmannen maailmansodan.
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    OT jatkuu:
    Inhottaa, kun joutuu selittelemään vitsejään...
    Eli mersut ja mersumiehet on jeppis okei. Maailma olisi paljon köyhempi paikka ilman mersumiehiä, ilman kulutuksen utelijoita bensamittarilla tai jos kukaan ei ikinä kysyisi taksikuskilta, että "onko oma vai ookko renki"... Pienet arkipäivän hassuudet tekevät elämästä elämisen arvoisen.
    Mersuja ja mersujen omistajia on osunut elämän varrelle sen verran monta, että nuo jutut on kuultu monessa työpaikan kahvihuoneessa, saunan lauteilla, kaasugrillin edessä, huoltoasemalla ja missä ikinä mies kokee sopivaksi autovalintaansa perustella.

    Mersu ei silti ole minua varten. Ei vielä. Veri kiertää vielä alakerrassa liian tehokkaasti.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    :D :D :D

    Sarkasmi on vaikee laji.

    Mut kyl mä luulen että meillä kaikilla on tiettyjä automerkkejä (ja tietynmaalaisia) jotka ei vaan syystä tai toisesta maistu.

    Nuorena ensiautoksi on ostettu joku ritsa, mikä ei sitten päivääkään ole toiminut kunnolla niin äkkiä siitä jää mielikuva, että kaikki tämän merkkiset / kyseisessä maassa valmistetut autot on ihan paskoja, eikä koskaan enää, vaikka tosiasiassa omalla kohdalla kyseessä olisi ollut huonolla huollolla ollut loppuunajettu yksilö.

    Tai sit vaan joku merkki ei vaan mahdu omaan mielikuvaan, kuten mullakin ton mersun kohdalla...
     
  16. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Varmaan edelleen Fordilla, aina ajellu, yksikään ei ole tielle jättänyt (vielä), ehkä se luotto on vaan niin suuri. On pari muunkin merkkistä käyttistä ollu, mutta aina on palattu Fordiin. Nytkin kakkosautona -01 2-litranen mondeo, aina lähtee,hyvä ajaa, kulutus kohtuullinen, ei ihan lussukaan ja ruoste-maineen ansiosta halpa, ja edullinen huoltaa! Moni on varmaan eri mieltä, mutta meillä mennään näin, kukin tavallaan!

    Oli mullakin -98 320 bensa automaatti mese vähän aikaa, kesällä oli tosi hyvä, alusta oli kunnossa ja tehokas ja kiva ajaa, mutta talven tullessa tuntui menevän kokoajan sivuttain, taisi kyllä johtua huonoista renkaista vaikka pintaa kyllä oli, ehkä olivat vanhat ja vähän kovettuneet! :odroll:
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä mä taisin Harrin sarkasmin ymmärtää... :wink: Ylläoleva on ihan totta, mulla se merkki on Citroën. Tuntuu että monet Sitikka-fanit on tosiaan aika hc-merkkiuskollisia, omasta mielestä Sitikat on ihan kamalia :rotfl:

    Tässä se tulikin, nää kotimaiset parkkiruudut/-hallit kun tuntuu lähes järjestään olevan mitoitettu 70-luvun henkilöautoille, niin kyllä tommonen iso pikuppi on aika epäkäytännöllinen laite jokapäiväseen ajoon... Harrastelaitteet on sitten erikseen, niillä kun liikkuu voi aina valita että meneekö marketin parkkikselle vai ei (useimmiten ei), mutta käyttökotterolla on välillä pakko. Mulla on pientä kokemusta niin Duramaxista kun Powerstrokestakin, ja hienostihan ne kulkee, varusteitakin tuntuu olevan ihan riittävästi. Vielä kun jenkki lakkais käyttämästä sitä kivikovaa, natisevaa paskamuovia jokapaikassa auton sisällä :rotfl: Jos asuisin pohjois-Amerikassa taloudessa olis varmaan yhtenä autona tommonen pickup, ne kun taitaa olla siellä melko halpoja ja polttoainekin on vielä halvempaa kuin täällä.

    Perustuuko tää johonkin kokemukseen 800000km ajetusta vanhasta taksista? Mun kropallani ei oo ollu mitään ongelmaa ajaa 1000km päivässä Mersun tai Bemarin penkissä istuen... Eipä ole rouvakaan valitellut, ajaa tietty vähän lyhyempiä matkoja kerrallaan.
     
  18. peltsi

    peltsi Gearhead

  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tuolta kommenteista helmi:

    "Minä haaveilin Kia Sportage Business mallista, mutta päästöt oli yli 180 grammaa automaatissa. Firman asettama hintaraja (50.000 €) olisi kuitenkin alittunut.
    Nyt joudun ajamaan BMW 3-sarjan XDriveä. "

    -valkoisen miehen kyynel, joutuu ajamaan 50 kiloeuron bemarilla töihin.
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    Toi on huono provo :)

    Itse haaveilin myös aikoinaan kun viellä caminolla ajelin että laittais siihen bemarin 300hv diesel moottorin.
    Nyt vois jo fiilistellä ajatuksella mersun V8CDI koneen istuttamisesta caminoon.
    Caminosta sai pikku jumpalla suhteellisen hiljasen pelin.
     

Kerro tästä muillekin!